Sari direct la conținut

Grindeanu, despre zborurile afectate de pana globală IT: Până în acest moment n-am primit nimic

HotNews.ro
Sorin Grindeanu, Foto: Guvernul Romaniei
Sorin Grindeanu, Foto: Guvernul Romaniei

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat vineri că nu a primit nicio informare legată de pana globală IT, cauzată de o actualizare făcută de compania de securitate cibernetică Crowdstrike, care a afectat mai multe zboruri în întreaga lume, inclusiv în România, şi a precizat că din ceea ce „ştie problema este la Berlin”.

Sorin Grindeanu a fost întrebat, vineri, într-o conferinţă de presă, despre situaţia zborurilor afectate de pana de serviciu semnalată de Microsoft.

Ministrul Transporturilor: Ştiu că este în Europa, la Berlin

„Am văzut ştirea de dimineaţă că sunt anumite perturbaţii pe anumite aeroporturi din lume, inclusiv din Europa. Până la ora asta nu mi s-a semnalat nimic. (…) N-am nicio informare legată de Microsoft. Până în acest moment n-am primit nimic. Ştiu că este în Europa, la Berlin”, a afirmat Grindeanu, citat de News.ro.

El a precizat că în timpul verii numărul de curse aeriene aproape că se dublează.

„Pe perioada verii, aproape se dublează numărul de curse, având în vedere că sunt chartere de vacanţă. Sunt lucruri care sunt normale în această perioadă a anului. În momentul în care un singur aeroport important din Europa are un mic incident care ar duce la o rostogolire acel lucru se vede aproape peste tot în Europa, la toate aeroporturile”, a explicat ministrul Transporturilor.

Microsoft a semnalat vineri o pană de serviciu majoră a serviciilor Microsoft 365, care afectează firme şi utilizatori din întreaga lume.

Numeroase bănci, instituții media și companii aeriene sunt afectate vineri de o întrerupere majoră a serviciilor informatice. Sunt afectate aeroporturi din întreaga lume, inclusiv din România.

Oficialii Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti au anunţat, vineri, că şapte zboruri care urmau să fie operate pe Aeroportul Henri Coandă din Bucureşti sunt afectate de pana de serviciu majoră semnalată de Microsoft.

„Este un sistem global SITA care depinde de Microsoft Cloud, iar acesta a căzut și a afectat SITA și companiile aeriene”, a explicat un reprezentant al Aeroportului Otopeni pentru HotNews.ro.

Toate informațiile despre pana globală IT sunt LIVETEXT pe HotNews.ro.

INTERVIURILE HotNews.ro