Lărgirea Centurii Capitalei între DN2 și A2: Constructori din România și Bulgaria vor finaliza șoseaua la un cost de 90 de milioane de euro
Centura Capitalei ar urma să fie lărgită la 4 benzi pe sectorul DN2 – A2 (11km), la pachet cu realizarea unor noi pasaje supraterane pe traseul drumului modernizat. Pentru acest contract CNAIR a desemnat câștigător o asociere de constructori din România și Bulgaria care au ofertat la licitație puțin peste 90 de milioane de euro.
Proiectul de lărgire a Drumului Național Centura București (DNCB) a fost scos la licitație după ce lucrările s-au blocat la circa 20%, iar fostul contract cu italienii de la Tirrena Scavi a fost reziliat în decembrie 2022.
„Am desemnat astăzi câștigătorul contractului pentru modernizarea sectorului Centurii București cuprins între DN2 și A2!”, a anunțat vineri directorul Companiei de Drumuri, Cristian Pistol.
Asocierea MARISTAR COM SRL (lider) – HYDROSTROY AD – PATSTROY VDH EAD(România – Bulgaria) are la dispoziție 451,16 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni (6 luni perioada de proiectare și 18 luni durata de execuție) pentru a finaliza lucrările.
Pentru acest proiect care presupune lărgirea la patru benzi pe o lungime de 11 km, plus trei pasaje rutiere.
Contractul pentru sectorul DNCB DN2-A2 presupune următoarele lucrări:
- – lărgirea la 4 benzi a Centurii București pe o lungime de aproximativ 11 km;
- – pasaj rutier peste DJ301 la Cernica, în lungime de 400 metri;
- – pasaj rutier peste calea ferată București – Constanța, în lungime de aproximativ 124 metri;
- – pasaj rutier peste calea ferată București – Oltenița, în lungime de aproximativ 105 metri.
Cum arăta o parte din acest proiect în timpul lucrărilor din fostul contract cu italienii de la Tirrena Scavi: