Sari direct la conținut

Business Report: ANRE pregateste liberalizarea accelerata a pietei energiei; Planuri concrete pentru Autostrada Sudului: finantare UE din 2014 si ruta directa Bucuresti-Craiova; Un grafic care te lasa fara cuvinte: Chinezii aproape sunt stapani pe un continent intreg; Economia Germaniei are probleme: euro isi reia declinul

HotNews.ro
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto

ANRE pregateste liberalizarea accelerata a pietei energiei. Hidroelectrica a gasit intelegere la ANRE cu privire la pretul si cantitatile energiei hidro de pe piata reglementata, sus-tin surse apropiate discutiilor. Astfel, este foarte probabil ca ANRE (reglementatorul pietei noastre de energie) sa accelereze ritmul liberalizarii pietei de electricitate chiar de la 1 septembrie. Sursele noastre sustin ca procentul de achizitie a energiei din piata concurentiala va fi majorat de la 15% (asa ne angajasem in acordul cu FMI) la 18-20%, de la 1 septembrie. Acest lucru inseamna ca mai multi agenti economici fata de cat fusese programat vor fi obligati sa renunte la pretul reglementat si sa-si aleaga singuri furnizorii. Acestia vor plati, astfel, un pret mult mai mare pentru energia pe care o consuma, scrie Bursa.ro.

Planuri concrete pentru Autostrada Sudului: finantare UE din 2014 si ruta directa Bucuresti-Craiova. Autoritatile intentioneaza sa obtina fonduri europene pentru viitoarea Autostrada a Sudului in exercitiul financiar european aferent perioadei 2014 – 2020, mai ales ca mare parte din aceasta face parte din sectorul sudic al Coridorului IV paneuropean. Autostrada, care va lega Bucuresti de Timisoara, prin Craiova si Drobeta Turnu Severin, nu va avea traseul prin Pitesti, a declarat, pentru Finantistii, conducerea CNADNR. Potrivit acesteia, autostrada va lega Capitala direct de Craiova, dar va deservi si municipiile Alexandria si Slatina. „Sectiunea Bucuresti – Craiova se diferentiaza de sectiunea Bucuresti – Pitesti – Sibiu, fiind vorba de doua rute distincte si nu de comasarea rutei Bucuresti – Craiova prin utilizarea sectiunii Bucuresti – Pitesti, respectiv Pitesti – Craiova”, precizeaza CNADNR, intr-o nota pentru Finantistii.

Un grafic care te lasa fara cuvinte: Chinezii aproape sunt stapani pe un continent intreg. In luna iulie, capitala Chinei a fost gazda celei de-a cincea editie a Forumului pentru Cooperarea dintre China si Africa, in cadrul caruia China a promis investitii de pana 20 de miliarde de dolari in statele africane in urmatorii 3 ani. China a propus sau a realizat proiecte comerciale in valoare de 101 miliarde de dolari din 2010, dintre care unele sunt in curs de negociere, iar altele au fost deja demarate. Contractele din domeniul resurselor naturale si cel al constructiilor au un total de 90 de miliarde de dolari, adica aproximativ 90% din intreaga activitate comerciala a Chinei in Africa din 2010 pana acum. Aceste cifre ar putea fi chiar si mai mari daca socotim si colaborarile nedeclerate de 7,5 miliarde din Zambia si Africa de Sud, realizate cel mai probabil in domeniul mineritului, informeaza Capital.ro.

Economia Germaniei are probleme: euro isi reia declinul. Moneda unica europeana s-a depreciat ieri, pe pietele externe, fata de dolar, ca urmare a publicarii datelor din care rezulta scaderea productiei industriale si a exporturilor Germaniei. Aceste evolutii arata ca cea mai mare economie europeana este afectata de criza datoriilor din zona euro. Euro a coborat cu 0,5% la ora 10.23, pe piata din New York, ajungand la 1,2343 dolari. La data de 6 august, moneda impartita de 17 state din UE a urcat la 1,2444 dolari – cel mai ridicat curs din 5 iulie pana in prezent. In opinia analistilor, faptul ca Germania are probleme economice va determina scaderea euro pana la 1,2280 dolari saptamana viitoare. Conform datelor oficiale publicate de Ministerul Economiei de la Berlin, productia industriala a Germaniei a scazut cu 0,9% in iunie, comparativ cu luna mai, cand consemnase un avans de 1,7%. Totodata, Biroul Federal de Statistica a anuntat ca exporturile germane s-au redus cu 1,5% in iunie, fata de luna mai, cand au inregistrat o crestere de 4,2%, scrie Bursa.ro.

Top 5: Economiile cu cele mai grave probleme. Iata care sunt economiile cu cele mai grave probleme din lume, potrivit unei analize FMI, citata de CNN Money. Sudan – cea mai mica crestere economica. Sfasiat de razboaiele cu care s-a confruntat, Sudanul a suferit zeci de ani de pe urma conflictelor sociale – evenimente care au impiedicat in mod semnificativ dezvoltarea economiei tarii. Sudanul de Sud, o regiune bogata in petrol, s-a desprins de nordul musulman mai sarac in aurul negru in iulie 2011 luand cu ea 70% din rezervele de petrol. Ca urmare, economia Sudanului era de asteptat sa se contracte cu 7,3% in 2012, conform previziunilor facute de FMI. Congo – cel mai mic venit pe cap de locuitor In ciuda resurselor de care beneficieaza, Republica Democratica Congo s-a confruntat cu saracia si coruptia sistematica inca din 1960, dupa obtinerea independentei de Belgia. Integral in Finantistii.ro.

Toyota a redevenit lider mondial in industria auto. Conform unei statistici publicate de Bloomberg, Toyota a vandut 4,9 milioane de automobile in prima jumatate a acestui an. Cresterea, in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, este impresionanta: +34%! Astfel, Toyota si-a depasit principalii rivali, pe General Motors cu 300.000 de unitati si pe Volkswagen cu 520.000 de unitati. Mai mult, gigantul nipon revine in fruntea industrie auto la jumatatea anului, fiind, pentru moment, cel mai mare producator de automobile din lume. Trebuie remarcat ca succesul Toyota a fost repurtat in Japonia si America de Nord, in vreme ce GM si VW s-au confruntat cu efectele crizei econoomice din Europa. Revirimentul Toyota vine dupa un 2011 marcat de dezstrele naturale care i-au afectat sever activitatea – tsunami-ul din Japonia si inundatiile din Thailanda, informeaza 24auto.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro