Sari direct la conținut

Business Report: Ilie Serbanescu: Ce fac bancile din Romania se numeste "camatarie"; Nimeni nu vrea sa cumpere Mic.ro al lui Patriciu. Pasul urmator – falimentul; Urmeaza statia "Capitala europeana" din subteran; Zece modalitati de a obtine un job bun; Auchan creste pe ruinele "Tractorului"

HotNews.ro
Business Report, Foto: Colaj foto
Business Report, Foto: Colaj foto

Ilie Serbanescu: Ce fac bancile din Romania se numeste „camatarie”. Bancile din tara noastra se comporta asemenea camatarilor, a declarat, ieri, analistul Ilie Serbanescu, la dezbaterea „Probleme si solutii in cazul restantierilor bancari”, organizata de Fundatia pentru Apararea Cetatenilor Impotriva Abuzurilor Statului (FACIAS). Domnia sa a declarat: „Cred ca exista doua tipuri de probleme: una este legata de accesarea acestor credite, in mod neglijent, iar a doua de iresponsabilitatea autoritatii in acest domeniu, care nu a avertizat, nu a spus raspicat la ce trebuie sa se gandeasca oamenii cand se imprumuta”. Analistul considera ca Banca Nationala a Romaniei (BNR) si Guvernul ar fi trebuit sa avertizeze asupra pericolului de neplata a creditelor: „Pentru a imprumuta un leu de la bancile din Romania, trebuie sa dai inapoi trei. Asta este camatarie, asupra careia ar fi trebuit sa avertizeze BNR si Guvernul. BNR nu a facut nimic. Este un agent de vanzare al bancilor. Bancile nu au nicio vina. Bancile sunt niste exploatatori, niste camatari, care, daca gasesc prosti, ii folosesc. Dupa mine, a imprumuta bani de la banci in asemenea conditii este anormal. Acum, oamenii trebuie sa plateasca, nu sa se gandeasca sa primeasca anumite facilitati”, scrie Bursa.ro.

Nimeni nu vrea sa cumpere Mic.ro al lui Patriciu. Pasul urmator – falimentul. Incercarile de vanzare a retelelor de magazine Mic.ro si miniMax au esuat, fapt pentru care administratorul judiciar a anuntat ca va propune creditorilor intrarea firmei in faliment. „Vom cere intrarea in faliment a celor doua retele, pentru ca nu exista posibilitatea reorganizari acestora. Au esuat toate discutiile de preluare”, a declarat Otilia Milu, co-manager partner la RVA Insolvency. Aceasta a mentionat ca au fost discutii pentru vanzarea retelelor cu mai multe companii romanesti si straine. Potrivit reprezentantului administratorului judiciar, singura solutie de reorganizare era vanzarea firmelor, pentru ca acestea au conturile goale, iar actionarii nu vor sa mai investeasca nimic. „Vom denunta toate contractele si vom preda spatiile tuturor proprietarilor de magazine. La sfarsitul lunii aprilie sau inceputul lunii mai vom discuta cu creditorii propunerea de intrare in faliment, iar procedura s-ar putea declansa in 2-3 luni”, a adaugat Milu, anunta Finantistii.

Zece modalitati de a obtine un job bun. Locul tau de munca te nemultumeste? Poti sa te resemnezi la o viata de birou plictisitoare, sau chiar mizerabila, sau poti foarte bine sa iti rezervi putin timp pentru a gasi un loc de munca mai bun. Iata 10 trucuri care te vor ajuta sa iti pregatesti terenul, sa treci cu brio de interviu si in final sa lucrezi intr-un loc care sa iti placa. CV-urile sunt un lucrul absolut necesar in cautarea unui nou job. Nu iti spune sa reinventezi roata, dar putina creativitate ar putea sa te scoata in evidenta si sa te scoata din turma. Uneltele online iti pot fi de mare ajutor pentru a-ti crea un CV putin mai iesti din comun. De exemplu site-ul Visualize.me poate crea un infografic atractiv. Site-uri precum Re.vu si Zerply te ajuta sa-ti creezi un CV digital foarte interesant. Uneori, daca nu vrei sa te complici prea tare, poti pur si simplu sa iti alegi un fundal color interesant, informeaza Money.ro.

Urmeaza statia „Capitala europeana” din subteran. Sa strabati orasul de la un capat la altul, fara ambuteiaje si soferi nerabdatori. Un vis mai vechi al bucurestenilor incepe acum sa se contureze: se dezvolta reteaua de transport subteran. In fiecare dimineata, sute de mii de bucuresteni se inghesuie la metrou si sunt purtati rapid catre zonele de birouri ale Capitalei, multe periferice. Reteaua subterana, care nu are mai mult de 70 de kilometri in exploatare, s-ar putea dubla in urmatorii 18 ani, daca proiectele promise de Metrorex se vor materializa. „Atunci ne vom lasa masinile acasa, iar viata sociala si culturala a orasului se va dezvolta. De altfel, unul dintre obiectivele Uniunii Europene este renuntarea, in viitor, la transportul cu combustibil fosil, astfel incat in oras sa se foloseasca doar metroul si transportul electric”, da un amanunt Stefan Roseanu, senior partner Club Feroviar. Asadar, se va apropia Bucurestiul de celelalte capitale europene, unde sunt transportati zilnic miloane de calatori? „Cine se poate compara cu reteaua din Londra sau Paris, unde sunt circa 300 de statii? Noi abia daca vom depasi 100 de statii in 2030. Chiar si asa, metroul va putea transporta atunci cat toata populatia de astazi a Capitalei”, puncteaza Roseanu, scrie Capital.

Auchan creste pe ruinele „Tractorului”. Retailerul se afla la achizitia celei de-a treia platforme industriale. Grupul vrea sa dezvolte trei centre comerciale, doua in Bucuresti si unul in Brasov. Grupul francez Auchan vrea sa se extinda si pe piata imobiliara autohtona. Dupa ce la inceputul anului concernul a lansat divizia sa imobiliara si in Romania, Immochan, au fost demarate si achizitiile de terenuri pentru ridicarea unor centre comerciale. In iarna aceasta, compania franceza a cumparat doua terenuri de pe foste platforme industriale, si anume „Tricodava” si „Grantmetal” din Bucuresti. In prezent, retailerul finalizeaza achizitia fostei platforme „Tractorul” din Brasov de la compania Flavus Investitii. „Negocierile au inceput de vara trecuta si inca nu s-au finalizat, mai multe detalii vor fi date de reprezentantii Auchan”, au declarat pentru „Adevarul” surse din piata, anunta Adevarul.

Specialisti: Noua Lege a energiei contravine reglementarilor CE. Proiectul de lege a energiei, aprobat recent in Guvern si transmis spre aprobare in regim de urgenta Parlamentului, contine unele reglementari care contravin Directivei Europene 72/2009, dupa cum ne-au declarat unii specialisti din piata: „Desi din expunerea de motive se deduce ca propunerea legislativa are in vedere „angajamentul Romaniei de a transpune in legislatia nationala Directiva CE 72/2009″, modificarile si completarile propuse nu realizeaza acest lucru; unele din modificarile propuse contravin prevederilor Directivei 72”. Principala modificare la care sursele noastre fac referire este dependenta Autoritatii Nationale pentru Reglementare in domeniul Energiei (ANRE) de presedintele tarii: „Pachetul 3 din Directiva Europeana cere ca ANRE sa fie independenta de orice institutie a statului, cu exceptia Parlamentului. Presedintele tarii are obligatia sa echilibreze cele trei puteri in stat, nu sa comande, informeaza Finantistii.

Taximetria, o super-afacere. Pentru autoritati! Scandalul actual legat de Legea taximetriei pleaca de la o prevedere mai veche a acesteia, potrivit careia in fiecare oras pot exista doar 4 taxiuri la mia de locuitori. Suprareglementarea profesiei de taximetrist, prin blocarea sau ingreunarea accesului pe piata al noilor concurenti, sub pretextul „protectiei consumatorilor”, insa cu scopul protejarii veniturilor celor deja autorizati, a dus la situatii dintre cele mai aberante pe plan mondial, dar si la castiguri financiare fabuloase pentru cei privilegiati si pentru autoritati. Astfel, o autorizatie de taxi a ajuns sa coste 80.000 de euro la Atena, 300.000 de euro la Florenta si nu mai putin de 1 milion de dolari la New York. Ultimele trei saptamani au fost marcate de un razboi al protestelor si declaratiilor a doua categorii de taximetristi, cei cu autorizatie de Bucuresti si cei autorizati in localitatile din jurul Capitalei, in judetul Ilfov. Totul a pornit de la un proiect de modificare a Legii taximetriei nr. 38/2003, introdus la Camera Deputatilor pe 20 martie 2012, anunta Finantistii.

Facelift pentru Mercedes GLK. Aflat in partea de jos a gamei de SUV-uri Mercedes, crossoverul GLK a fost revizuit, noua versiune fiind lansata in cadrul Salonului de la New York. Comercializat incepand din 2008, modelul compact rivalizeaza cu BMW X1 si se afla la primul facelift. Lumini de zi cu LED, grupuri optice si parasocuri redesenate, dar si jante noi, pe 17, 19 sau 20 inch – iata principalele schimbari, la exterior. Noua versiune puncteaza foarte bine si la capitolul dotari, de la sistemele de siguranta preventiva (Pre-Safe), pana la cele de asistenta si confort. Varianta de motorizare diesel 200 CDI dispune de 143 CP, iar o treapta mai sus, 220 CDI are sub capota 170 CP. Aceasta din urma este disponibila si cu transmisie integrala, la fel ca versiunea 350 CDI de 265 CP. Pentru cei care doresc motorizari pe benzina, GLK propune 220 BlueTec de 170 CP si 250 BlueTec de 204 CP, ambele disponibile cu 4MATIC. Varful este 350 4MATIC, cu 306 CP, anunta 24auto.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro