Sari direct la conținut

Business Report: Atentie: Taxa auto va fi mai mare; Yury Gushchin: "Mechel a investit peste 200 milioane dolari in combinatele de la noi"; Exclusiv: Autoritatile sifoneaza profitul companiilor romanesti si-l umfla pe al celor straine; Oltchim are, deocamdata, doar director general

HotNews.ro
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto

Yury Gushchin: „Mechel a investit peste 200 milioane dolari in combinatele de la noi”. Prezent in tara noastra din anul 2002, prin cele cinci uzine metalurgice pe care le detine in Romania, Grupul „Mechel” a investit, pana in prezent, in modernizarea combinatelor romanesti, peste 200 de milioane de dolari. In intreprinderile „Mechel” de la noi lucreaza aproape 6.000 de salariati, compania reprezentand cel mai mare producator autohton de produse laminate lungi, sarma si produse din sarma si singurul producator de pe piata noastra de profile folosite in constructiile navale. Grupul Mechel este un holding international care cuprinde capacitati de productie din Rusia, Kazahstan, SUA, Romania, Lituania si Bulgaria. Afacerile Corporatiei includ patru segmente principale: minerit, siderurgie, feroaliaje si energie electrica. Despre situatia in care se afla uzinele „Mechel” din Romania si despre solutiile care ar trebui luate pentru iesirea din impas ne-a vorbit cu amabilitate, in cadrul unui interviu, Yury Gushchin, directorul general al Diviziei Metalurgice Est Europene „Mechel”. Integral in Bursa.ro.

Atentie: Taxa auto va fi mai mare. In afara de pretul carburantilor, cel al tigarilor si al altor produse accizabile, care vor creste de la 1 ianuarie din cauza cursului, ne mai asteapta o majorare: cea a taxei auto. Valoarea in lei a taxei se determina pe baza cursului de schimb valutar stabilit in prima zi lucratoare a lunii octombrie din anul precedent si publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Pentru anul trecut, taxa auto s-a calculat la un curs de 4,3001 lei pentru un euro. Acesta va fi utilizat pana la finalul acestui an. De la 1 ianuarie, pentru taxa auto se va folosi cursul stabilit in urma cu doua zile, si anume cel de 4,5223 lei pentru un euro. Taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule a fost introdusa in Codul Fiscal prin Legea nr. 343/2006 sub forma unui nou impozit, cu aplicabilitate de la 1 ianuarie 2007, initial pentru toate autovehiculele, iar dupa modificarea Legii nr. 343/2006, prin O.U.G. 110/2006, a fost restransa la toate autoturismele si autovehiculele, inclusiv cele comerciale, prevazandu-se categorii de persoane exceptate (cele cu handicap, misiuni diplomatice, etc.), cat si scutiri de la plata taxei, in cazul vehiculelor istorice, anunta Capital.ro.

Investitiile care pot relansa Romania Autostrazi, cai ferate, hidrocentrale, spitale, scoli, infrastructura pentru transportul energiei regenerabile sau chiar organizarea Campionatului European de Fotbal din 2020 sunt destinatiile prioritare ale investitiilor publice propuse de oamenii de afaceri si de analisti. Poate ca optiunile nu par noi. De altfel, nici nu sunt, un semn ca perioada ultimilor 22 de ani nu a fost suficienta pentru a moderniza Romania. In acelasi timp cu prioritizarea acestor investitii, atat analistii, cat si oamenii de afaceri mai sustin la unison un aspect: eliminarea risipei de bani publici, scrie Income Magazine

Exclusiv: Autoritatile sifoneaza profitul companiilor romanesti si-l umfla pe al celor straine. Energy-Center a incercat sa prezinte in ultimele analize destinate modificarilor aduse pietelor de energie si gaze impactul acestora atat asupra consumatorilor, cat mai ales asupra companiilor care activeaza aici. Iata insa, previziunile noastre fata de amestecul politicului intr-o piata care se declara din ce in ce mai libera, s-au confirmat, perspectivele dereglementarii fiind din ce in ce mai sumbre. Guvernul si Autoritatea de Reglementare in Domeniul Energiei au pus umarul nu numai la majorarea fortata a preturilor, ci, mai ales la crearea unui mecanism pe baza caruia companiile romanesti sa fie impinse treptat afara din aceste piete, locul lor fiind luat de companiile straine care activeaza in Romania, si pentru a caror profit autoritatile manifesta o grija excesiva in aceasta perioada. Hotararea de guvern care excepteaza de la structura amestecurilor de gaze anumiti producatori de energie (in speta Petrom), nu a ramas singulara, o capcana similara fiind intinsa si companiilor romanesti active pe piata de energie electrica. In zilele urmatoare vom dovedi aceasta afirmatie, analizand cea mai recenta decizie a ANRE, destinata furnizorilor de energie care au preluat distributiile de la Electrica, informeaza Energy-Center.

Joburi in strainatate: Vezi salariile oferite Tot mai multe companii straine cauta personal pe piata din tara noastra, cele mai multe dintre joburi provenind din Germania, cu aproximativ 1900 de locuri de munca disponibile pentru romani. In aceasta saptamana, pentru Belgia se cauta personal precum tehnician personal aeroport, zidari, mecanici sau strungari, in timp ce companii din Anglia vor sa angajeze din Romania ospatari, agenti de vanzari sau asistente medicale, bone sau bucatari se arata pe siteurile de profil, noteaza Income Magazine

Analiza Coface / Romania 2012 – puncte tari si puncte slabe: crestere, exporturi, costul finantarii, investitii directe. Cresterea economica a Romaniei pe 2012 va fi de 1%, potrivit analizei macroeconomice a grupului Coface. Acesta a confirmat nivelul situat intre scenariul ceva mai conservator al FMI ( 0,9%) si cel optimist (1,2%) utilizat de Guvern la rectificarea bugetara. Totodata, ratingul de tara a fost mentinut la clasa de risc „B”, ceea ce inseamna ca mediul economic a traversat fara consecinte majore perioada de turbulente politice. Concluziile Coface includ pastrarea unui volum preponderent al piatei domestice, mentinerea rezervei valutare la un nivel semnificativ si stabilizarea gradului de indatorare publica mult sub media UE. Riscurile identificate se refera la politicile economice guvernamentale prociclice, gradul de indatorare relativ ridicat al sectorului privat, instabilitatea politica si lipsa de predictibilitate fiscala, scrie Cursdeguvernare.ro.

Bilant de criza: +50% la pretul benzinei, -43% la apartamente. Fata de octombrie 2008, moment in care criza debuta oficial in Romania, pretul benzinei la pompa a urcat cu 50%. De ce s-a intamplat asta si ce consolari avem, daca ne raportam la venitul mediu si pretul imobiliarelor, cititi mai jos. Pretul benzinei da dureri de cap autoritatilor, fluctuatiile mari avand reverberatii in toata economia. Desi titeiul e cu numai 15% mai scump in dolari (80 dolari/baril in 2008 fata de 92 in prezent), benzina la pompa a saltat in Romania cu 50% (de la putin peste 4 lei/litru in octombrie 2008 la peste 6 lei in prezent). Cea mai mare parte din diferenta vine din cursul de schimb – euro, in care se calculeaza accizele a urcat cu 21% in acest interval (accizele reprezinta aproape 30% din pretul la pompa), dolarul, cu 33%, iar TVA a primit intre timp un spor de 5% ca masura… anticriza. Dupa calculele „Romaniei libere”, contributia cursului valutar si TVA majorata ar echivala insa cu o majorare a pretului cu aproximativ 43%, restul pana la 50% trebuind cautat in… majorarea marjelor de profit ale Petrom (previzibil, in contextul economic dificil, consumul scade, iar companiile aplica in compensatie, adaosuri mai mari pentru a-si menaja profiturile), anunta Romania Libera.

Oltchim are, deocamdata, doar director general. Consiliul de Administratie al Oltchim a decis, ieri, doar numirea in func-tia de director general al Oltchim pe actualul sef al CET Govora, Mihai Balan, ne-au spus surse din Ministerul Economiei. Autoritatile nu au decis, inca, cine va fi administratorul special si care va fi planul de adminis-trare al Oltchim pana la reluarea procesului de privatizare, desi pareau „inarmate pana in dinti” cu solutii salvatoare pentru combinat, inainte sa constate, oficial, ca Dan Diaconescu nu are banii pentru preluarea Oltchim. Sursele noastre sustin ca astazi este posibil sa fie anuntat si administratorul special si ca maine Minis-terul Economiei si Minis-terul Finantelor va anunta rezultatul discutiilor cu bancile finantatoare si planul concret de repornire si reorganizare a combinatului. Autoritatile poarta negocieri cu bancile finantatoare ale Oltchim despre posibilitatile de a sustine financiar redeschiderea combinatului, mai spun sursele noastre. Capitalul de lucru necesar repornirii Oltchim a fost estimat la circa 40 milioane euro, informeaza Bursa.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro