Sari direct la conținut

CJ Alba a cheltuit anul trecut 1,5 miliarde pentru publicitate

Romania libera Editia Transilvania-Banat

Consiliul Judetean Alba a cheltuit, anul trecut, aproape 1,5 miliarde lei vechi pentru publicitate in presa, care au intrat in bugetele mass-media. Cea mai mare parte a banilor a fost destinata presei scrise, dar si televiziunile locale au primit sume importante.

O buna parte a banilor platiti catre presa a fost destinata aparitiei unor materiale referitoare la sedintele in plen ale Consiliului Judetean, cum ar fi proiectele de pe ordinea de zi, data sedintei etc. Cea mai mare suma pentru o singura firma din audio-vizual a revenit SC „One TV”, care detine un post local de televiziune. Este vorba de 480 de milioane de lei vechi pe intreaga perioada a anului 2005.

De asemenea, SC „R” SA, editorul ziarului „Romania libera”, a primit peste 840 de milioane de lei vechi, care au fost impartiti presei scrise din judet astfel: ziarul „Unirea”, cotidianul cu cel mai mare tiraj din Alba, a primit in total 496 de milioane de lei vechi, „Monitorul de Alba” – 46,5 milioane lei vechi, „Informatia de Alba” – 45 de milioane lei vechi, „Ulpia Jurnal” – 60 de milioane si „Observatorul de Alba” – 26 de milioane. Editia regionala a cotidianului „Romania libera” a incasat in total 167 de milioane lei vechi (bani in care se includ si serviciile de administrare a bugetului pentru presa scrisa).

Pentru gestionarea bugetului alocat presei scrise, SC „R” SA a castigat licitatia organizata de catre CJ, buget care a fost impartit in baza datelor de audienta si tiraj, pentru toate ziarele locale.

In principal, publicitatea furnizata de administratia din Alba a constat in publicarea anunturilor de licitatii, popularizarea unor hotarari de CJ la nivel local, regional si national, precum si prezentarea unor actiuni de promovare a judetului.

In 2005, o suma de 54 de milioane de lei vechi a primit si „Atlas” SRL, firma care, potrivit Ministerului de Finante, are ca domeniu de activitate „activitati de radio si televiziune”. Societatea respectiva nu apare, insa, ca proprietar de media pe site-ul care ii cuprinde pe toti patronii de presa din Romania, asa cum apar ei in documentele autoritatilor si la Registrul Comertului.

„Media” SRL a primit 40 de milioane, iar „Radio 21” a castigat aproape 12 milioane lei vechi de la bugetul CJ. SC „Pro TV” SA a obtinut, la randul ei, mai putin de 10 milioane. Cea mai mica suma, mai putin de sase milioane, a fost alocata postului de radio „Reintregirea” al Arhiepiscopiei Ortodoxe de Alba Iulia.

In prima jumatate a acestui an, „Radio 21”, „Atlas”, „Media” si „Pro TV” nu au mai semnat contracte cu administratia judeteana si, astfel, nu au mai primit nici un ban. SC „R” a distribuit presei scrise din judet suma de 490 de milioane de lei vechi.

Postul de radio „Reintregirea” a obtinut direct de la bugetul CJ aproape 130 de milioane de lei vechi in sase luni. In aceeasi perioada, „One TV” a primit 175 de milioane.

Desi Arhiepiscopia Ortodoxa de Alba Iulia este editorul, Radio „Reintregirea” apare ca fiind proprietatea SC „Play” SRL si are ca administratori mai multe firme (printre care „Oilalfatik” SRL, „Atlantic Import-Export”, „Romfar Industries” SRL si altele), precum si persoane fizice.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro