Sari direct la conținut

Imagini din A380 – cel mai mare avion de pasageri din lume

Cel mai mare avion de pasageri din lume, Airbus A380, si-a facut intrarea pe piata americana intr-o demonstratie de forta menita sa seduca potentialii clientii din Statele Unite. Compania Lufthansa a operat un zbor test pe ruta Frankfurt-New York, unde sosirea aeronavei a fost asteptata de sute de ziaristi si curiosi care au putut vedea interiorul luxos si aparatura ultra-performanta.

Galerie foto cu A380

Alte zboruri de antrenament au fost programate in Statele Unite in urmatoarele zile, oficialii companiei Airbus declarandu-si intentia de a castiga uriasa piata nord-americana in confruntarea cu cei de la Boeing.

Capitanul aeronavei A380 care a ajuns la New York, Muller Raimund, a declarat, pentru Hotnews.ro, ca “avionul zboara foarte lin si e silentios”, in timp ce Juergen Raps, care este seful pilotilor din compania Lufthansa, a comparat zborul cu noul jumbojet cu “conducerea unui Ferrari”.

Seful operatiunilor Airbus, John Leahy, ne-a declarat ca A380 nu va ajunge foarte curand in Romania sau in estul Europei, lipsa unui aeroport performant si a infrastructurii adecvate blocand intrarea colosului aviatic in tarile din regiune.

Cu toate acestea, oficialii companiei europene sunt optimisti ca A380 va zbura cat de curand in Rusia, iar succesul acestei destinatii va determina tarile din estul Europei sa-si adapteze infrastructura pentru a putea primi noul avion de pasageri.

A380 este cel mai mare avion de pasageri din lume, avand doua niveluri unde incap 550 de pasageri. Puterea celor patru motoare Rolls-Royce este echivalenta cu cea a 1000 de masini Hummer, sustin constructorii, care lauda si consumul redus de combustibil, silentiozitatea si emisiile de noxe sub nivelul obisnuit.

14 companii aeriene au comandat deja 156 de avioane A380, iar primul zbor comercial va fi realizat de Singapore Airlines.

A380 in cifre:

– A380 este cel mai mare avion de pasageri din lume, greutatea la decolare fiind de 617 tone

– A fost lansat in decembrie 2000, la 40 de ani dupa rivalul Boeing 747

– Consuma patru litri de combustibil pentru fiecare pasager la 130 de kilometri

– Viteza de croaziera este de 900 kmh si poate zbura aproape 15.000 de km

– Are 220 de geamuri, inclusiv in toalete

– Este cu 50% mai mare decat un Boeing 747 (cele doua punti combinate)

– Are 23 de membri in echipaj, cu 7 mai multi decat un 747

– Emite jumatate din zgomotul produs de un Boeing 747 si consuma cu 12% mai putin combustibil pe pasager decat un 747

– 6.000 de ingineri si tehnicieni au lucrat la dezvoltarea proiectului

– 10.000 de suruburi sunt folosite pentru fixarea celor trei parti principale in interiorul fuselajului

– 8.000 de suruburi sunt folosite la fixarea fiecarei aripi

– Fiecare A380 are 498 de km de cabluri electrice

– A380 este construit din patru milioane de componente individuale, produse de 1.500 de companii din 30 de tari (800 din Statele Unite, 21 din Japonia)

– Lungimea unui A380 de la varf la coada se apropie de 73 de metri

– Volumul celor trei punti (incluzand cala) este de 24.644 m3, echivalentul a 35 de milioane de mingi de ping-pong

– Cele doua punti pentru pasageri sunt echivalente cu trei terenuri de tenis

– A380 foloseste patru motoare Rolls-Royce a caror putere dezvoltata este echivalenta cu aceea produsa de 1.000 de masini Hummer

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro