Sari direct la conținut

Bucuresti: Trei intersectii in 50 de minute. Solutia – garduri sau amenzi

Subiectiv

Diferenta intre a pleca de la Dimitrov catre Casa Presei la ora 8:45 si a porni pe acelasi traseu la ora 9:00 este de… vreo 30 de minute in plus petrecute in trafic. Evident, in cel de-al doilea caz.

Te urci in masina, pornesti motorul si tii drept pe Mihai Bravu pina iesi din pasajul de la Obor, apoi pe Stefan cel Mare pina la Barbu Vacarescu sau Calea Dorobantilor, dupa preferinte, dupa care e simplu. Eh, bine-ar fi sa fie asa.

Nebunia

Daca pleci de la Dimitrov intre orele 9:00 si 9:40, invariabil, ora la care ajungi la Casa Presei este aceeasi: 10:15. De ce? Din cauza ca imediat dupa ce ai facut dreapta de pe Ferdinand ca sa intri pe Mihai Bravu, spre Obor, nici nu apuci sa depasesti trecerea de pietoni ca intri in coloana. Si stai. Si stai. Si stai…

Prima intersectie semaforizata este Stefan cel Mare cu Lizeanu, respectiv cu Viitorului. Pina la semafor te maninca soferii. Pentru o distanta pe care, in mod normal, o parcurgi pe jos in maximum sapte minute (considerind ca nu trebuie sa stai la semaforul de la Bucur Obor, calculat la ritmul meu de mers), cu masina faci nu mai putin de 25 de minute, in conditiile in care pina la Lizeanu ai drum drept, prin pasaj, acelasi pasaj prin care treci cu suta la ora cind e traficul lejer.

Pina la intrarea de la Spitalul Colentina mai stai in trafic cel putin zece minute, dupa care mai urmeaza minimum cinci pina la intersectia cu Vasile Lascar. Adica al treilea semafor. Minimum 40 de minute, la care se adauga inca vreo sapte pina treci de statia RATB de linga Intrarea Circului. Si inca vreo sapte minute pina ajungi la Barbu Vacarescu.

Cine e de vina?

Problema nu tine de sosea. Stefan cel Mare are trei benzi, fara a o include pe prima, pe care parcheaza toata lumea. E drept, se mai ingusteaza pe ici-colo, dar asta nu inseamna ca nu se poate circula. De vina, in schimb, sint soferii extrem de grabiti, care te depasesc pe linia de tramvai dupa intersectia de la Lizeanu si care ajung sa te roage sa se bage in fata ta la refugiul de tramvai de la intersectia cu Vasile Lascar.

De ce e aglomerat pasajul de la Obor? Pentru ca toti grabitii se incadreaza pe benzile pe care n-au ce cauta, dupa care te injura ca nu-i lasi sa se bage in fata ta, ca ii claxoneaza cei care sint pe banda corespunzatoare. Spre exemplu, daca ai facut imprudenta sa te incadrezi pe banda din dreapta, la intrarea in pasaj, vei sta in coloana mai mult decit cei de pe banda din stinga. De ce? Pentru ca, la iesirea din pasaj, pina-n intersectia de la Lizeanu, pe banda ta se baga si cei care vin din intersectia de la Obor, pe multi interesindu-i sa ajunga pe banda de stinga, dar si cei care vin de pe banda de stinga si care vor sa se incadreze, in al doispelea ceas, pe banda corespunzatoare. De ce? Pentru ca ne sta-n git sa asteptam.

Ce se intimpla dupa ce treci de Lizeanu? Daca se sta in coloana, toti “smecherii” din spatele tau se baga pe linia de tramvai si la primul refugiu de tramvai incearca sa se bage inapoi. De regula, reusesc abia cind ajungi tu linga ei. Daca nu-i lasi, fac scandal sau se baga cu forta (altfel spus, mai au un pic si intra in tine, iar tu cedezi, ca doar n-ai fi fraier sa stai juma’ de zi pe la politie din cauza unui cretin). Adica n-au rezolvat nimic, dar… cine e smecher si merge pe linia de tramvai? Despre cei care vin de pe contrasens si vor sa intoarca nu mai vorbesc. Si nici despre cei carora li se pare ca o banda merge mai bine ca cealalta si fac zig-zag-uri, nerezolvind nici o brinza. Ce e de facut?

O idee de a rezolva problema depasirilor pe linia de tramvai si, bineinteles, o metoda de a-i linisti pe cei care au impresia ca aia e tarlaua lor, ar fi preluarea exemplului liniei 41. Garduri. Pe Stefan cel Mare, de la Obor si pina la Calea Dorobantilor, de asemenea si pe Calea Mosilor si pe Colentina.

O alta idee ar fi amplasarea de camere video si amendarea celor care nu sint in stare sa mearga decit pe linia de tramvai. A incercat cineva, vreodata, sa calculeze cit timp se pierde pe banda a treia din cauza celor care se incadreaza cu trei metri inainte de refugiile de tramvai?

O a treia idee ar fi prelungirea timpilor de verde de la semafoare si desfiintarea unor treceri de pietoni. Se circula mai repede, se pierde mai putin timp. In ceea ce priveste trecerile de pietoni, cred ca exista cite una din suta in suta de metri.

Citeste mai mult si comenteaza pe blogul Subiectiv

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro