Sari direct la conținut

Business Report: RCA in rate si scumpiri pentru anumiti soferi, din aprilie; Guvernul a inceput procedurile pentru vanzarea actiunilor la rafinaria Petromidia; Taxele de raft, in atentia parlamentarilor europeni. S-ar putea ajunge la contracte tip

HotNews.ro
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto

RCA in rate si scumpiri pentru anumiti soferi, din aprilie. Autoritatea pentru Supravegherea Financiara a trimis in Parlament proiectul de modificare a normelor RCA. Documentul propune modificari fara precedent la legea asigurarii auto obligatorii. Acesta ar urma sa fie adoptat la jumatatea lunii aprilie, potrivit unor surse parlamentare. Soferii cu amenzi, in special pentru viteza, sau nerespectarea culorii semaforului ar putea plati un tarif mai mare atunci cand incheie o polita de asigurare auto, potrivit modificarilor aduse la Legea RCA, trimise in Parlament de catre ASF. Institutia (n.red. – Consiliul Concurentei) sustine continuarea demersurilor ASF pe langa Politia Romana, astfel incat, in procesul de subscriere, societatile de asigurare autorizate sa practice asigurari auto sa aiba acces la informatii limitate privind cazierul de conducator auto al clientilor, scrieCapital.ro.

Taxele de raft, in atentia parlamentarilor europeni. S-ar putea ajunge la contracte tip, iar discounterii sunt amenintati. Relatiile contractuale dintre producator si marile lanturi de magazine sunt din nou in atentia europarlamentarilor, care au analizat o multitudine de practici comerciale incorecte si vor un cadrul legal pe care sa il respecte toate statele membre. Ei atrag atentia asupra consecintelor nefaste ale strategiilor puse in practica de discounteri si cer contracte standard si transparentizarea modului in care se formeaza preturilor pe intreg lantul, de la fermier pe raft. Comisiile din cadrul Parlamentului European continua schimbul de opinii pe tema practicilor comerciale incorecte care apar pe lantul alimentar, in cadrul unui amplu proces care ar putea avea drept efect legiferarea relatiilor dintre producatori si lanturile de hipermarketuri. Aceasta in contextul in care rapoartele comandate anii trecuti de Comisia Europeana au indicat ca, in toate statele membre, intre producatori si lanturile de magazine apar practici comerciale incorecte. „Indemnam Comisia sa depuna o propunere de lege. Un astfel de cadru legislativ ar clarifica situatia fermierilor si ar putea conduce la adoptarea acelor masuri prin care puterea de negociere a acestora sa creasca”, sustin europarlamentarii din cadrul Comisiei Europene, anuntaEconomica.net.

De ce nu se simte cresterea economica in buzunarul romanilor. Romania are una dintre cele mai mari cresteri economice dintre statele Uniunii Europene, dar acest lucru nu se simte in buzunarele romanilor din cauza faptului ca la noi competitivitatea este bazata pe salarii mici, chiar daca numarul de ore lucrate a crescut in ultimii ani. Mai mult, tara noastra se afla si in topul saraciei, iar aceasta chiar a urcat in ultima vreme, in pofida faptului ca Romania a redevenit „tigrul Europei”. „Romania este in topul cresterii in Uniunea Europeana, dar in acelasi timp se afla si in topul saraciei. Asta imi spune mie ca actualul model de crestere nu lucreaza in interesul cetateanului. Nu este un model pe care sa-l incurajam”, a declarat miercuri Angela Filote, sefa reprezentantei din Romania a Comisiei Europene. Ea a mai spus ca, in Romania, competitivitatea este bazata pe salarii mici, nu pe calitate, ceea ce explica acest paradox, informeazaAdevarul.

Porsche Macan. Acum si cu motorul de 2,0 litri turbo. Daca esti fanul motoarelor turbo atunci vei primi cu bucurie vestea din partea Porsche. Nemtii au introdus pe Macan, cel mai mic SUV al gamei, unitatea de 2,0 litri turbo. Motorul disponibil pe versiunea entry-level a lui Macan produce 252 CP intre 5.000 si 6.800 rpm si 370 Nm intre 1.600 si 4.500 rpm. Acesta vine cuplat la o cutie de viteze PDK cu sapte trepte. In aceste conditii, acceleratia de la 0 la 100 km/h are loc in 6,7 secunde, respectiv 6,5 secunde pentru versiunile echipate cu pachetul Sport Chrono. Viteza maxima se opreste in dreptul valorii de 229 km/h, iar consumul mediu mixt anuntat de producator este de 7,2 – 7,4 l/100 km. Pe lista de optionale gasim si suspensia pneumatica adaptiva, scrieAuto-Bild.ro.

Reabilitarea si modernizarea caii ferate a intrat in prelungiri. Unul dintre cele mai viabile moduri de transport ramane in continuare subfinantat, iar lucrarile de modernizare si reabilitare se intind mai mult decat e cazul. Anul acesta, reprezentantii CFR SA promit totusi deschiderea traficului pe inca 70 de kilometri de linie feroviara „rapida”. Dupa patru ani de la semnarea contractelor pentru lucrarile de reabilitare a celor aproximativ 170 kilometri de cale ferata, intre Simeria si Sighisoara, CFR SA va inaugura primele tronsoane de infrastructura feroviara rapida, adica linie pe care trenurile vor putea circula cu pana la 160 km/h. Media vitezei pe calea ferata la nivelul anului trecut a fost de aproximativ 48 km/h pentru trenurile de pasageri si putin sub 30 km/h pentru garniturile de marfa. Trebuie mentionat faptul ca aceste recorduri-negative au fost atinse din cauza lipsei de finantare, a neglijentei si nepasarii. Astfel am ajuns ca infrastructura feroviara din Romania sa ofere servicii demne de prima jumatate a secolului trecut, anuntaCapital.ro.

Guvernul a inceput procedurile pentru vanzarea actiunilor la rafinaria Petromidia. Ministerul Energiei a demarat procedurile de vanzare a pachetului de 27% din actiunile rafinariei Petromidia, dar nu exista inca un calendar cert cu datele tranzactiei. „Ne aflam intr-o procedura pentru pregatirea vanzarii pachetului de la Rompetrol. Insa ministerul se afla inca intr-o faza incipienta, mai exact intr-o faza tehnica, si nu ne permitem sa ne pronuntam cu privire la alte termene”, au derlarat reprezentanti ai ministeriului Energiei. Reactia ministerului survine in urma declaratiei vicepresedintelui KMG International (noua denumire a Grupului Rompetrol), Azamat Zhangulov, facuta intr-un interviu pentru Adevarul Financiar. „Asteptam anuntul privatizarii pachetului de 27%, care se va face undeva in urmatoarele doua saptamani. Asteptam sa se intample acest lucru si speram ca Ministerul Energiei sa primeasca sprijinul din partea tuturor instititutiilor guvernamentale”, a declarat Azamat Zhangulov, informeazaEconomica.net.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro