Sari direct la conținut

Razboi pe piata bauturilor racoritoare

Cotidianul

Ambasadorul Statelor Unite, J.D. Crouch II, a incercat ieri sa explice de ce nu vin banii in Romania. Diplomatul a atras atentia ca investitorii considera ca tribunalele sint imprevizibile si inegale in modul in care aplica legislatia comerciala, iar deciziile in justitie se bazeaza deseori pe interese personale si de grup.

Crouch a dat ca exemplu concret piata bauturilor racoritoare. „Exista o multime de exemple despre modul in care lipsa oportunitatilor egale descurajeaza investitiile in Romania. In industria alimentara si de bauturi, un mare investitor strain s-a confruntat cu un adevarat razboi, dus de conducerea ostila a unei companii locale“.

Firma romaneasca acuzata de sabotaj

Fara sa dea nume, ambasadorul continua cu detalii concrete. „Aparatele automate de vinzare ale investitorului au fost vandalizate in mod repetat si scoase din gari, unde vinzatorii au fost amenintati.

Cel mai rau a fost ca firma locala a primit tot felul de ajutoare directe si indirecte din partea statului, a beneficiat de reduceri sau reesalonari de taxe si impozite, ca si de o supraveghere laxa din partea autoritatilor vamale asupra importurilor de zahar prin zonele defavorizate.

In tot acest timp, Garda Financiara practic s-a mutat in cladirile investitorului strain“, a continuat Crouch.

Altii „si-au strins bagajele“

Ambasadorul a tinut sa dea si un exemplu „contrar“. El a adaugat: „Acest investitor strain a perseverat in ciuda acestor nedreptati, desi altii au abandonat. Este inclus un fabricant de mobile, multimilionar in dolari, care, intr-o buna zi, si-a strins pur si simplu bagajele si s-a mutat, din cauza unor hartuieli persistente din partea autoritatilor locale“, a mai spus ambasadorul.

Investitorii vor „o poveste pozitiva“

„Investitorii potentiali aud despre astfel de cazuri care dauneaza si percep Romania ca fiind un mediu ostil pentru afaceri si pentru o competitie sanatoasa. Romania trebuie sa corecteze aceste nedreptati, pentru a prezenta o noua poveste pozitiva comunitatii investitionale globale“.

Reactiile actorilor de pe piata

Principalii competitori de pe piata romaneasca a racoritoarelor, Coca Cola si European Drinks, nu se recunosc in fotografia prezentata de ambasadorul SUA. Orice asemanare cu realitatea pare intimplatoare.

Coca Cola

„Nu avem de facut nici un comentariu la adresa discursului de astazi al Excelentei Sale domnul ambasador J.D. Crouch II. In ceea ce ne priveste, sustinem documentele de pozitie facute deja publice de catre Consiliul Investitorilor Straini si de catre Camera de Comert Romano-Americana. Aceste doua institutii au exprimat in mod repetat pozitii pertinente cu privire la mediul de afaceri romanesc“.

European Drinks

„Va multumim pentru echidistanta si profesionalismul de care ati dat dovada, dar consideram ca in discursul ambasadorului SUA in Romania nu este mentionat numele grupului European Drinks si de aceea credem ca nu este nevoie sa facem nici un comentariu.

In ceea ce priveste orice atac din partea oricui, va trimitem atasat ultimele certificate fiscale si un material care atesta calitatea de bun-platnic catre bugetul de stat a grupului European Drinks“.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro