Sari direct la conținut

AUDIO Jurnalul Economic RFI – HotNews.ro:​ Ministerul Economiei: Romgaz a efectuat plati nejustificate de 123,1 milioane de lei in 2009 si 2010

HotNews.ro

Asculta Jurnalul Economic Radio France Internationale – HotNews.ro

Descarca fisierul audio in format MP3

​Ministerul Economiei: Romgaz a efectuat plati nejustificate de 123,1 milioane de lei in 2009 si 2010

Ministerul Economiei si Curtea de Conturi au descoperit o serie de cheltuieli nejustificate realizate de societatea Romgaz. In ceea ce priveste achizitiile publice, au fost constatate plati nejustificate pentru cumpararea de utilaje si echipamente in valoare totala de peste 120 de milioane de lei. Potrivit reprezentantilor ministerului, aceste plati au fost efectuate in anii 2009 si 2010. De asemenea, in 2011, Romgaz a cheltuit nejustificat sume importante pe sponsorizari, publicitate si protocol. Pentru sponsorizarea unor organizatii sportive s-au cheltuit 8,5 milioane de lei, pentru publicitate, 5,5 milioane de lei, iar pentru protocol 470.000 lei. Potrivit Ministerului Economiei, vor fi luate masuri impotriva celor implicati mergand pana la destituirea lor. HotNews.ro a prezentat in februarie anul trecut, un raport al Curtii de Conturi care arata ca Romgaz a efectuat in 2009 plati ilegale care au determinat prejudicii de circa 92 de milioane de lei. Banii au fost cheltuiti pe lucrari de proiectare necontractate, pe achizitii de bunuri care nu au fost livrate sau pe achizitii de bunuri supraevaluate.

Comisia Europeana vrea sa stabileasca sanctiuni minime pentru infractiunile fiscale in UE

Comisia Europeana ia in vizor frauda si evaziunea fiscala in toata Uniunea. Oficialii de la Bruxelles vor stabilirea de sanctiuni minime pentru infractiunile fiscale, un cod de identificare fiscala transnational, o carta a contribuabilului european si masuri comune mai dure impotriva paradisurilor fiscale. Conform estimarilor, economia subterana in statele membre reprezinta in medie aproape o cincime din PIB, adica un total de aproape 2.000 de miliarde de euro. Romania este pe locul al doilea ca procent din PIB in clasamentul tarilor cu cea mai mare pondere a economiei subterane, fiind intrecuta doar de Bulgaria. In acest context, Ministrul Muncii, Mariana Campeanu a declarat ca ar trebui inasprite pedepsele pentru patronii care angajeaza muncitori la negru. Potrivit demnitarului, pana acum 99% dintre angajatorii care au fost prinsi ca au mai mult de 5 persoane care nu au forme legale de incadrare, au primit neinceperea urmaririi penale in justitie. „Cred ca ar fi mult mai eficienta o amenda substantiala sau o masura de intrerupere a activitatii”, a declarat Mariana Campeanu. Aceasta a precizat ca „este una din preocuparile ulterioare” pe care le are pentru modificarea legislatiei in ceea ce priveste munca la negru.

Christine Lagarde: Cipru a solicitat ajutor financiar de la FMI

Inca o tara cere ajutor financiar de la Fondul Monetar International. Institutia cu sediul la Washington a confirmat ca a primit o solicitare de imprumut din partea Ciprului. Directorul FMI, Christine Lagarde, a anuntat intr-un comunicat ca institutia pe care o conduce este pregatita sa-si uneasca eforturile cu partenerii europeni pentru a ajuta Ciprul sa revina la o crestere economica stabila si viabila si sa redea soliditatea sectorului sau financiar. Potrivit lui Lagarde, FMI va trimite cat mai curand o echipa in Cipru pentru a evalua situatia de acolo si sa pregateasca terenul in vederea discutiilor asupra unui program economic de reforme.

APIA: Dealerii auto sunt intr-o situatie dramatica si nu mai reusesc sa obtina profit

Afacerile companiilor care fac comert cu masini au scazut in medie cu 60% intre 2008 si 2011. Reprezentantii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile au declarat ca situatia este dramatica pentru dealerii de autovehicule. Asociatia estimeaza ca anul acesta se vor vinde doar 92.000 de automobile noi in tara, cifra care duce piata la nivelul din anul 2002. In anii record (2007 si 2008) piata masinilor noi a trecut de 300.000 de unitati, iar acum nu mai depaseste 100.000 nici cu ajutorul substantial al programului Rabla. Retelele de dealeri s-au extins masiv inainte de criza, insa din 2009 incoace vanzarile au scazut mult si o parte dintre ei nu au mai fost rentabili.

Cei de la APIA spun ca programul Rabla are o importanta tot mai mica in piata, fiindca daca in 2010 60% dintre masinile noi se vindeau prin intermediul lui, anul acesta doar o cincime dintre achizitii s-au facut prin acest program. Protrivit APIA, un roman ar trebui sa dea 23 de salarii medii pe economie pentru a-si lua o masina de 10.000 de euro, in timp ce un austriac si-o poate lua cu trei salarii medii, iar un slovac, cu 13 salarii.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro