Sari direct la conținut

Business Report: China va crea un vehicul de investitii pentru SUA si Europa; Paradox imobiliar: Casele se ieftinesc, materialele de constructii se scumpesc; Un nou retailer ar putea intra in 2012 pe piata romaneasca, primul magazin urmand sa fie construit in Bucuresti; Piata IT: Cele mai rasunatoare tranzactii din 2011

HotNews.ro
Business Report, Foto: Colaj foto
Business Report, Foto: Colaj foto

China va crea un vehicul de investitii pentru SUA si Europa. Banca centrala a Chinei intentioneaza sa infiinteze un vehicul de investitii de 300 de miliarde de dolari care va opera doua fonduri, unul pentru Statele Unite si un altul pentru Europa, a declarat o sursa apropiata situatiei, citata de Reuters, informeaza Mediafax. Noul vehicul are rolul sa imbunatateasca utilizarea rezervelor valutare ale Chinei, cele mai mari din lume. Planul de infiintare a acestui vehicul de investitii exista dinaintea declansarii crizei datoriilor suverane din Europa. Obiectivul este efectuarea unor investitii mai agresive in strainatate, care sa aduca profituri mai mari, a spus sursa mentionata, scrie Bursa.ro.

Paradox imobiliar: Casele se ieftinesc, materialele de constructii se scumpesc. Romanii care s-au asteptat ca anii de criza sa le ofere posibilitatea de a-si construi locuinte mai ieftine s-au inselat. Producatorii de materiale pentru constructii au crescut preturile si in acest an, motivati de lucrarile derulate de stat si fortati de scumpirea materiei prime. Daca locuintele dezvoltate in anii de „boom” imobiliar au ajuns, in unele cazuri, sa fie vandute sub pretul de constructie, din lipsa cumparatorilor si ca urmare a presiunii finantatorilor, unitatile locative construite in aceasta perioada nu beneficiaza de acest „atu” adus de criza. Singurele materiale care s-au ieftinit pe parcursul acestui an au fost BCA-ul si termosistemul. Daca otelul-beton isi regleaza pretul pe pietele externe, in ceea ce priveste cimentul, caramida, materialele lemnoase, tigla sau termopanele, cresterile sunt puse, in principal, pe seama costurilor de productie, dar au si o baza speculativa, anunta Capital.ro.

Apocalipsa energetica: riscam sa ramanem fara gaze si caldura in plina iarna. Oricum se vor scumpi. Romania risca sa ramana fara energie in aceasta iarna iar daca acest lucru nu se va intampla, oricum 2012 vine cu facturi marite la electricitate si gaze. Motivele crizei iminente sunt multiple dar cel principal este seceta cumplita care a pus stapanire pe Romania in a doua jumatate a acestui an. Hidroelectrica, cel mai mare si mai ieftin producator de electricitate, a ramas fara apa si nu a mai putut sa -si onoreze obligatiile catre operatorii din piata. Pentru a compensa cantitatea de energie lipsa din piata termocentralele au inceput sa lucreze la capacitate maxima inca din vara consumand gaz si carbune. In plus, operatorii din piata nu prea s-au mai grabit sa faca importuri asa ca piata a ajuns, acum, sa stea in depozitele inmagazinate in decursul anului care s-au golit, deja, in proportie de 30% in conditiile in care se anunta inca patru luni reci. Mai mult, in aceasta luna intra in functiune si termocentrala Petrom de 860 MW care va consuma 4 milioane mc de gaze pe zi ca sa produca electricitate accentuand penuria de gaz de pe piata. Pentru ca tabloul sa fie complet Dunarea este la cote atat de joase – 1.700 mc/s incat barjele cu carbune pentru termocentrale raman blocate in senal iar centrala nucleara de la Cernavoda este in pericol sa se opreasca, informeaza Money.ro.

Piata IT: Cele mai rasunatoare tranzactii din 2011. Conform traditiei, la fiecare sfarsit de an se trage linie si se constata ce s-a realizat: ce tranzactii au avut loc, cine a castigat si cine a pierdut etc. Sectorul tehnologic se numara printre cele mai spectaculoase, nu numai prin produsele sale, dar si prin afacerile incheiate in acest domeniu. Iata cele mai bune dintre ele: cine ce a cumparat, cu cat si de ce. Integral in Financiarul.

Un nou retailer ar putea intra in 2012 pe piata romaneasca, primul magazin urmand sa fie construit in Bucuresti. Reteaua franceza de hipermarketuri Leclerc ar putea intra anul viitor pe piata romaneasca, primul magazin urmand sa fie construit pe fosta platforma a producatorului de substante chimice Chimopar din Bulevardul Theodor Pallady din Bucuresti, cumparata in acest an de firma cipriota Meveco Holding. „Meveco este in negocieri avansate cu doi importanti retaileri care doresc sa intre pe piata din Romania. Compania intentioneaza sa inchirieze doua suprafete din terenul achizitionat de la Chimopar pentru construirea a doua magazine, unul de 16.000 metri patrati, care vor fi alocati unui retailer de bricolaj, iar 14.000 metri patrati vor reveni companiei Leclerc, retailer alimentar francez. Lucrarile pentru construirea celor doua magazine vor incepe in primavara anului urmator, pana atunci Meveco urmand sa demoleze depozitele Chimopar si sa faca lucrari de nivelare a terenului”, au declarat surse din piata de retail, anunta Gandul.

Topul celor mai fiabile autoturisme. Marcile japoneze domina topul intocmit de organizatia germana TUV (Agentia de inspectie tehnica din Germania), in timp ce marcile franceze se bat pentru ultimele locuri. Clasamentul a fost intocmit pe baza datelor oferite de 7.253.709 inspectii tehnice generale din Germania, facute din vara lui 2010 pana in vara acestui an. Cei de la TUV au tinut cont doar de defectele care au dus la neacordarea vizei pentru inspectia tehnica. Autoturismele Toyota se regasesc printre masinile cu rata cea mai mica de defectiuni, atat in topul masinilor cu vechime de 2-3 ani, cat si in toate celelate calsamente intocmite pana la vechimea de 10-11 ani. Honda si Mazda au si ele o prezenta constanta in Top10. Toyota Prius, care se afla pe primul loc la categoria 2-3 ani vechime si pe locul doi la categoria 4-5 ani, este singurul autoturism hibrid din fruntea clasamentului, informeaza Adevarul.

Wolfgang Schauble: Bancile germane si-ar putea acoperi singure necesarul de capital. Ministrul german al Finantelor, Wolfgang Schauble, considera ca bancile din tara si-ar putea acoperi singure necesarul de capital estimat de Autoritatea Bancara Europeana, care este de peste 13 miliarde de euro, scrie Bursa.ro.

Nismo – sinonimul performantei, la Nissan. Nissan anunta un program de extindere major prin care Nismo, divizia legendara de performanta a companiei, va aplica expertiza in ceea ce priveste tuningul si performanta, acumulata pe pista de curse, pentru autovehiculele de serie Nissan. Prin acest program ambitios de extindere, denumirea Nismo va deveni sinonima cu versiunile sport de performanta si premium ale modelelor de serie Nissan. Ca un fel de avanpremiera la ceea ce ar putea sa aduca viitorul, una din atractiile standului Nissan la Tokyo este Juke Nismo Concept (foto), o versiune de inalta performanta a crossoverului compact inovator al Nissan. Finisat in culorile obisnuite Nismo, alb perlat cu accente subtile de rosu, conceptul a beneficiat de o optimizare a suspensiilor, dispune de mai multa putere de la motorul turbo cu injectie directa de 1,6 litri si prezinta un kit de caroserie stilat si in acelasi timp functional si aerodinamic, anunta 24auto.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro