Patru solutii pentru un outsourcing de succes
Pentru managerii confruntati cu cresterea cererilor tehnologice si
micsorarea bugetelor pentru IT, cresterea popularitatii
outsourcing-ului, mai ales offshore, este o adevarata binecuvantare.
Potentialele beneficiile sunt mari, dar succesul depinde de multiple
variabile, inclusiv outsourcing-ul pe termen scurt si lung.
Acestea sunt patru soltutii pentru a avea succes oferite de expertii
domeniului:
1. Pastreaza valoarea aproape de clienti
Interactiunea interpersonala este estentiala pentru succesul oricarei
afaceri ce are la baza outsource-ingul.. Pentru outsourceri este
esential sa inteleaga cine esti si ce vrei. Chiar intr-o lume in care
comunicatia nu mai reprezinta o problema cei care ofera servicii pot sa
nu inteleaga decat partial care sunt cerintele si obiectivele afacerii
tale. De aceea contactele personale, fata in fata, daca se poate, sunt
esentiale. De aceea, in continuare, multe companii prefera sa faca
afaceri cu furnizori locali.
2. O economie globala implica investitii pe pietele globale
Americanii sunt cunoscuti pentru perspicacitatea lor in afaceri.
Companiile trebuie sa investeasca in pietele globale pe care
intentioneze sa le penetreze; altfel, nu vor putea avea o influienta
competitiva sau impact asupra mediului de afaceri locale.
Patrunderea Motorola pe piata Chinezeasca este un exemplu despre cum
investitiile globale aduc dividende numeroase. Din 1992, cand a creat o
filiala in China, Motorola a devenit una dintre cele mai de succes
companii straine in China, cu 13000 angajati si vanzari de 6 miliarde
USD.
3.Regula relatiilor.
Intelegerile privind nivelul serviciilor au devenit punctul asupra
caruia se concentreaza majoritatea relatiilor de outsourcing, in tara
sau in strainatate. Complicatiile de zi cu zi depasesc deseori ceea ce
poate fi precizat intr-un document, mai ale atunci cand documentul este
creat inainte de a incepe afacerea. O discutie fata in fata cu clientii
despre asteptarile lor creaza succesul unor relatii pe termen lung, la
fel ca si permanentul contact cu managerii din filialele outsourced.
Acest lucrui este valabil mai ales in outsource-ingul offshore, cand
apar si dificultati de comunicare datorita diferentelor culturale
4. Proiectele pot sa varieze dar calitatea serviciilor nu.
Oriunde s-ar desfasura afacerea, clientii trebuie sa aiba perceptia
intregilor activitati sub forma unei companii unite.In ciuda
diferentelor culturale si cutumale, fiecare angajat trebuie sa inteleaga
valorile de baza ale companiei si.La biroul de servicii al afacerii,
principiul de baza este rezolvarea problemelor clientilor cu
promptitudine, corect si curtenitor.