Resentimente crescânde față de mobilizarea din Ucraina. Atac cu grenadă asupra unui centru de recrutare
În timp ce Kievul încearcă noi strategii de atragere a voluntarilor, nu toți ucrainenii sunt convinși, iar un individ a atacat cu o grenadă în noaptea de duminică spre luni un centru militar de recrutare din Busk, în vestul Ucrainei, a anunţat poliţia, atac survenit în plină campanie de mobilizare pentru reînnoirea rândurilor armatei, relatează AFP.
„Un individ necunoscut a aruncat o grenadă asupra faţadei clădirii şi a fugit”, fără a face victime, a declarat poliţia din regiunea Liov într-un comunicat, precizând că „faţada şi ferestrele” centrului de recrutare au fost „avariate”, potrivit Agerpres.
Identitatea individului nu se cunoaşte până în acest moment, a precizat poliţia, care a afirmat că „ia măsuri” pentru arestarea „autorului atacului”.
Confruntată cu o lipsă de militari pe front, Ucraina a început de câteva săptămâni o campanie de mobilizare pentru a reface rândurile armatei. Însă, această campanie se confruntă cu reticenţa multor ucraineni, care se tem că ar putea fi trimişi direct, fără pregătire adecvată, pe front, unde armata rusă înaintează pe mai multe direcţii.
În condiţiile în care bărbaţii cu vârsta necesară pentru recrutare nu au voie să părăsească ţara din februarie 2022, unii încearcă să fugă din Ucraina în mod ilegal.
Resentimentele faţă de mobilizare au fost agravate de scandalurile de corupţie din armată, inclusiv de sistemul înrădăcinat de a da mită pentru a evita mobilizarea.
Astfel de cazuri de atacuri asupra unei clădiri militare rămân însă rare.
Kievul încearcă noi strategii să atragă voluntari
De la revizuirea regulilor mobilizării, unele birouri de recrutare au avut dificultăți în a face față afluxului de bărbați care au venit să se înregistreze sau să își actualizeze datele până la termenul limită de 16 iulie, însă „foarte, foarte mare” a bărbaților solicită scutiri de la efectuarea serviciului, a declarat un director ajunct al unui birou de recrutare.
Astfel încât Ministerul Apărării a inițiat o strategie de a face recrutarea în armată mai atractivă și au apărut peste tot panouri publicitare, în care diferite unități militare prezintă o imagine pozitivă a luptelor.
„Vara, dronele”, spune un afiș, care arată un soldat care operează o dronă – un UAV sau vehicul aerian fără pilot – de pe un scaun de plajă, cu bocancii sprijiniți pe nisip. Un altul de la Brigada Khartia promite: „Garantăm 60 de zile de pregătire”, în timp ce un al treilea le spune soldaților că pot „fi ei înșiși”.
Ministerul Apărării își propune astfel să convingă bărbații să se ofere voluntari pentru război oferindu-le mai multe opțiuni.
Urmărește cele mai recente evoluții ale războiului din Ucraina LIVETEXT pe HotNews.ro