Sari direct la conținut

Business Report: Cel mai cutremurator film despre China: Vezi de ce se apropie de prabusire economica; Banca Transilvania propune majorarea capitalului cu 129,3 milioane de lei; Reteaua Trans-Europeana de Transport, extinsa pe teritoriul Romaniei cu 5 rute; Seceta tine pe uscat "baietii destepti" de la Hidroelectrica

HotNews.ro
Business Report, Foto: Colaj foto
Business Report, Foto: Colaj foto

Banca Transilvania propune majorarea capitalului cu 129,3 milioane de lei. Consiliul de Administratie al Bancii Transilvania (TLV) propune actionarilor majorarea capitalului social cu 129,3 milioane lei, la 1,903 miliarde lei, prin capitalizarea unor rezerve, precum si o emisiune de obligatiuni convertibile de 30 milioane euro. Administratorii propun ca 122,5 milioane lei sa fie utilizati din rezervele constituite din profitul de anul trecut, iar 6,1 milioane lei sa provina din rezervele din anii anteriori. Inca 732.000 de lei ar urma sa provina din unele prime de emisiune, potrivit unui convocator AGA transmis Bursei de Valori Bucuresti (BVB). In schimbul banilor, banca va emite actiuni pe care le va acorda gratuit actionarilor. Pe ordinea de zi a AGA din 27 aprilie figureaza si aprobarea unei emisiuni de obligatiuni convertibile in valoare de 30 milioane euro. Alt subiect pentru AGA este alegerea unui membru in Consiliul de Administratie, pe locul ramas vacant in urma demisiei din luna ianuarie a lui Robert Rekkers din functia de membru CA si director general al bancii. Mandatul viitorului membru CA va fi de doi ani, scrie Bursa.ro.

Cel mai cutremurator film despre China: Vezi de ce se apropie de prabusire economica. Despre orasele fantoma ale Chinei s-a mai scris, insa cel mai cuprinzator film in care sa fie atat de bine surprins acest fenomen a inceput sa circule intens pe internet desi el a fost publicat in urma cu aproape un an. Publicatia 247wallst.com scria ieri ca recesiunea din China tocmai a inceput. Profetia despre prabusirea economica a lui Roubini pare sa se implineasca. Mii de blocuri construite degeaba, milioane de case in care nu locuieste nimeni si milioane de chinezi care nu isi permit sa locuiasca intr-o casa. Prima piesa de puzzle este reprezentata de apartamentele cu doua camere in care stau nu mai putin de 10 chinezi. O alta piesa de puzzle sunt strazile goale ale unui oras in care la 11 dimineata nu circula nimeni. Ordos, este cel mai cunoscut oras fantoma. Aici a fost construit un campus, proiectat ca sa gazduiasca 2,3 de milioane de studenti, dar acum nu locuiesc decat maximum 30.000, anunta Capital.ro.

Reteaua Trans-Europeana de Transport, extinsa pe teritoriul Romaniei cu 5 rute. Consiliul pentru Transport al UE a extins reteaua europeana de transport TEN-T pe teritoriul Romaniei cu cinci rute, printre care Timisoara-Sebes-Turda-Targu-Mures-Iasi-Ungheni si Calafat-Craiova-Alexandria-Bucuresti, pentru care finantarea europeana necesara constructiei va fi mai accesibila. Cele cinci rute aprobate vizeaza atat infrastructura feroviara, cat si cea rutiera si pe traseele Timisoara-Sebes-Turda-Targu-Mures-Iasi-Ungheni, Calafat-Craiova-Alexandria-Bucuresti, Bors-Turda si Constanta-Tulcea-Braila-Galati in reteaua globala si a Canalului Dunare-Bucuresti in reteaua centrala. Reteaua Trans-Europeana de Transport (TEN-T) include toate modurile de transport si asigura aproximativ jumatate din traficul de pasageri si marfa. „Accesul la finantare va fi simplificat, iar finantarea europeana disponibila pentru proiectele acestea, identificate de acum ca fiind prioritare, va creste substantial”, a declarat, intr-un comunicat, ministrul Transporturilor Alexandru Nazare. In afara surselor de finantare provenite din Instrumentele Structurale acordate de Comisia Europeana (Fondul European de Dezvoltare Regionala si Fondul de Coeziune), dezvoltarea si modernizarea infrastructurii de transport a retelei TEN-T mai beneficiaza si de alte fonduri europene alocate programului, informeaza Money.ro.

Insolventa Fornetti: Peste 12 mil. euro datorii neplatite si 255 angajati dati afara. Fornetti Romania are peste 80 de creditori care au de recuperat circa 12 milioane de euro, conform datelor preliminare. Firma a renuntat la 255 de angajati, la trei contracte de inchiriere si la 23 autoturisme achizitionate in leasing, toate acestea pentru a reduce cheltuielile. Principalul pagubit al firmei este OTP Bank Nyrt. prin mandatar OTP Bank Romania, care are de recuperat peste 25 milioane de lei, adica aproape jumatate din totalul creantelor catre Fornetti. Apoi, in ordine, la creante garantate mai figureaza OTP Bank Romania (6,8 milioane lei) si Raiffeisen (4 milioane lei). La acestea se adauga creante salariale de peste 550.000 de lei si creante rezultate din livrari de produse, prestari de servicii sau alte lucrari. La aceasta din urma categorie, unul din principalii pagubiti este Raiffeisen Leasing IFN cu o creanta nescadenta de 1,4 milioane lei, scrie Finantistii.ro.

Seceta tine pe uscat „baietii destepti” de la Hidroelectrica. Contractele preferentiale de furnizare a energiei electrice au mari sanse de-a fi reziliate, insa principala parghie a statului contra „baietilor destepti” este una care se aplica deja, incepand din toamna anului trecut. Este vorba de clauza de forta majora, care permite companiei ca, in caz de seceta prelungita, sa nu-si acopere integral obligatiile. Clauza a fost prelungita succesiv, cel mai recent chiar in aceasta luna, si pune intermediarii in situatia de-a cauta furnizori pe piata libera, la preturi uneori mai mari decat cele pentru care gasisera clienti. Doar activarea clauzei de forta majora a impiedicat Hidroelectrica sa treaca anul trecut pe pierdere, insa profitul raportat a fost minuscul, anunta EVZ.

Polonezii vor produce tramvaie pentru Cluj. Vezi cum vor arata acestea. Municipalitatea va semna, martea viitoare, contractul privind achizitia a maximum 12 tramvaie de la firma poloneza PESA Bydgoszcz SA, cu un pret de circa 1,5 milioane de euro bucata. Primaria Cluj-Napoca a castigat procesul intentat de compania Astra Vagoane SA, care a cerut reluarea licitatiei. Astra Vagoane SA a contestat in instanta legalitatea licitatiei pentru achizitia de tramvaie. Curtea de Apel Cluj a validat, astazi, raportul procedurii intocmit de comisia de licitatie din cadrul Primariei, subliniind faptul ca s-au respectat prevederile legislatiei achizitiilor publice. „Odata cu finalizarea investitiei de reabilitare a liniilor de tramvai, la jumatatea acestui an, clujenii vor putea beneficia si de un transport silentios, rapid si ecologic, cu tramvaie similare celor care circula in marile capitale europene” a explicat primarul Radu Moisin. Primaria a trimis un comunicat conform caruia, contractul de achizitie a tramvaielor va fi semnat martea viitoare, informeaza Adevarul.

Irlanda, din nou in recesiune. Irlanda a revenit in recesiune in ultimul trimestru al anului trecut, pentru prima data dupa 2007, dupa ce incetinirea economiei mondiale i-a afectat exporturile. Agentia Centrala de Statistica de la Dublin a anuntat, ieri, ca Produsul Intern Brut al tarii a scazut cu 0,2% in ultimul trimestru din 2011, dupa un declin de 1,1% in trimestrul al treilea. Pe intreg anul trecut, PIB-ul Irlandei a inregistrat o crestere de 0,7%. Pe de alta parte, Dublinul planuieste sa lanseze o emisiune de obligatiuni pe termen lung, ca sa acopere o datorie bancara de 3,1 miliarde euro ce ajunge la scadenta in 31 martie, scrie Bursa.ro.

Citroen anunta un nou model DS. Citroen anunta iminenta aparitie a unui nou model in seria DS. In pregatirea dezvaluirii oficiale, constructorul francez a postat imaginile alaturate, pe reteaua de socializare online Facebook. Desigur, misterul trebuie pastrat, iar curiozitatea fanilor trebuie starnita, asa ca fotografiile ne dezvaluie prea putine detalii. Dupa toate probabilitatile, este vorba de un model de clasa superioara. Insa, dupa cum sunt desenate oglinzile retrovizoare, aproape sigur este (deocamdata) doar un concept car! Iar daca e sa dam crezare speculatiilor din presa auto franceza, se pare ca Citroen tocmai dezvolta versiunea de serie (DS) a conceptului Metropolis, anunta 24auto.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro