Sari direct la conținut

Business Report: Adrian Vasilescu (BNR): reducerea cu 50% a datoriei Greciei a fost mai mult decat ne asteptam; Ministerul Transporturilor face noi recomandari privind anvelopele de iarna; Cat va costa primul tronson din Autostrada Transilvania pe care nu va lucra Bechtel; Profit peste asteptarile pietei pentru "Banca Transilvania"

HotNews.ro
Business Report, Foto: Colaj foto
Business Report, Foto: Colaj foto

Profit peste asteptarile pietei pentru „Banca Transilvania”. „Banca Transilvania” (simbol TLV) a obtinut un profit net de 106,90 milioane lei, in primele noua luni ale acestui an, mai mare cu 53% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit unui comunicat al institutiei. Robert Rekkers, Directorul General al Bancii Transilvania, a declarat: „In ciuda contextului economic care s-a mentinut dificil, la Banca Transilvania am inregistrat rezultate in conformitate cu asteptarile noastre. Profitul obtinut, solvabilitatea si lichiditatea BT foarte buna, precum si provizioanele mai mici sunt doar cateva dintre aspectele strategiei noastre pentru acest an”. Analistii de pe piata de capital se declara placut surprinsi de raportul prezentat de Banca Transilvania, in conditiile contextului international dificil pentru banci, scrie Bursa.ro.

Cat va costa primul tronson din Autostrada Transilvania pe care nu va lucra Bechtel. Compania de Autostrazi va scoate, cel mai probabil, saptamana viitoare la licitatie sectiunea dintre Gilau si Nadaselu la un cost de circa 4,8 milioane de euro pe kilometru, potrivit informatiilor obtinute de capital.ro. Documentatia de atribuire a fost trimisa deja la Autoritatea Nationala de Reglementare si Monitorizare a Achizitiilor Publice (ANRMAP). Reactualizarea proiectului de constructie a sectiunii dintre Gilau si Nadaselu in lungime de 8,7 kilometri, parte a tronsonului Gilau-Mihaesti (22,5 kilometri), a avut loc in septembrie. Potrivit reprezentantilor Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), revizuirea solutiilor tehnice la toate structurile de arta a determinat reducerea costurilor cu circa 25%. Pe acest tronson de mai putin de noua kilometri se afla un nod rutier la Nadaselu, care va face legatura cu DN1F, zece poduri, viaducte si pasaje, fara a lua in calcul si podetele, anunta Capital.ro.

Adrian Vasilescu (BNR): reducerea cu 50% a datoriei Greciei a fost mai mult decat ne asteptam. Intrebat de gandul daca este corecta decizia liderilor zonei euro de a reduce datoria Greciei cu 50%, Adrian Vasilescu, consilierul guvernatorului BNR, Mugur Isarescu, a declarat: „Ar fi fost mai corect sa plateasca toti? In acest caz problema s-a pus in felul urmator: cum sa te feresti de costul cel mai mare”. In ceea ce priveste decizia de azi-dimineata luata de liderii UE, consilierul guvernatorului BNR a tinut sa precizeze ca reducerea cu 50% a datoriei Greciei a fost „mai mult decat ne asteptam”, informeaza Gandul.

Acoperisul verde, o metoda sa reduci factura la incalzire. Iarna se apropie, iar subventiile pentru caldura vor deveni mai mici decat temperaturile din lunile urmatoare. EVZ trece in revista cateva metode mai putin obisnuite de imbunatatire a confortului termic al casei si, implicit, de reducere a facturilor la intretinere. O metoda este cea a acoperisurilor verzi. Un acoperis verde este alcatuit din partea propriu-zisa hidroizolatoare si partea vegetala. „Structura cel mai des intalnita este formata dintr-un strat de suport, o bariera de vapori, un strat de termoizolare si hidroizolare, urmat de unul de protectie si unul de drenaj. Peste toate acestea se poate planta vegetatie”, a declarat Aurelian Pascale, manager in cadrul Sika Romania. Un metru patrat de acoperis verde ajunge la 15-18 euro, putand varia in functie de plantele ce vor fi alese sau de costul de montaj. Aceasta metoda asigura o buna izolare termica pe parcursul intregului an, reducand costurile cu incalzirea sau racirea locuintelor cu pana la 26%, potrivit studiilor Sika Romania, scrie EVZ.

A dat ciocolata elvetiana pe porcii de Dornesti. Elvetianul Konrad Hafner (46 de ani), fost director la Heidi Romania, si-a vandut actiunile la societate si s-a mutat intr-un sat din Bucovina, unde creste animale si face suc de mere. Sunt oameni pentru care banii si succesul in afaceri nu inseamna totul. Konrad Hafner (46 de ani), fondator si fost actionar al Heidi Chocolate Romania, demonstreaza acest lucru cu prisosinta intr-un sat din judetul Suceava, acolo unde s-a mutat in urma cu mai bine de doi ani impreuna cu sotia si cu cele trei fete. Elvetianul a schimbat mirosul dulce-amarui al cremelor de ciocolata cu cel de balega, si sunetul masinilor de lux cu guitatul porcilor. Dar asta nu-l deranjeaza catusi de putin, anunta Adevarul.

Ce se intampla cu bancile grecesti, frantuzesti, austriece prezente in Romania. Statul elen va cumpara, probabil, actiuni la unele banci ca urmare a planului de a reduce valoarea obligatiunilor guvernamentale detinute de investitorii privati si a unui acord de a recapitaliza institutiile de credit, a declarat premierul elen George Papandreou, citat de Bloomberg. „Probabil unele actiuni bancare vor fi nationalizate. Dupa restructurare, vom scoate aceste participatii pe piata”, a spus Papandreou, la Bruxelles, dupa incheierea summit-ului liderilor europeni. Grupul austriac Erste are nevoie de 59 de milioane de euro pentru a ajunge la o rata de adecvare a capitalului de 9% pana la mijlocul anului urmator, prag stabilit prin acord de liderii europeni si considerat adecvat pentru a consolida bancile europene in contextul crizei datoriilor suverane. Raiffeisen Zentralbank Osterreich (RZB) are nevoie de 1,9 miliarde de euro pentru a respecta pragul de adecvare a capitalului de 9%, insa grupul considera excesiva suma calculata de Autoritatea Bancara Europeana (ABE). Pentru Volksbank, ABE a stabilit un necesar de 972 milioane de euro pentru a ajunge la o rata de adecvare a capitalului de 9%, se arata intr-un comunicat al Volksbank, informeaza Romania Libera.

BCE este pregatita sa continue achizitia de obligatiuni ale statelor din zona euro. Mario Draghi, viitorul presedinte al Bancii Centrale Europene (BCE), anunta ca aceasta institutie este pregatita sa continue achizitia de obligatiuni ale statelor din zona euro care se confrunta cu probleme financiare, scrie Bursa.ro.

Ministerul Transporturilor face noi recomandari privind anvelopele de iarna. Amenda pentru soferii care blocheaza drumurile din cauza masinilor nedotate cu anvelope de iarna este de 5.000-8.000 de lei, a precizat joi Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI). Reprezentantii MTI au mai mentionat ca anvelopele de iarna second-hand mai vechi de 4-5 ani sau cele care au inaltimea profilului mai mica de 4 mm nu sunt recomandate. Cat dureaza inspectia anvelopelor de iarna, in ce conditii sunt acceptate cauciucurile „all season”, in ce tari sunt obligatorii si in care sunt doar recomandate anvelopele de iarna sunt doar cateva intrebari la care reprezentantii Ministerului Transporturilor, ai Autoritatii Rutiere Romane (ARR) si ai Regiei Autonome „Registrul Auto Roman” (RAR) au facut precizari intr-un comunicat comun, anunta Gandul.

Chevrolet prezinta motorul electric pentru Spark EV. Motoarele electrice sunt utilizate pentru orice, de la electrocasnice la jucarii pentru copii, inclusiv in industria auto, unde au o istorie de aproape un secol, incepand cu inventarea demarorului electric de catre Charles Kettering, in 1912. Motoarele electrice capata acum un nou rol, acela de componenta cheie in sistemele de propulsie ale autovehiculelor, la fel ca in cazul modelului Chevrolet Volt. Chevrolet isi etaleaza cunostintele de specialitate in domeniul motoarelor electrice in cadrul unei fabrici pilot din Wixom, o suburbie din Detroit, inainte de inceperea productiei de motoare electrice la fabrica GM din White Marsh, Maryland, SUA (in apropierea orasului Baltimore), la sfarsitul anului 2012. Practic, echipamentele si procesele care vor fi utilizate la White Marsh vor fi testate si aprobate la Wixom, informeaza 24auto.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro