Sari direct la conținut

Interviu cu Razvan Corneteanu (I): in Adevarul Holding, eu sunt Zürichul

Media lui Comanescu

Razvan Corneteanu, general managerul Adevarul Holding, a fost miercurea trecuta la HotNews.ro pentru o intalnire media cu cititorii. S-a lasat cu sange: Dupa ce a tacut timp de 30 de luni si a adus „Adevarul” si „Click!” in pozitia de lideri pe quality si tabloid, Razvan Corneteanu a spus ce-avea de spus despre competitori, despre piata media si despre planurile pe care le are cu grupul media detinut de Dinu Patriciu.

Dupa intalnire, care a durat de doua ori mai mult decat era programat, a urmat un interviu si el foarte lung. A durat cateva zile sa-l scot de pe banda si sa-l editez, printre picaturi. Scuze cititorilor si lui Razvan pentru lipsa de promptitudine, sunt bagat pana-n gat in vreo trei-patru proiecte in momentul asta si dincolo de oboseala sunt foarte multumit ca am o multime de lucru pe criza 🙂

Iulian Comanescu: Sunt doua-trei titluri foarte profitabile in Adevarul Holding, ziceai in discutia cu cititorii. Care sunt acelea, Razvan, si ce inseamna „foarte profitabile”?

Razvan Corneteanu: Am spus acolo, inseamna, unele dintre ele, peste un milion de euro, intr-un timp foarte scurt, dar n-am de gand sa ti le spun, pentru ca piata din Romania este plina de xeroxuri. Si daca ti-as spune: „Domnule, facem profitul ala pe produsul cutare”, a doua zi, niste oameni, care nu au niciun fel de creativitate, care nu-si pierd noptile, care nu-si mananca sanatatea, care nu fac niciun fel de eforturi, decat sa scrie comunicate de PR, s-ar apuca si fie mi-ar haitui oamenii din compania mea ca sa le faca acelasi produs, fie ar incerca ei sa faca acelasi lucru. De asta nu spun.

Iulian Comanescu: Am inteles. Dar toata lumea vrea sa stie profitul.

Razvan Corneteanu: O sa afle la momentul pe care o sa-l alegem noi. Si asta e o chestiune de calcul: in momentul in care iti blindezi o entitate si ai ajuns suficient de puternic, poti sa vorbesti despre asta. De ce crezi ca in 30 de luni eu nu am dat interviuri? Pentru ca orice-as fi spus, ar fi putut fi interpretat.

UNDE DUC INSERTURILE DE CARTI SI DVD-URI

Adevarul Holding a lansat o colectie de carte care va dura pana in 2010, 100 de numere. E o investitie masiva de marketing, care a ridicat tirajul ziarului pana la pozitia de lider, cu peste 100 de mii de exemplare vandute. „Jurnalul national” a reactionat cu o colectie asemanatoare. In piata se discuta in acest moment despre validitatea, pe termen lung, a unor atari investitii de marketing. E posibil, cu alte cuvinte, ca obiectul dorit de cumparatori sa fie cartea si nu publicatia. Am incercat sa obtin de la Razvan detalii despre acest gen de strategie.

Iulian Comanescu: Foarte bine. Hai sa vorbim putin despre ecuatia asta, publicatie plus altceva, la vanzare. Am niste aminitiri, cred ca in septembrie 1999, Dan Muraru venea la tine, care erai director la Revistele Ringier, cu o idee de CD cu Laura Stoica, de inserat in revista „Unica”. Cred ca asa a inceput toata povestea asta cu inserturile….

Razvan Corneteanu: Da, uite, iti aduci aminte mai bine.

Iulian Comanescu: Da, pentru ca dupa aceea am venit eu la „Unica” si am preluat o parte din treaba si am inceput sa facem compilatii cu muzica de la mai multe case de discuri.

Razvan Corneteanu: Da, nu-mi mai aduceam bine aminte, dar cam asa e. Sau e ceva adevar in povestea asta.

Iulian Comanescu: Acum, in 2009, exista o solutie ziar plus carte, avem doi mari competitori, care fac asta pe termen lung: Adevarul si Jurnalul. Se poate deci merge pe genul asta de impachetare. Unde se opreste toata treaba asta? Undeva in 2010, cand ce se va intampla? Cel putin acolo se opresc planurile Adevarul.

Razvan Corneteanu: Planurile Adevarul nu se opresc in 2010. si aici vreau sa raspund si la o intrebare pe care nu mi-ai pus-o. O diferenta foarte mare si un lucru care m-a ajutat foarte mult in ultimii doi ani si jumatate a fost faptul ca in Adevarul ne putem misca foarte repede. Si asta ne ofera un avantaj incredibil fata de ce se intampla in piata. Eu stiu cat de greu se luau deciziile in Ringier. La fel se intampla si in alte locuri. In Adevarul, eu sunt Zurich-ul. Daca cineva vine maine cu o idee buna, poimaine am pus-o in practica. Lucru pe care l-am explicat oamenilor mei din decembrie 2006 si l-am folosit la maximum, sau aproape la maximum, in tot acest timp. Daca maine ajungem la concluzia ca trei colectii de carte sau nu stiu ce altceva este un plan bun… Planurile nu se opresc in 2010.

Citeste mai mult si vezi inregistrarile video pe Media lui Comanescu

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro