Sari direct la conținut

Cinci contracte de publicitate acordate de Primaria Constanta unor parteneri de afaceri ai lui Radu Mazare. Ştiri live si emisiuni pozitive de 1,8 milioane de euro

HotNews.ro

Primaria Constanta a incheiat in 2007 si 2008 cinci contracte de publicitate cu agentia Telegraf Advertising SRL, ai carei actionari sint Sorin Strutinsky si Mihail Carciog, partenerii de afaceri ai primarului Radu Mazare. Cele cinci contracte au o valoare totala de aproape 1 milion de euro. Cei doi oameni de afaceri mai au alte doua contracte de publicitate cu Primaria Constanta in valoare de 800.000 de euro, contracte care sunt acum analizate de DNA. Din contractele de publicitate reiese ca, cu aproape doi ani inainte de cazul Ridzi-2 Mai, erau inventate achizitia publica de stiri si emisiuni. In nota de fundamentare a unui contract din 2007 se precizeaza ca se vor achizitiona stiri publicitare citite live.

Legatura dintre primarul Radu Mazare si firmele care au cistigat licitatiile:

Radu Mazare apare ca actionar al companiilor Conpress Group si Xenoti SRL, tot aici fiind actionari si Sorin Strutinsky si Mihail Carciog. Strutinsky si Carciog sint insa actionari ai Soti Cable Neptun si Telegraf Advertising SRL – adica exact cele doua firme care au cistigat contractele de publicitate pe care vi le prezentam mai jos.

In total, firmele partenerilor lui Mazare au beneficiat de contracte de publicitate in valoare de 1,8 milioane de euro in perioada 2007-2009. Actionar al Telegraf Advertising SRL si Soti Cable Neptun, Sorin Strutinsky, a declarat pentru HotNews.ro ca nu are nici o relatie speciala cu primarul Mazare si ca din cele doua contracte de 800.000 de euro pentru care s-a autosesizat DNA sunt platite si televiziunile nationale ProTv, Antena 3 si Realitatea Tv.

Cele cinci contracte semnate in 2007 si 2008 cu compania Telegraf Advertising:

– iunie 2007, contract de publicitate radio, 50.000 lei (12.000 euro) – (atribuit de Primaria Constanta);

– mai 2008, contract publicitate presa scrisa, 3.697.479 lei, (877.963 de euro) – (atribuit de Primaria Constanta);

– iulie 2008, contract publicitate presa scrisa – valoare necunoscuta (acest contract a fost atribuit de Serviciul de Taxe si Impozite din cadrul Consiliului Local Constanta);

– septembrie 2008, contract publicitate radio, 42.016 lei (10.000 euro) – (atribuit de Primaria Constanta);

– noiembrie 2008, contract presa scrisa 283.856 lei, (70.000 euro) – (atribuit de Primaria Constanta).

(Nota redactiei: am facut convertirea lei – euro la cursul de astazi, 13 august 2009).

Cele doua contracte de publicitate semnate in 2009 cu Soti Cable Neptun

– martie 2009, contract publicitate televiziuni, 2.689.076 lei (636.615 euro) – (atribuit de Primaria Constanta);

– mai 2009, contract publicitate televiziuni, 835.000 lei (200.000 euro) – (atribuit de Primaria Constanta).

Toate contractele de publicitate atribuite de Primaria municipiului Constanta au un numitor comun. Banii din aceste contracte intra in conturile companiilor detinute de partenerii de afaceri ai primarului Radu Mazare. Pornind de la comentariul forumistului Stefan, care ne atragea atentia ca din bugetul local se impart diverse sume catre firmele partenerilor de afaceri ai primarului Mazare, am descoperit alte cinci contracte de publicitate (pe langa cele doua in valoare de 800.000 de euro pentru care este cercetat de ANI si DNA).

Toate cele cinci contracte au fost acordate agentiei de publicitate SC Telegraf Advertising SRL. Actionarii acestei companii sunt Sorin Strutinsky si Mihail Carciog. Cei doi sunt asociati cu Radu Mazare in compania Conpress Group.

O alta coincidenta este si faptul ca la procedurile de atribuire, fie ca a fost vorba de licitatie sau cerere de oferta, nu s-a prezentat nici o alta companie in afara de Telegraf Advertising SRL. De asemenea, in notele de fundamentare se prevede achizitionarea de stiri pozitive sau chiar emisiuni.

Contractul nr. 1

In iunie 2007, Primaria Constanta a atribut un contract de publicitate radio. Beneficiarul contractului este SC Telegraf Advertising SRL. Valoarea initiala a contractului a fost de 42.000 de lei, iar ulterior a ajuns la 50.000 de lei. In raportul de evaluare publicat pe publicitatepublica.ro se mentioneaza ca la posturile de radio s-au difuzat stiri live platite.

“Caracteristicile generale ale serviciilor prestate au fost urmatoarele: difuzare stire publicitara, in buletinele de stiri, citita live, la solicitarea beneficiarului”, se arata in raportul de evaluare a serviciilor prestate. In acelasi document se arata ca au fost difuzate peste 450 de stiri. Contractul a fost realizat prin cerere de oferta si s-a inregistrat o singura oferta. Vezi aici anuntul de atribuire

Contractul nr. 2

In mai 2008, Primaria Constanta semneaza un alt contract de publicitate, de aceasta data destinat presei scrise. Astfel, aceeasi agentie SC Telegraf Advertising SRL primeste 3.697.479 de lei, adica 877.963 de euro la cursul de astazi, pentru servicii de publicitate in presa scrisa. In nota de fundamentare se prevede achizitionarea de stiri si imagine pozitiva. Contractul a fost semnat pe patru ani si la licitatie s-a prezentat doar SC Telegraf Advertising SRL. Vezi aici anuntul de atribuire

Contractul nr. 3

La 29 septembrie 2008 Primaria Constanta mai atribuie un contract de publicitate. Din nou beneficiar este SC Telegraf Advertising SRL. Contractul are ca obiect publicitatea pe posturile de radio. De aceasta data, pe langa stiri live si spoturi radio, in referatul de oportunitate se mentioneaza ca se cumpara chiar emisiuni.

Contractul in valoare de 42.016 lei a fost atribuit prin cerere de oferta si din nou doar agentia de publicitate a partenerilor lui Mazare a depus o oferta. Vezi aici anuntul de atribuire.

Contractul nr. 4

In noiembrie 2008, in plina campanie electorala, Primaria Constanta decide sa negocieze direct cu SC Telegraf Advertising SRL un contract aditional celui de 870.000 de euro semnat in mai. Se pune intrebarea de ce era nevoie de un nou contract? Raspunsul este din nou in nota de fundamentare a Primariei, unde se mentioneaza ca este nevoie de publicitate pentru proiectul „Locuinte ieftine pentru tineri”. Astfel ca Primaria aloca nici mai mult nici mai putin de 283.856 de lei pentru promovarea acestui proiect. Vezi aici nota de fundamentare si anuntul de atribuire

Contractul nr. 5

In 2008, SC Telegraf Advertising SRL a mai castigat un contract platit din bugetul local al municipiului Constanta. De acesta data Serviciul Public de Impozite, Taxe si alte Venituri ale Bugetului Local Constanta a organizat licitatia si a atribuit contractul. Din nou, doar SC Telegraf Advertising SRL a participat la licitatie. Din pacate Serviciul Public de Impozite, Taxe si alte Venituri ale Bugetului Local Constanta a omis sa publice in anuntul de atribuire suma platita catre agentia partenerilor de afaceri a lui Mazare. HotNews.ro a solicitat oficial datele contractului de la Serviciul Public de Impozite, Taxe si alte Venituri ale Bugetului. Directorul institutiei ne-a asigurat ca vom primi raspunsul in termenul prevazut de legea 544/2001.

Cele doua contracte din 2009 despre care HotNews.ro a scris deja pe larg

In 2009, Primaria Constanta mai atribuie doua contracte de publicitate in valoare de peste 800.000 de euro companiei Soti Cable Neptun. Si in acest caz banii au ajuns tot la partenerii de afaceri ai primarului. HotNews.ro a relatat pe larg povestea celor doua contracte. Pentru modul de atribuire a celor doua contracte s-au autosesizat in urma cu o saptamana inspectorii ANI si, mai recent, procurorii DNA. (Vezi aici articolul pe larg)

Sorin Strutinsky a explicat pentru HotNews.ro ca cele doua companii, Telegraf Advertising si Soti Cable Neptun, au castigat contractele pentru ca sunt cele mai vechi si cele mai bune companii de profil din Constanta. „In primul rand, cele doua companii sunt pe piata din ’92 si ’93. Sunt foarte bine organizate. In al doilea rand, am o relatie buna cu mass-media si astfel am cele mai bune preturi atat pe televiziuni, cat si pe presa scrisa”, a declarat Sorin Strutinsky pentru HotNews.ro.

Cat despre relatia cu primarul Mazare, Sorin Strutinsky a declarat: „Am o relatie proasta cu el. Suntem actionari in compania Conpress Group, doar atat”.

Despre contractele de publicitate pe televiziuni in valoare de 800.000 de euro, Sorin Strutinsky a dezvaluit ca banii au ajuns si la televiziuni nationale precum ProTv, Realitatea Tv, Antena3. „Este un contract pe patru ani care a fost impartit intre patru televiziuni. Pe langa Tv Neptun mai sunt si Realitatea, ProTv si Antena3”, a explicat Sorin Strutinsky.

In privinta stirilor pozitive, Sorin Strutinsky a mentionat in prima faza ca ar exista o lege care prevede achizitia de stiri pozitive. „Exista in acest sens o Ordonanta, nu stiu acum exact care”. Ulterior, a revenit asupra declaratiei. „Nu e vorba de stiri pozitive, ci doar de anunturi si clipuri”, a adaugat Sorin Strutinsky.

Actionarul Telegraf Advertising si Soti Cable Neptun a declarat ca legea achizitiilor publice pentru servicii de publicitate este prost facuta: „Nu poti cumpara minute la televizor asa cum cumperi cuie. Legea e proasta pentru ca, de exemplu, nu e normal sa dai anunturi care privesc batranii pe MTV. Ar trebui sa le dai pe Acasa TV, nu? Dar nimeni nu se preocupa de asta. Statul se preocupa cu atacuri furibunde asupra celor care mai scapa ceva la presa”.

El a explicat si modul in care circula banii din publicitate. „Banii vin din doua surse: de la stat si de la privati. Din domeniul privat nu se mai misca nimic. Ce o sa se intample daca nu se mai dau contracte de publicitate de la stat? O sa va concedieze pe dumneavoastra si voi fi nevoit si eu sa imi concediez oamenii”, a mai declarat Strutinsky pentru HotNews.ro.

NOTA: Contractele prezentate sunt cele publicate pe site-ul publicitatepublica.ro. Exista posibilitatea ca Primaria Constanta sau alte primarii ori institutii din subordinea acestora sa fi incheiat si alte contracte de publicitate similare. Cititorii HotNews.ro care au informatii despre astfel de contracte pe bani publici sunt rugati sa faca publice aceste informatii folosind formularul de comentarii.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro