Sari direct la conținut

Business Report: Cine trebuie si cine nu trebuie sa depuna Declaratia 200 si pentru ce fel de venituri; Asa arata harta unei tari care are mii de km de autostrada; CE pregateste un plan de investitii de 200 miliarde euro pentru proiecte in parteneriat public-privat; Ce patesc capusele de la Cupru Min

HotNews.ro
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto

AAOIFI doreste sa revizuiasca standardele finantelor islamice. Finantele islamice ar putea avea parte de cea mai mare remaniere din ultimii ani, dupa ce un corp de setare al standardelor cauta sa reformeze maniera in care industria face afaceri, inclusiv rolul foarte bine platit al invatatilor de a impune principiile religioase, potrivit Reuters. Khaled Al Fakih, noul secretar general al Organizatiei de Contabilitate si Audit pentru Institutiile Financiare Islamice (AAOIFI), cu sediul in Bahrain, a schitat planuri pentru o revizuire totala a reglementarilor sale, in cadrul unui interviu acordat Reuters. Unele dintre reformele AAOIFI s-ar putea dovedi controversate, prin provocarea intereselor adanci in afacerile ce se dezvolta rapid. Activele financiare islamice au ajuns la 1,3 trilioane de dolari, anul trecut, reprezentand o crestere de 150% in ultimii 5 ani, industria extinzandu-se dincolo de pietele traditionale din Orientul Mijlociu si Malaysia, a estimat grupul de lobby financiar, TheCityUk, scrie Bursa.ro.

Asa arata harta unei tari care are mii de km de autostrada. Aproximativ 76% din totalul de marfa din China sau 23 de miliarde de tone metrice se transporta pe sosele. Reteaua de drumuri a Chinei este acum cea de-a doua cea mai mare din lume dupa Statele Unite, cu aproximativ 81.000 de kilometri de drumuri pavate si legate de cele trei tipuri de autostrazi nationale: 12 care leaga Beijing de centrele urbane pana la Lhasa, 28 care strabat China de la nord la sud si alte 30 care o strabat de la est la vest. Spre comparatie, in 1992, oficial, China avea doar 574 de kilometri de autostrada, iar pana in 2007, numarul a crescut la aproximativ 45.000 de kilometri. Un sistem dezvoltat de autostrazi este necesar, dar increderea in drumuri in contextul scumpirii transportului pe cale ferata si naval (fiecare insumand circa 12% din totalul transportului de marfa la tona) reflecta un dezechilibru care va impiedica si mai mult tinta Beijingului de o dezvoltare comprehensiva din interior, anunta Capital.ro.

Cine trebuie si cine nu trebuie sa depuna Declaratia 200 si pentru ce fel de venituri. Pana pe 25 mai contribuabilii persoane fizice care realizeaza, in mod individual sau intr-o forma de asociere venituri in bani si/sau in natura din Romania trebuie sa depuna declaratia de venit. Anul acesta, demersul pare mai important ca oricand, deoarece fiscul a declarat ca dupa depunerea acestor declaratii vor incepe controalele asupra marilor averi apartinand persoanelor fizice. Insa nici cei care nu au averi prea mari nu trebuie sa se culce pe o ureche. Reglementarile privind analizele de risc fiscal sunt aceleasi pentru toti. In cazul in care se observa neconcordante intre declaratiile de venit si datele pe care le are fiscul de la platitorii de venit, persoanele fizice se pot trezi pe lista persoanele cu risc fiscal, care urmeaza sa fie verificate si impozitate cu 16% pentru averea nedeclarata. Mai mult, analiza de risc se extinde si la soti, rude sau afini pana la gradul al doilea, adica parinti, copii, bunici, nepoti, frati si cumnati, informeaza Finantistii.

CE pregateste un plan de investitii de 200 miliarde euro pentru proiecte in parteneriat public-privat. Comisia Europeana (CE) pregateste un plan de investitii de pana la 200 miliarde de euro, finantate din surse publice si private, pentru a revigora cresterea economica in Europa, au declarat surse europene pentru El Pais, preluat de Les Echos. Proiectul isi propune sa sustina investitii in infrastructura, energie din surse regenerabile si tehnologii avansate, cu participarea sectorului privat. CE ia in calcul doua variante pentru finantarea proiectului. Prima dintre acestea, care are cele mai mari sanse sa devina realitate, se bazeaza pe Banca Europeana pentru Investitii (BEI) si Fondul European de Stabilitate Financiara. Astfel, UE ar utiliza 12 miliarde euro din fondurile mecanismului de stabilitate pentru a atrage finantari private, care ar revigora resursele BEI si ar servi drept garantie pentru proiecte de infrastructura in parteneriat public-privat, scrie Money.ro.

Ce patesc capusele de la Cupru Min. Viitorul Guvern va avea de ales intre privatizarea ceruta de FMI si deparazitarea companiei. Corpul de control al Ministerului Economiei ancheteaza activitatea companiei Cupru Min si este posibila inlocuirea directorului companiei, potrivit unor surse guvernamentale. Pentru ca acest lucru sa se intample este nevoie ca banuielile sa fie confirmate dar si ca viitorul guvern sa isi asume concluziile controlului. Printre aspectele verificate se regaseste modul in care productia era vanduta unor intermediari dar si posibilitatea ca firma care a castigat licitatia sa fi avut drept unic scop taraganarea privatizarii. Incercarea esuata de privatizare a Cupru Min a scos la iveala o adevarata retea de intermediari care au obtinut profituri substantiale in conditiile in care producatorul a functionat la limita si a fost chiar obligat sa isi declare insolventa. Printre acestea, firma Ronefer condusa de „Doamna de Cupru Maria Gherghe si Energo Mineral, firma legata de numele „Bancherilor Cuprului”, Horia Simu si Horia Pitulea, anunta EVZ.

Mittal: Cresterea economica indiana va continua. Subliniind ca povestea de crestere a Indiei nu s-a terminat, miliardarul Lakshmi Mittal a declarat, ieri, ca cea de-a treia economie a Asiei va continua sa creasca, in ciuda paraliziei politice, informeaza The Economic Times. „Povestea Indiei cu siguranta nu s-a incheiat”, a afirmat presedintele ArcelorMittal, cel mai mare producator mondial de otel, adaugand: „Suntem intr-un proces de crestere continua. India are un potential enorm sa creasca si avem spatiu in care s-o facem”. Cresterea economica in India a incetinit, a spus Mittal, din cauza crizei economice din Uniunea Europeana: „Inainte de criza din 2008, toata lumea credea ca India este decuplata de la economia globala. Criza a aratat ca nu suntem. In mod clar, un motiv pentru care cresterea a incetinit in ultimul an si jumatate este criza europeana”, precizand ca respectiva criza are un impact global asupra economiei, ce, la randul sau, afecteaza cresterea in India, informeaza Bursa.ro.

Doua concepte Honda, la Beijing: C si S. Honda prezinta anul acesta, la Salonul de la Beijing, prototipuri pentru doua modele de serie care urmeaza sa-si faca aparitia in viitorul apropiat. Unul dintre ele este conceptul care ar putea prefigura viitorul model compact destinat pietei internationale. Este, daca vreti, un Civic cu ampatament marit destinat in primul rand pietei din China, denumit Concept S. Initiala vine de la „Stylish, Smart, Surprise” (stilat, istet, surprinzator). Honda vrea sa orienteze acest model compact cu 5 usi, intr-o prima faza, spre piata chineza. Ramane de vazut unde se va plasa in gama – daca va fi intr-adevar un inlocuitor pentru Civic sau, posibil, un monovolum de clasa medie. Constructorul japonez nu da detalii despre mecanica utilizata, insa un motor pe benzina combinat cu tehnologie hibrid este cea mai plauzibila ipoteza, scrie 24auto.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro