Sari direct la conținut

Business Report: Ultimul tren pentru creditele de nevoi personale in euro; Criza provocata de "iudeo-masoni". Cum "se explica" dezastrul mondial: Prin filme; JPMorgan Chase, pe primul loc in topul bancilor americane de investitii; Ce perspective are Romania in urmatoarele sase luni

HotNews.ro
Business Report, Foto: Colaj foto
Business Report, Foto: Colaj foto

Ultimul tren pentru creditele de nevoi personale in euro. Noile norme ale BNR privind creditarea populatiei isi dovedesc eficienta inainte de a fi implementate. Banci mari, care altadata mizau pe euro, ne indeamna acum sa luam credite in lei Noile reglementari privind creditele pentru persoane fizice introduse de Banca Nationala a Romaniei vor nimici practic imprumuturile de nevoi in euro, iar angajatii bancilor stiu asta pana la nivelul de jos, al lucratorului din agentia de cartier. De aceea unii indeamna potentialii clienti sa ia credite „cat mai pot” si vin si cu oferte destul de interesante. Aceasta este concluzia pe care am tras-o in urma unui tur pe la agentiile celor mai importante banci din Romania. Comportamentul bancilor este diferit, dar unele par mai mult decat deschise, scrie Capital.ro.

Cum ne-a pacalit abilul Blejnar: Restructurarea balcanica de la ANAF. Restructurarea Fiscului, la presiune publica, a fost doar un exercitiu de imagine . Multi dintre functionarii „restructurati” s-au pensionat defapt, anticipat sau nu. In plus, unii disponibilizati de ieri se intorc azi la munca. Tot la ANAF. Bonus: sediile „eliberate” de DGFP-uri sunt operate in continuare de Fisc. 1.716 de angajati ai ANAF au plecat acasa si 141 de administratii fiscale au fost desfiintate in urma restructurarii institutiei, declara triumfator intr-o conferinta cu public presedintele ANAF, Sorin Blejnar. Ce s-a intamplat defapt cu aceasta restructurare este inca o dovada ca sistemul are mare grija de cei care-l compun si ca asemenea miscari sunt doar exercitii de imagine. Money.ro a cerut unele detalii despre operatiune. Cum ar fi, cati dintre restructurati s-au pensionat defapt si ce se intampla cu sediile parasite de administratiile financiare.

JPMorgan Chase, pe primul loc in topul bancilor americane de investitii. JPMorgan Chase ocupa primul loc in topul bancilor americane de investitii in acest an, dupa valoarea tranzactiilor in care a fost implicata, fata de pozitia a cincea in 2010. Institutia financiara a depasit Goldman Sachs si Morgan Stanley. JPMorgan a oferit, de la inceputul anului, servicii de consiliere pentru tranzactii in valoare de 353,5 miliarde de dolari, comparativ cu cate 295 de miliarde de dolari pentru Morgan Stanley si Goldman Sachs. Dupa ce a castigat pozitia de principal consilier in tranzactia de 16,5 miliarde de dolari prin care United Technologies urmeaza sa preia Goodrich Corp, JPMorgan a urcat pe locul al doilea in topul bancilor de investitii la nivel mondial. Lider global a ramas insa Goldman Sachs, informeaza Financiarul.

BMW X4, confirmat pentru productie. Zvonurile privind viitorul crossover-coupe BMW X4 au fost confirmate de catre presedintele constructorului german, Norbert Reithofer, in cadrul unui interviu acordat publicatiei Auto Motor und Sport. Fara sa dea mai multe detalii tehnice Reithofer a lasat sa se inteleaga ca viitorul BMW X4 va prelua o serie de elemente de la noul X3. Astfel, oferta de SAV-uri (Sports Activity Vechicle) de la BMW va fi completata cu un al cincilea model. In privinta lungimii, X4 va fi similar cu X3, care masoara 4,65 m, insa va avea un portbagaj mai mic, din cauza profilului in stil coupe. In privinta motorizarilor, acestea vor fi indentice pentru cele doua modele, scrie 24auto.ro.

Criza provocata de „iudeo-masoni”. Cum „se explica” dezastrul mondial: Prin filme. Orice incercare a unui economist cu experienta si specializat de a explica aparitia crizei financiare nu are nici cea mai mica sansa in fata unor argumente precum cea adusa de documentarele care au aparut din 2008 incoace. De la idei potrivit careia criza a fost provocata pentru ca „baietii destepti” sa se imbogateasca, pana la unele conform carora criza a fost creata sa devenim sclavi sau pentru ca populatia lumi sa fie redusa, documentarele teoriei conspirationiste au aparut ca ciupercile dupa ploaie, pentru ca s-au bucurat de toate conditiile necesare: de la declaratii ale unor lideri politici pana la evenimente si fapte care au avut loc si care au putut fi interpretate foarte usor intr-o cheie conspirationista. Ne-am gandit sa realizam o trecere in revista a principalelor filme care trateaza criiza intr-un fel sau altul, din perspectiva teoriilor conspiratiei. Cele mai cunoscute dintre ele: Zeitgeist si Insidejob, anunta Capital.ro.

Ce perspective are Romania in urmatoarele sase luni. Indicatorul ZEW care masoara increderea investitorilor in economie, in Europa Centrala si de Est a consemnat scaderi pentru toate tarile din regiune, cu exceptia Turciei. Evolutiile asteptate in cazul Romaniei sunt in prezent, printre cele mai bune din regiune, desi situatia economica actuala este una precara, potrivit expertilor consultati de Centrul german pentru Cercetari Economice Europene (ZEW) si grupul austriac ERSTE. Romania a continuat in septembrie sa aiba cele mai bune perspective economice la sase luni, din regiunea in Europa Centrala si de Est (ECE), in conditiile in care tari precum Ungaria si Polonia au inregistrat scaderi puternice ale increderii, potrivit unui sondaj al institutului ZEW, informeaza Romania Libera.

Timisoara declanseaza revolutia lampilor cu LED: economii de un milion de euro pe an. Interzise de Uniunea Europeana, becurile incandescente de 60, 75 si 100 de wati nu mai pot fi vandute in magazine din cauza emisiilor ridicate de dioxid de carbon. Insa cum obiceiurile vechi mor greu, romanii nu prea renunta la ele. Totusi, lucrurile se urnesc si la noi. In vestul tarii, in orasul Timisoara, primaria a inceput sa priveasca inainte si sa se gandeasca la metode pentru a reduce consumul public de energie electrica. Drept urmare, cateva zeci de becuri de pe stalpii de iluminat au fost inlocuite cu lampi cu LED (dioda emitatoare de lumina), mult mai economice. Cu banii economisiti intr-un an de noile lampi – adica in jur de 130 de milioane de lei vechi – primaria ar putea, spre exemplu, sa instaleze zece cismele stradale in parcuri sau in zonele aglomerate. Schimbarea a inceput in luna februarie a acestui an, cand primaria a acceptat un experiment: o firma din oras a montat gratuit 54 de lampi cu LED: clasicele becuri cu vapori de sodiu de 250 de wati au fost inlocuite cu noile lampi de 119 wati, scrie Great News.

Romanii nu mai iau credite decat pentru case. Soldul imprumuturilor pentru consum a scazut cu 5% in ultimul an, in timp ce finantarile pentru locuinte au crescut cu peste 10%. Criza l-a invatat pe roman sa nu mai consume pe credit. O rata la banca reprezinta o responsabilitate, astfel ca riscul este acum asumat de romani doar la achizitionarea unei locuinte. Iar asta se observa cel mai bine din evolutia creditelor acordate de bancile comerciale populatiei. Soldul imprumuturilor de consum contractate de romani a scazut in intervalul august 2010 – august 2011 cu 6% pe componenta in lei (28 miliarde de lei) si cu 5,47% pe euro (echivalentul a 28,5 miliarde de lei), potrivit datelor Bancii Nationale a Romaniei. In ceea ce priveste imprumuturile pentru locuinte, soldul pe componenta in moneda nationala a scazut cu 6,5% (1,6 miliarde de lei), insa pe euro s-a inregistrat un avans de aproape 14% (echivalentul a 22 de miliarde de lei). Avand in vedere diferenta de pana la sase puncte procentuale dintre costurile la valuta si cele pentru lei, este de inteles preferinta pentru credite in euro, anunta Adevarul.

Autostrada care reduce pretul caselor la jumatate. O cale mai rapida de a ajunge spre Brasov va implica o mobilitate mai mare a fortei de munca, perspectiva achizitionarii unei locuinte la un pret mult redus fata de una similara in Capitala si o diminuare considerabila a consumului de combustibil catre destinatiile turistice de pe Valea Prahovei. Un studiu realizat la cererea Fondului Monetar International sustinea ca Romania pierde anual 50 milioane de euro pentru ca nu exista autostrada in lungime de 168 de kilometri care sa uneasca Brasovul de Capitala. Afectati in mod direct sunt deopotriva cele cateva milioane de persoane care traiesc de-a lungul acestui drum, dar si companiile din turism sau transportatorii, informeaza Romania Libera.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro