Sari direct la conținut

Ghid complet pentru evaluarile de la clasa a II-a, a IV-a si a VI-a: brosuri de informare pentru parinti facute de Miscarea Populara

HotNews.ro
Evaluarea la clasa a VI-a - Brosura, Foto: funeriu.blogspot.ro
Evaluarea la clasa a VI-a - Brosura, Foto: funeriu.blogspot.ro

Evaluarea elevilor la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a se organizeaza anul acesta pentru prima oara la nivel national, din 2011 de cand acest instrument a fost introdus in Legea Educatiei Nationale. Evaluarea de la clasa a II-a are rolul de a identifica si corecta eventualele deficiente pana la finalul clasei a IV-a, cand elevii vor avea o noua testare, de data aceasta pentru a stabili un diagnostic al sistemului de invatamant primar, scrie fostul ministru al Educatiei Daniel Funeriu pe blogul sau. „Expertii in educatie din Fundatia Miscarea Populara au elaborat, pentru parinti, materiale care explica tot ceea ce trebuie sa stie despre aceste evaluari, benefice copiilor lor”, precizeaza consilierul prezidential.

Legea Educatiei Nationale aprobata in 2011 prevede introducerea a trei noi evaluari: la finalul claselor a II-a (scris-citit si matematica), a IV-a (evaluare prin esantionare la limba romana/ limba materna – intelegerea textului scris si matematica) si a VI-a (doua probe transdisciplinare: limba romana si limba moderna I, matematica si stiinte). Pana in prezent, aceste evaluari s-au facut in sistem pilot, pe un esantion de scoli. Ministerul Educatiei Nationale a anuntat ca incepand cu anul scolar 2013-2014, evaluarile de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a vor avea loc la nivel national, cu subiecte unice.

Ministrul Remus Pricopie a declarat in aprilie ca notele primite de elevi la aceste evaluari nu vor fi trecute in catalog, decat „daca se doreste bonificarea elevului, adica elevul care a avut un rezultat foarte bun sa primeasca o nota maxima in catalog” (Sursa).

Fostul ministru al Educatiei Daniel Funeriu scrie pe blogul sau ca „este grav ca nici pana acum parintii nu au fost informati despre aceste evaluari. Stiu ca niciun partid nu are experti in educatie de nivelul celor de la Fundatia Miscarea Populara (cateva ONG-uri au!). De aceea, dragi deputati si senatori, nu ezitati sa faceti un bine copiilor din colegiul dumneavoastra si distribuiti aceste pliante! Atentie dr. Victor Viorel Ponta: materialul este protejat prin copyright!”

„Conform recomandarilor comisiei Miclea am introdus in Legea educatiei o serie de evaluari ale copiilor. Ele se vor aplica in acest an scolar”, precizeaza Daniel Funeriu, membru-fondator al Fundatiei Miscarea Populara.

Obiectivul acestor evaluari:

  • evaluare la finalul clasei a II-a: are rolul de a identifica si corecta eventualele deficiente pana la finalul clasei a IV-a (sfarsitul ciclului primar);
  • evaluare la finalul clasei a IV-a: pentru a avea un diagnostic al sistemului de invatamant primar;
  • evaluare la finalul clasei a VI-a: cu rol de preorientare, astfel incat in ultimii ani de gimnaziu elevii sa poata sa se orienteze mai bine catre filiera potrivita: invatamant profesional, liceu tehnologic sau liceu teoretic.

Evaluarea de la clasa a II-a – Brosura pentru parinti

Brosura Evaluare Clasa II

Toti copiii de clasa a II-a din Romania vor parcurge aceasta evaluare. Aceasta evaluare NU este un examen si NU este un concurs.

Scopul evaluarii este dublu:

  • sa stie, atat parintii, cat si invatatoarea, in ce masura copilul si-a insusit elementele de baza specifice varstei: scris, citit, socotit;
  • sa se poata corecta eventualele dificultati ale copilului pe parcursul celor doi ani care mai raman la dispozitia invatatoarei (clasa a III-a si a IV-a).

Disciplinele la care va fi evaluat copilul: Scris/citit si socotit

Subiectele sunt elaborate de catre experti din cadrul ministerului. „Evaluarea se va insera firesc in programul copiilor si este constructiv ca parintii sa nu induca teama copilului pe aceasta tema. Milioane de copii din Uniunea Europeana dau acest tip de testari de multi ani”, se arata in brosura realizata de Fundatia Miscarea Populara.

Este Exclus sa se realizeze ierarhii in functie de rezultatele copiilor, iar reorganizarea claselor este de asemenea exclusa, se arata in brosura. „Segregarea copiilor in functie de aceste rezultate ar fi o abatere extrem de grava din partea invatatoarei si a directorului si ar trebui sanctionata exemplar. Cadrele didactice din Romania au fost instruite in acest sens”.

Evaluarea de la clasa a IV-a – Brosura pentru parinti

Brosura Evaluare Clasa IV

„Nu toti copiii vor fi evaluati. Vor fi evaluati elevii din scoli desemnate de catre minister intr-un esantion national reprezentativ”, se arata in brosura. Scopul acestei evaluari: sa avem o imagine clara asupra modului in care copiii care au finalizat ciclul primar au dobandit cunostintele si competentele necesare inceperii cu succes a gimnaziului. „Astfel, ministerul va avea o imagine clara asupra modului in care anumite politici specifice dau rezultate sau nu”.

Disciplinele la care va fi evaluat copilul: Matematica si limba romana. Subiectele sunt concepute de catre experti la nivelul ministerului.

Aceasta evaluare nu influenteaza in niciun fel parcursul elevului. Obiectivul acestei evaluari este realizarea unei diagnoze a sistemului de invatamant primar„, informeaza expertii Fundatiei Miscarea Populara, care precizeaza ca „este exclus” sa fie realizate ierarhii in functie de rezultate sau reorganizari ale claselor. Datele nu vor fi publice.

Evaluarea de la clasa a VI-a – Brosura pentru parinti

Brosura Evaluare Clasa VI

„Toti copiii de clasa a VI-a din Romania vor parcurge aceasta evaluare. Aceasta evaluare NU este un examen si NU este un concurs. Aceasta evaluare are rol de preorientare. La aceasta varsta incep sa se contureze caracteristicile specifice fiecarui elev. Este important ca profesorii si parintii sa inceapa sa-si formeze o opinie asupra tipului de liceu pe care e mai potrivit sa-l vizeze la finalul gimnaziului”, se arata in brosura.

Disciplinele la care va fi evaluat copilul: elevii vor fi evaluati prin doua probe transdisciplinare – o proba de limba si comunicare si o proba de stiinte. Subiectele sunt elaborate de catre experti din cadrul ministerului.

In functie de rezultatul la aceasta evaluare profesorii si parintii vor putea sa colaboreze pentru a identifica, inca de acum, cele mai bune optiuni pentru liceu. In urma acestor evaluari, elevii, profesorii si parintii vor avea mai multe elemente concrete pentru a decide, pana la finalizarea gimnaziului, care este liceul care se potriveste cel mai bine fiecaruia.

Rolul evaluarii nu este de a stabili ierarhii, ci acela de a sprijini orientarea scolara, mai precizeaza expertii in educatie ai Fundatiei Miscarea Populara.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro