Sari direct la conținut

Elevii de clasa a IV-a intra de marti in Evaluari Nationale: Calendarul testarilor la Limba romana si Matematica si regulile de evaluare

HotNews.ro
Elevi intr-o scoala din Romania, Foto: Agerpres
Elevi intr-o scoala din Romania, Foto: Agerpres

Evaluarea nationala a elevilor la finalul clasei a IV-a incepe marti, 26 mai 2015, cu testarea la Limba romana. Urmeaza miercuri evaluarea la Matematica, iar joi – cea la Limba materna. Copiii au la dispozitie 60 de minute pentru a rezolva subiectele. Rezultatele nu vor fi trecute in catalog, sunt confidentiale si vor fi comunicate fiecarui parinte si copil in parte.

Pentru al doilea an, Ministerul Educatiei organizeaza la nivel national Evaluarile de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a. La acest tip de testari, prevazut de legea educatiei inca din 2011 si desfasurat numai in sistem pilot pana anul trecut, participa toti elevii, care au de rezolvat subiecte unice concepute de un organism din subordinea Ministerului Educatiei. Obiectivul evaluarilor il reprezinta corectarea din timp a lacunelor pe care invatatorii le descopera la elevi si cunoasterea de catre parinti a nivelului copiilor la un test national (pana acum, prima evaluare nationala se desfasura abia la finalul clasei a VIII-a).

In cadrul unei analize a rezultatelor de anul trecut, fostul ministru al Educatiei Mircea Miclea a explicat pentru HotNews.ro ca „logica acestor evaluari este evidenta: avem nevoie sa stim cat mai devreme ce performante scolare au elevii, raportat la media nationala, pentru a lua din timp masuri de remediere a ramanerilor in urma. Altfel, ramanem intepeniti in situatia actuala, cand abia in clasa a VIII-a avem o evaluare nationala, rezultatele sunt dezastruoase, dar ridicam neputinciosi din umeri, pentru ca este prea tarziu sa mai facem ceva”.

Calendarul Evaluarii Nationale de la finalul clasei a IV-a 2015

  • 26 mai 2015: Limba romana – testarea vizeaza evaluarea competentelor de intelegere a textului scris in limba romana
  • 27 mai 2015: Matematica
  • 28 mai 2015: Limba materna
  • fiecare evaluare dureaza 60 de minute

Ce subiecte au avut in 2014 de rezolvat elevii la Evaluarea Nationala de la finalul clasei a IV-a

Si anul trecut, elevii au avut subiectele pe doua numere, astfel incat copiii care au stat in aceeasi banca sa nu rezolve aceleasi exercitii.

Regulile evaluarii de la finalul clasei a IV-a – ce prevede metodologia

Subiectele Evaluarii Nationale de la finalul clasei a IV-a sunt realizate de Centrul National de Evaluare si Examinare, din subordinea Ministerului Educatiei. Durata alocata rezolvarii lor este de 60 de minute.

Evaluarea propriu-zisa se desfasoara in timpul orelor, de regula in clasa in care invata elevii examinati, in functie de programul fiecarei scoli. Foile de test le sunt impartite elevilor de catre un profesor care nu preda la clasa respectiva, asistat de un alt profesor care de asemenea nu are ore la acei copii.

Profesorul le explica regulile evaluarii, dupa care le imparte foile de test, pe care elevii isi scriu numele, prenumele si scoala unde invata. Profesorul care ii supravegheaza pe copii pe durata examinarii nu are voie sa ii ajute in rezolvarea subiectelor si nici sa faca modificari ale testelor sau sa realizeze completari in rezolvarea lor, prevede metodologia.

Corectarea testelor se realizeaza in cadrul scolii, de catre profesorii din acea unitate de invatamant. Fiecare lucrare din cadrul evaluarii nationale de la finalul clasei a IV-a este notata de catre doi profesori, dintre care unul este invatatorul de la clasa. Metodologia stipuleaza ca profesorii evaluatori pot face mentiuni sau sublinieri pe teste, pentru ca analiza rezultatelor si comunicarea lor catre elevi si parinti sa fie mai usoara.

Evaluarea testelor pentru clasa a IV-a se finalizeaza in termen de cel mult 7 zile de la data sustinerii ultimului test la aceasta clasa, potrivit legislatiei. Ultima evaluare din 2015 a elevilor de clasa a IV-a se desfasoara joi, 28 mai, la Limba materna.

Rezultatele individuale de la aceasta evaluare NU se afiseaza, NU se comunica public si NU se trec in catalog. Invatatorul foloseste aceste rezultate pentru a elabora planuri individualizate de invatare, in cazul elevilor unde constata anumite probleme. Atat rezultatele, cat si planurile individualizate de invatare ale elevilor trebuie sa le fie comunicate parintilor, „in conditii de confidentialitate„. In metodologie se arata ca „accesul la documente si la informatiile transmise se limiteaza la corpul profesoral implicat in procesul educativ, la elev si la familia acestuia„.

De asemenea, dupa terminarea evaluarilor nationale de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a, inspectoratele scolare trebuie sa comunice public rezultatele obtinute la nivel judetean. Ulterior, Centrul National de Evaluare si Examinare intocmeste raportul final al evaluarilor nationale 2015, care cuprinde atat rezultatele, cat si „masuri educationale in vederea ameliorarii rezultatelor invatarii”.

Metodologia prevede ca toate cheltuielile de organizare si desfasurare a acestor evaluari sunt suportate de scoala, din finantarea de baza sau complementara.

Descarca de mai jos legislatia privind Evaluarea Nationala de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a in 2015

Citeste si:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro