Sari direct la conținut

Business Report: CFR a urcat pe primul loc in topul datornicilor la stat; Tara care a facut 11.000 km de autostrada intr-un an; Facebook a depus actele pentru listarea la bursa. Compania are vanzari de 4,3 miliarde de dolari anual si a inregistrat un profit de un miliard de dolari in 2011

HotNews.ro
Business Report, Foto: Colaj foto
Business Report, Foto: Colaj foto

CFR a urcat pe primul loc in topul datornicilor la stat. Compania Nationala de Cai Ferate „CFR” SA a urcat pe primul loc in topul datornicilor la stat, cu o datorie cumulata la bugetul consolidat, la finalul lui 2011, de 3,3 miliarde lei – 2,2 miliarde lei la bugetul de stat, 838 milioane lei la bugetul asigurarilor sociale de stat, 26 milioane lei la bugetul asigurarilor pentru somaj si 237 milioane lei la bugetul asigurarilor de sanatate. Cresterea a fost de 100%, in ultimele trei luni, CFR majorandu-si restantele de la circa 1 miliard de lei la peste 2,2 miliarde lei. Astfel, Compania Nationala a Huilei (CNH) Petrosani si-a pierdut, dupa mult timp, locul de frunte, coborand pe pozitia a doua in topul marilor datornici la stat. Arieratele CNH s-au mentinut, insa, la nivelul de acum trei luni, de circa 1,95 miliarde lei, potrivit datelor publicate, ieri, de Agentia Nationala de Ad-ministrare Fiscala (ANAF), scrie Bursa.ro.

Tara care a facut 11.000 km de autostrada intr-un an. In anul 2011, China a adaugat nu mai putin de 11.000 de km de autostrada retelei pe care o are. In total, chinezii au dat in folosinta anul trecut 74.000 de km de drumuri, sosele si autostrazi si au facut lucrari de reabilitare pe alti 190.000 de km. Astfel, de la 1 ianuarie 2012, China se poate lauda cu o retea care numara nu mai putin de 85.000 de km de autostrada. Toata aceasta retea uriasa a fost construita in mai putin de 30 de ani. Mai precis, constructia primei autostrazi din China a avut loc in anul 1984. De atunci si pana acum, accesul pe autostrada care leaga Shanghai de districtul Jiading a fost cu plata, insa de la inceputul acestui an, accesul pe autostrada care are doar 18 km a devenit gratuit. Constructia acesteia a costat 36 de milioane de dolari, anunta Capital.ro.

Fara imprumuturile de la FMI si rezervele minime, rezerva valutara a BNR s-ar situa sub 9 mld. euro. Desi rezerva valutara a BNR pare mare in momentul de fata fara banii luati cu imprumut de la organismele financiare internationale (19 miliarde de euro) si fara rezervele minime obligatorii (5 miliarde), aceasta s-ar situa sub 9 miliarde de euro, adica mai putin de doua luni de importuri de bunuri si servicii. Rezerva valutara a Bancii Nationale a Romaniei s-a micsorat cu jumatate de miliard de euro in ianuarie 2012, pana la 32,7 miliarde, dupa iesiri de 1,45 miliarde si intrari de 0,96. Intrarile au fost reprezentate de modificarea rezervelor minime obligatorii (RMO) in valuta constituite de institutiile de credit, alimentarea contului Comisiei Europene, alimentarea conturilor Ministerului Finantelor Publice (MFP), venituri din administrarea rezervelor internationale si altele. Iesirile au fost constituite din modificarea rezervelor minime in valuta ale institutiilor de credit si plata ratelor si dobanzilor in contul datoriei publice, scrie Finantistii.ro.

Romani care n-au mai platit creditul si au scapat. Cum au reusit. Sunt destui romani fara bani sau plecati in strainatate care scapa anual de imprumuturile de la banci, deoarece costul pe care recuperatorii le-ar avea de achitat sunt mai mari decat restantele in sine. Persoana cu credit mic, fara bunuri sau venituri care sa poata fi executate silit – asa arata, de regula, romanii cu datorii la banci care au scapat de plata creditului. Din aceeasi categorie fac parte si persoane care au plecat in strainatate si nu mai pot fi gasite pentru a rambursa banii. Recuperatorii prefera pur si simplu sa le stearga debitorilor aceste datorii negarantate decat sa-si bata capul cu recuperarea. La firma de profil Coface, exista imprumuturi sub 100 de euro sau chiar de 1.000 de euro care, daca nu au fost inapoiate pe cale amiabila, au fost anulate, a declarat, pentru EVZ, Alexandra Rusen, coordonator de recuperare creante la Coface.

Facebook a depus actele pentru listarea la bursa. Compania are vanzari de 4,3 miliarde de dolari anual si a inregistrat un profit de un miliard de dolari in 2011. Facebook a depus, miercuri, documentatia pentru listarea la bursa, printr-o oferta publica initiala (IPO) „mamut”, de 5 miliarde de dolari, scrie USA Today. Initialele prin care va fi recunoscuta compania sunt, dupa cum anticipau analistii, „FB”. Astfel, reteaua de socializare fondata de Mark Zuckerberg ar putea deveni de departe cea mai valoroasa companie IT listata la bursa. In prezent, clasamentul e condus de Google (cu un IPO de 1,7 miliarde de dolari, in 2004), Yandex (1,3 miliarde de dolari, in 2011) si Infonet Services (1,1 miliarde de dolari, in 1999). „Nu am construit servicii pentru a castiga bani, am castigat bani pentru a construi servicii mai bune”, a declarat patronul fondator al Facebook, Mark Zuckerberg, intr-o scrisoare adresata investitorilor care a insotit dosarul. Facebook nu a indicat in dosarul inaintat autoritatilor bursiere numarul de actiuni pe care intentioneaza sa le vanda sau pretul lor, informeaza Gandul.

Pretul aurului va trece de 2.000 de dolari uncia, anul acesta. Cotatia aurului va continua sa urce in 2012, dupa ce, in 2011, a inregistrat al 11-lea an consecutiv de crestere, anticipeaza analistii. Unele banci majore de investitii, precum UBS, „Morgan Stanley” si „Societe Generale”, preconizeaza ca, anul acesta, pretul mediu al aurului va trece de 2.000 de dolari uncia, nivel care este superior recordului maxim istoric inregistrat in septembrie anul trecut: 1.920,30 dolari uncia. Avansul pretului metalului galben este anticipat in conditiile in care banca centrala a SUA (Fed) continua sa mentina dobanzile la un nivel redus. Recent, Fed a semnalat ca este posibil sa pastreze dobanzile aproape de zero pana in 2014, dupa ce, anterior, estima ca va mentine acest nivel minim record pana la jumatatea lui 2013, scrie Bursa.ro.

Care sunt cele mai sigure masini, pe clase. Euro NCAP, organismul european independent de testare si evaluare a sigurantei auto, a dat publicitatii editia 2011 a listei cu cele mai sigure automobile, pe categorii. Iata asa-numita lista „Best in Class”, cu modelele castigatoare la cele cinci categorii (am pastrat denumirea acestora in engleza): Small off-road 4×4: Audi Q3, Supermini: Chevrolet Aveo, Small Family: Ford Focus, Small MPV: Mercedes Clasa B, Large Family: Volvo V60. Singura prezenta oarecum surprinzatoare in lista din acest an este cea a modelului Chevrolet Aveo, care in trecut a avut parte de evaluari foarte slabe. Euro NCAP a mai nominalizat, pentru rezultatele excelente, si urmatoarele modele: Chevrolet Malibu, Mercedes Clasa M, Toyota Yaris, Lexus CT200h, Opel Zafira Tourer, Hyundai ix20 si BMW X1. Rezultate bune au mai avut, in 2011, si Ford Ranger (cel mai sigur pick-up testat, primul cotat cu 5 stele) si Nissan Leaf (primul model electric testat de Euro NCAP; a obtinut, de asemenea, 5 stele), anunta 24auto.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro