Sari direct la conținut

Numitorul comun al crizei si invaziei new media: cum gasim solutii pentru fragmentarea audientei?

Media lui Comanescu

Doua lucruri pe care le-am citit ieri si azi, pe AdAge.com si la Mihnea Maruta, se leaga curios daca ne gandim la modul cum media ar putea fi o activitate, cum se zice, sustenabila in viitor. Maruta vorbeste despre faptul ca nu poti beneficia de puterea pe care ti-o da informatia (”Knowledge is power” – Francis Bacon) daca beneficiezi de ea, de informatie, gratuit. Sau, oricum, daca site-ul pe care consumi informatia n-are o solutie de supravietuire.

Al doilea articol e in “Advertising Age”, unde Brian Steinberg spune despre noul show al lui Jay Leno ca e viitorul televiziunii. Care e povestea: recent, poate cel mai cunoscut realizator din lume a intrat pe NBC de la ora 22.00, dupa ce, in primavara, contractul pentru Tonight Show-ul de la ora 23.00 ii expirase si in locul lui venise Conan O’Brien. Am scris acum aproape un an aici despre calculele de business din spatele acestei decizii: NBC muta la sfarsitul prime-time-ului un personaj de late night.

Costurile astronomice in Romania, de doua milioane de dolari pe saptamana, ale Tonight Show, sunt nimic fata de cele cinci milioane care se investesc intr-un episod de serial gen gama “CSI”, marfa cu care cele trei mari retele americane, dar si cativa cablisti puternici se bat pe intervalul de la ora 22.00. Prin urmare, mutarea se face cu economii importante, chiar daca meciul se desfasoara in continuare in zona cu cinci-sase zerouri si moneda SUA.

AdAge.com aduce ca noutate estimari privind ratingurile lui Jay Leno de la ora 22.00. Cu un format usor resapat, comicul ar putea atinge o cota de audienta nu mai mare de 1,5-2% (sub genericul 3% al lui Dan Diaconescu, in Romania), dar la costurile mici show-ul s-ar putea dovedi un succes de business. Suna bizar pentru un moderator celebru, care in plus a preluat stafeta late night show-ului de la Johnny Carson, hostul care a clasicizat formatul prin prezenta pe NBC in aceeasi zi si la aceeasi ora timp de 30 de ani (1962-1992).

Jay Leno a stat si el nu mai putin de 17 ani in fotoliul lui Carson si a condus, ca ratinguri, pe late night. Acum, curios, e obligat sa faca televiziune cu buget redus (raportat la concurenta) si lucrurile par a nu arata prea bine din punct de vedere al glamour-ului televiziunii si cifrelor-record. Totusi, solutia e una sustenabila. Uneori e bine sa aspiri la locul al cincilea sau al saptelea pe piata.

Citeste mai mult si comenteaza pe blogul lui Iulian Comanescu.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro