Sari direct la conținut

“Împreună cu partenerii noștri din zona de Banking și Capital Markets am reușit să depășim multe dintre provocările tehnologice", Bogdan Păduraru, Senior Delivery Director Luxoft

Smile Media
Bogdan Păduraru, Senior Delivery Director Luxoft, Foto: Luxoft
Bogdan Păduraru, Senior Delivery Director Luxoft, Foto: Luxoft

Având în vedere că băncile s-au îndreptat o lungă perioadă de timp către credite, cum arată viitorul luând în calcul reorientarea către investment banking?

Cred că viitorul arată foarte diferit față de ce vedem astăzi, iar lucrul acesta se datorează în primul rând evoluției rapide a tehnologiilor și schimbările bruște în ceea ce privește așteptările consumatorilor. Cu ajutorul companiilor de tehnologie ca Luxoft, băncile au început deja să își pună la punct strategiile pentru a fi pregătite pentru implementarea unor noi modele de business mai avansate. Concret, companiile de tehnologie ajută instituțiile financiare să își transforme modul de livrare a serviciilor pentru a genera perspective cât mai diferențiate, iar digitalizarea și automatizarea vor juca un rol esențial în această tranziție către investment banking. Odată cu implementarea acestor strategii, pentru companiile de tehnologie ca Luxoft se vor genera în continuare noi proiecte de dezvoltare software și proiecte de consultanță specifică sectorului bancar.

Care a fost evoluția partenerilor Luxoft, de tip mari bănci, prin prisma colaborării strânse și îndelungate pe care ați avut-o cu aceștia?

Majoritatea partenerilor noștri din zona de Banking și Capital Markets sunt marile bănci de investiții din top 5 din lume. Împreună cu acești clienți am reușit să depășim multe dintre provocările tehnologice, să inovăm în mod constant și în timp să creștem echipe din ce în ce mai performante. Spre exemplu, în contextul trecerii la mediul de lucru remote, am reușit să implementăm soluții de lucru la distanță în mediu scalabil și multilocații dovedind flexibilitatea și eficiența soluțiilor bazate pe tehnologii cloud, cu DXC Technology fiind un furnizor reputat în acest domeniu la nivel global.

Au existat probleme de securitate în ciuda faptului că lucrați fully remote?

Securitatea este o prioritate pentru noi, mai ales acum în contextul lucrului de la distanță. Avantajul nostru a fost că, mulțumită colaborării strânse cu clienții noștri, am reușit împreună să răspundem rapid la nevoia de digitalizare și să menținem un nivel înalt de securitate. Tehnologiile avansate și protocoalele stricte pe care le-am implementat ne-au ajutat să prevenim potențiale amenințări. În zona de Banking și Capital Markets, securitatea joacă un rol vital, iar noi am reușit într-un timp foarte scurt să migrăm de la lucrul de la sediu la lucrul de la distanță, astfel că în prezent aproape 100% dintre colegi lucrează hibrid, iar din aceștia 60% lucrează exclusiv de la distanță/remote.

Contextul economic a împins companiile de IT să își reconfigureze echipele și au existat reduceri de personal inlusiv în România. Care a fost răspunsul Luxoft la această mișcare?

Luxoft a avut o abordare proactivă. Ne-am concentrat pe de-o parte pe diversificarea portofoliului nostru de clienți și pe de altă parte pe dezvoltarea unor instrumente care să ne ajute să ne păstrăm talentele în cadrul organizației. Cel mai important instrument pe care l-am dezvoltat în acest sens este platforma career hub, cu ajutorul căreia reușim să ne păstrăm oamenii din proiectele care sunt pe cale să se încheie, prin identificarea altora noi care li se potrivesc cel mai bine angajaților respectivi.

Revenind la portofoliul diversificat pe care Luxoft Romania îl are în prezent, avem peste 65 de clienți din zonele Automotive, Banking și Capital Markets, Retail și Telecom.

Această diversitate de proiecte, alături de instrumentele interne menționate mai sus, ne asigură un flux continuu de oportunități pentru angajații noștri. Un rol crucial aici îl joacă echipa de Resource Management care identifică proiectele pentru angajații care intră în career hub. Astfel, chiar dacă un proiect se încheie, avem șanse mari să găsim soluții pentru a ne păstra oamenii în cadrul Luxoft. Acesta este un semn clar al stabilității și creșterii noastre, iar o dovadă în acest sens este și faptul că la final de 2019 eram 1700 de angajați permanent, iar cum suntem peste 2400.

V-a ajutat reducerea costurilor de operare cu chirie să investiți în altceva?

Economiile realizate din reducerea costurilor de operare ne-au permis să reinvestim in beneficii flexibile pentru angajații noștri. Cu ajutorul unei binecunoscute platforme de beneficii online, angajații pot opta pentru distribuirea bugetului alocat în diferite direcții: alimentare card cadou, card de cultură, card de vacanță, sau achiziționarea de vouchere de cumpărături. Suntem dedicați în a face tot posibilul pentru a satisface nevoile și dorințele angajaților noștri și de aceea ne străduim să oferim o flexibilitate cât mai mare, nu doar în ceea ce privește regimul de lucru (100% remote sau hibid), ci și în ceea ce privește beneficiile financiare.

Articol susținut de Luxoft

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro