Cum faci ordine in casuta de mail
Pentru multi dintre noi, e-mailul a devenit o prezenta cotidiana. Din pacate, exista o parte proasta in toata aceasta poveste: numarul mesajelor electronice care ne asalteaza inbox-ul creste de la o zi la alta, transformandu-l usor-usor intr-o amestecatura de mesaje utile, virusi, mesaje vechi, mesaje de la prieteni, mesaje nesolicitate, reclame etc. etc. etc.
Cum iti abandonezi cateva zile casuta de mail, arata exact ca o debara in care nu s-a mai facut ordine de o vesnicie. Risti sa te ia durerea de cap pana reusesti sa pui deoparte informatiile importante, sa stergi spam-ul si virusii si sa te hotarasti care mesaje merita sa ramana inauntru si care nu.
Din fericire, furnizorii serviciilor de posta electronica au creat cateva instrumente destul de eficiente. Cu putina experienta, iti poti curata “debaraua“ si fara sa dureze cateva zeci de minute bune sau sa te coste o durere zdravana de cap. Iata ce recomanda specialistii.
Scapa de spam!
Exista programe (asemanatoare cumva antivirusilor) care separa automat mesajele spam de celelalte. Nu sunt infailibile, dar sunt destul de utile. Cel mai simplu este sa va creati cont de e-mail pe unul din site-urile care ofera gratuit astfel de servicii (precum Yahoo.com sau Hotmail.com).
In acest fel, mesajele suspectate de a fi spam vor fi puse deoparte, iar numarul mesajelor din inbox va scadea drastic.
Pentru cei care utilizeaza posta electronica la modul “industrial“ exista programe antispam care ruleaza impreuna cu clientul de mail Outlook sau Outlook Express. O versiune de proba poate fi descarcata de la adresa: http://www.sunbelt-software.com/product.cfm?page=download&id=930 sau de la: http://nct.symantecstore.com/fulfill/0001.114
Creeaza fisiere!
Mesajele importante trebuie pastrate cel putin o vreme, numai ca ele continua sa se adune pana cand devin greu de gestionat. De aceea, e bine sa le organizati inca de la inceput, creand fisiere (folders) in interiorul casutei de mail. Unul poate contine mesajele venite de la sefu’, altul pe cele de la prieteni, stiri, newsletters s.a.m.d.
Impune-ti regulile!
Daca folosesti un client de mail precum Outlook, le poti comanda mesajelor sa se mute singure in folderul lor, creand cateva reguli. Daca ai instalat Outlook Express mergi in meniu la Tools, Mesage Rules, Mail, New Rules. Apoi programul te va ghida automat pana cand le vei spune mesajelor venite de la sefu’ sa se mute singure in folderul “Sefu“ si asa mai departe.
Pentru Outlook, mergi la Tools, Rules Wizard, New, apoi creezi regulile. Pentru Netscape, dai click pe Tools, Message Filters, New.
Grupeaza-i!
In caz ca nu-ti place sa scrii de fiecare data adresele prietenilor atunci cand le trimiti o gluma, poti sa le grupezi adresele de e-mail sub un nume comun. Deschide Adress Book, apoi da click pe File, New Grup (sau Distibution List).
Sfaturi pentru incepatori
Numarul de utilizatori ai Internetului in tara noastra a crescut de la 2% din populatie in 1998 la 12% in 2001, pentru ca in 2004 sa fie estimat la 20% din populatie, potrivit ultimului raport eEurope+.
Asta inseamna ca o buna parte a celor care utilizeaza Internetul se afla inca la nivelul cunostintelor de baza. Cum nici un proaspat internaut nu rezista prea mult fara sa-si infiinteze o adresa numai a lui pe Internet, numarul celor care si-au creat de curand o adresa de mail este semnificativ.
Prin urmare, sfaturile prezentate aici se adreseaza celor aflati inca la nivelul “incepator“ sau “mediu“ in materie de utilizare a PC-ului.