Sari direct la conținut

Amazon se retrage parțial de pe piața chineză

HotNews.ro
Amazon logo, Foto: Hotnews
Amazon logo, Foto: Hotnews

Amazon se retrage parțial de pe piața online din China, una dintre cele mai importante din lume, ceea ce înseamnă că toți clienții Amazon din această țară nu vor mai putea să cumpere bunuri de la comercianții chinezi. Compania nu a explicat de ce a luat această decizie, spunând doar că se va concentra în schimb pe vânzarea de bunuri expediate din alte țări în China, potrivit CNN.

„Am anunțat vânzătorii că nu vom mai activa și nu vom mai furniza servicii de vânzări pe Amazon.cn începând cu 18 iulie”, a transmis compania într-o declarație.

Amazon a intrat pentru prima dată pe piața chineză acum 15 ani și concurează, pentru vânzătorii chinezi, cu Tmall, deținută de liderul în domeniul comerțul electronic din țară Alibaba ( BABA )

Piața chineză de vânzări online este imensă, cu o creștere anuală de aproximativ 2 trilioane de dolari. Aceasta este dominată de Alibaba , care reprezintă mai mult de jumătate din toate tranzacțiile și JD.com, potrivit rapoartelor emise de China Market Research Group.

„Există prea multă concurență internă, iar Amazon nu cunoaște piața chineză la fel de bine precum Tmall sau JD.com. În consecință, Amazon se află în poziția de a cheltui o mulțime de bani pentru a câștiga clienți care să-și vândă produsele pe platforma lor.”, a declarat Ben Cavender, analist la China Market Research Group.

Amazon.com este o companie americană de comerț online cu sediul în Seattle, Washington, cu o cifră de afaceri de peste 19,166 miliarde $ în anul 2007. Este cea mai mare companie de comerț online cu amănuntul. Afacerea a început cu vânzarea online de cărți și a continuat cu produse VHS, DVD, CD-uri cu muzică, programe de calculator, electronice, îmbrăcăminte, mobilier, jucării etc. A creat situri web separate în Canada, Marea Britanie, Germania, Franța, China și Japonia.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro