Sari direct la conținut

Business Report: BRD dubleaza comisioanele la tranzactiile cu carduri; Tara care a deschis 600 km de autostrada in 3 zile; O alta criza – Coasta de Vest a SUA a ramas fara benzina; Salariul minim, greu de majorat

HotNews.ro
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto

BRD dubleaza comisioanele la tranzactiile cu carduri. Clientii BRD care efectueaza operatiuni cu cardul vor plati, incepand cu 7 octombrie, comisioane duble fata de cele practicate in prezent de catre banca. Motivul majorarii comisioanelor il reprezinta uniformizarea acestora, prin raportarea la o singura valuta, potrivit reprezentantilor BRD, care ne-au declarat: „BRD va modifica incepand de pe 7 octombrie un numar de opt comisioane. Modificarile au in vedere atat simplificarea grilei de comisioane, cat si uniformizarea tarifelor prin raportarea la o singura valuta”. Oficialii institutiei de credit au adaugat ca nu au in vedere modificarea comisioanelor la credite. Potrivit datelor publicate pe site-ul BRD, interogarea soldului curent la bancomatele BRD va costa, incepand de duminica viitoare, jumatate de euro, fata de 0,95 lei (0,25 euro sau 0,35 dolari pentru cardurile in valuta). Interogarea soldului la POS la ghiseul BRD, care este taxata la fel ca cea de la ATM, ii va costa pe clienti un euro, scrie Bursa.ro.

Tara care a deschis 600 km de autostrada in 3 zile. Va imaginati ca exista o tara care nu se mai bucura foarte mult cand inaugureaza o autostrada? Si asta nu pentru ca locuitorilor nu le-ar face placere ca au autostrada noua, dar pur si simplu inaugurarile sunt foarte dese. De asemenea, numarul de km inaugurati nu sunt 20-30 ca la noi, ci depasesc, aproape de fiecare data, pragul de 100. Cand a inaugurat Romania ultima oara o autostrada de 100 de km? Despre infrastructura Chinei s-a scris mult. Si de bine si de rau. Este foarte interesant de vazut detaliile privind infrastructura tarii care candideaza pentru primul loc in topul celor mai marii economii ale lumii. Pe data de 27 septembrie, in China a fost inaugurata un tronson de 63 de km. Pe data de 28, au fost deschise 3 tronsoane, unul de 30, unul de 163 si inca unul de 106. Pe data de 29 septembrie, au fost deschise tot 3 tronsoane de autostrada: unul de 107 km, altul de 119 si inca o bucata de 39, anunta Capital.ro.

100.000 de romani vor fi executati silit! Este acesta doar inceputul? Cand vedem scheletele din dulapurile bancilor? Avocatul Gheorghe Piperea, cel care a lansat in Romania postdecembrista ¬moda¬ proceselor colective si care a castigat cateva razboaie mari impotriva unor banci, spune ca este inevitabil sa inceapa executiile silite. Vizati ar fi circa 100.000 de romani, care ar putea sa-si piarda casele, desi nici macar nu au garantat vreun credit cu casa. Singura scapare – legea falimentului personal, o lege fantoma, despre care vorbeste tot mai multa lume , dar care nu exista. Exista insa si o veste buna: cei mai multi dintre romanii care au un credit la banca pot beneficia de o micsorare a ratei lunare, scrie Income Magazine

O alta criza – Coasta de Vest a SUA a ramas fara benzina. Proprietarii de benzinarii din Los Angeles si imprejurimi au inceput sa inchida statii din cauza unei crize severe de aprovizionare pe Coasta de Vest a Statelor Unite, care a impins preturile din regiune la maxime record. O benzinarie Costco din Simi Valley, la 60 kilometri nord-vest de Los Angeles, a ramas fara benzina standard si a inceput sa vanda stocul de carburant premium la pret de standard, a declarat vicepresedintele companiei, Jeff Cole, citat de Bloomberg.Costco, unul dintre cei mai mari retaileri din SUA, nu are de unde sa-si aprovizioneze benzinariile din zona, a spus el. Criza de aprovizionare cu benzina de pe Coasta de Vest a impins diferenta dintre pretul de referinta masurat la Los Angeles si cotatia de pe bursa de marfuri de la New York la 1,15 dolari, cu 70 de centi peste cotatia de saptamana trecuta, potrivit datelor Bloomberg, informeaza Money.ro.

Actionarul Fondului Proprietatea a confiscat o nava a Marinei argentiniene. Fondul de investitii Elliott Capital Management, condus de miliardarul american Paul Singer, a confiscat o nava de antrenament a Marinei argentiniene, andocata in Ghana, dupa ce instanta a decis ca Argentina ii datoreaza bani, in contul unor obligatiuni. Astfel, fondul a putut obtine un ordin din partea guvernului Ghanei, potrivit caruia are dreptul sa preia nava, potrivit site-ului Business Insider, care citeaza Financial Times. Paul Singer este prezent si in Romania, fondul de hedging „Elliott Associates” fiind cel mai mare actionar al Fondului Proprietatea, prin detineri indirecte. Potrivit surselor citate, Elliott a urmarit atent cursul navei si a asteptat ca aceasta sa opreasca intr-un port, unde sa poata executa hotararile judecatoresti date de Marea Britanie si instantele din SUA Fondul a refuzat sa comenteze situatia, potrivit presei. Conform site-ului argentinian Clarin.com, la bordul navei erau aproximativ 200 de membri ai echipajului, scrie Bursa.ro.

Salariul minim, greu de majorat. Sindicalistii cer o marire cu 15%, pana la 850 de lei in 2013, patronii spun ca o crestere de peste 10% le-ar pune afacerile pe butuci. Ca in fiecare toamna, cu putin timp inaintea discutiilor oficiale pe marginea bugetului de stat, sindicalistii incep presiunile pentru majorarea salariului minim pe economie. Acum, confederatia sindicala Cartel Alfa organizeaza miscari de strada inclusiv pentru a obtine o crestere cu 15% a acestui venit, respectiv sa ajunga la 850 de lei in 2013. Insa acest salariu minim, care e incasat, in Romania, de peste doua milioane de angajati, mai trebuie sa fie si platit, iar platitorii, adica angajatorii, nu sunt de acord cu o majorare atat de ampla. Liderii patronatelor spun ca o crestere cu mai mult de 10% i-ar determina sa dea afara din angajati, anunta Adevarul.

Carlos Ghosn: Datsun la 3.000 dolari, in 2014! Chiar daca zvonuri au tot fost, pana acum nu au aparut detalii concrete referioare la proiectul de relansare a marcii Datsun. Zilele trecute, cei de la The Wall Street Journal au avut ocazia sa afle amanunte pe aceasta tema chiar de la presedintele Aliantei Renault – Nissan, Carlos Ghosn. Este clar ca Renault si Nissan sunt producatorii care au invatat cel mai bine lectia modelelor low cost. Rezultatele excelente inregistrate cu Dacia le-au dat curaj, iar obiectivul este acum de a profita cat mai mult de pe urma ascensiunii noii clase de mijloc de pe diverse piete emergente. Iata contextul in care invierea marcii Datsun pare sa fie o miscare inspirata pentru Nissan, informeaza 24auto.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro