Sari direct la conținut

Spectaculoasa transformare a unei incompatibilitati in stare legala: ANI anunta ca a identificat primari care au fost si membri in Consiliile de administratie ale scolilor, practica legala in prezent

HotNews.ro
Documente si decizii, Foto: Agerpres
Documente si decizii, Foto: Agerpres

Agentia Nationala de Integritate anunta astazi ca a gasit in situatie de incompatibilitate sau conflict de interese 30 de alesi locali. Aceste cazuri se impart in doua mari „practici”: primarii declarati incompatibili pentru ca au fost si membri in Consiliile de Administratie ale scolilor pana in vara lui 2014 (practica legala insa in prezent) si primarii care au acordat contracte propriilor firme. Daca in prima situatie avem de-a face cu o situatie care loveste in credibilitatea legilor (ce era ilegal pana in vara lui 2014, acum este legal), in al doilea caz este vorba despre alesi locali care „nu cunosc legislatia in materie de integritate” sau carora „nu le pasa, gandindu-se ca nu vor fi descoperiti sau ca partidul de guvernamant va modifica legea”, a explicat pentru HotNews.ro judecatorul Cristi Danilet, membru CSM.

30 de fosti sau actuali alesi locali (majoritatea primari, viceprimari si consilieri locali ai unor localitati mici) au fost in incompatibilitate sau in conflict de interese de natura administrativa, anunta Agentia Nationala de Integritate (ANI). Dintre cazurile prezentate de ANI in comunicatul remis HotNews.ro, se delimiteaza doua situatii: cea a primarilor care au „pacatuit” fiind membri in Consiliul de Administratie al scolilor din comuna si cea a alesilor locali care continua sa fie si administratori de firme si isi acorda contracte.

In primul caz, ceea ce a fost ilegal pana in 2014, in vara anului trecut a devenit legal printr-o ordonanta de urgenta promovata de guvernul Ponta. Este vorba despre OUG nr. 49/2014 care a macelarit legea educatiei, aducandu-i nu mai putin de 97 de modificari. Aceasta ordonanta este si cea care prevede ca primarul – deci cel care finanteaza scoala – face parte direct din Consiliul de Administratie (CA) al scolii.

Judecatorul Cristi Danilet, membru CSM: Asistam la initiative de a modifica legile astfel incat sa se acopere conduitele neconforme

Cristi Danilet

Cristi Danilet

Foto: HotNews.ro

Contactat de HotNews.ro, judecatorul Cristi Danilet, membru al Consiliului Superior al Magistraturii (CSM), a explicat ca, „din pacate, dupa atatia ani de activitate a ANI si DNA, precum si a multor ONG-uri in domeniu, se pare ca in loc de respectul pentru lege o cultura a serviciului public si a conflictulului de interese avem o ‘cultura a iresponsabilitatii in functia publica’ si o convingere ca legea trebuie folosita pentru propriul interes si nu in interes public„.

Acesta a declarat ca pentru aceasta situatie exista „doua explicatii:

  • Prima ar fi aceea ca primarii sau viceprimarii nu cunosc legislatia in materie de integritate – e adevarat ca nu sunt obligati la aceasta, dar partidul care ii sustine sau secretarul primariei ar trebui sa le comunice dispozitiile legale incidente, eventual sub semnatura la depunerea candidaturii sau cel mai tarziu la data investirii in functie.
  • A doua este ca nu le pasa, gandindu-se ca nu vor fi descoperiti sau ca partidul de guvernamant va modifica legea astfel incat sa nu mai fie sanctionati„.

Judecatorul Cristi Danilet sustine, insa, ca „dincolo de increderea in justitie care este in crestere, trebuie sa existe increderea in lege, mai exact in previzibilitatea acesteia si in caracterul sau principial si nu de oportunitate. Or, suprematia legii inseamna ca toti oamenii trebuie sa se conformeze reglementarilor existente pentru a avea conduite corecte in societate. Dar, in mod cu totul de neacceptat, in Romania asistam la initiative de a modifica legile astfel incat sa se acopere conduitele neconforme. Acest lucru spune multe despre modul in care chiar cei chemati sa adopte legile inteleg sa respecte legalitatea„.

Istoria ordonantei care ii da primarului voie sa fie direct in Consiliul de Administratie al scolilor

Ordonanta care le da liber primarilor in CA-urile scolilor a fost aprobata de Guvernul Ponta pe 26 iunie 2014 si a fost publicata in Monitorul Oficial pe 30 iunie 2014.

Oana Badea, fost secretar de stat in Ministerul Educatiei, avertiza atunci pentru HotNews.ro ca tot OUG mai prevede si ca, in situatii exceptionale, in CA cvorumul de sedinta necesar adoptarii unei hotarari este de jumatate plus unu din membrii consiliului de administratie. In cazul in care Consiliul este format din 7 membri, este nevoie de votul a 4 membri pentru ca o hotarare sa fie luata. Deci „primarul, care are influenta politica, reprezentantul consiliului local – care are dimensiune politica, directorul – desemnat politic de multe ori si inca o persoana vor putea lua decizii referitor la modul in care se cheltuie bugetul institutiei„, spunea Badea.

Ce prevedea Legea Educatiei, la aplicarea ei in 2011:

Art. 96 – (2) In unitatile de invatamant de stat consiliul de administratie este organ de conducere si este constituit din 7, 9 sau 13 membri, astfel:

a) in cazul unitatilor de invatamant de nivel gimnazial cu un singur rand de clase, consiliul de administratie este format din 7 membri, cu urmatoarea componenta: 3 cadre didactice, inclusiv directorul; 2 reprezentanti ai parintilor, un reprezentant al primarului; un reprezentant al consiliului local.

Ce prevede acum Legea Educatiei, dupa modificarea ei in iunie 2014:

Art. 96 – (2) In unitatile de invatamant de stat consiliul de administratie este organ de conducere si este constituit din 7, 9 sau 13 membri, astfel:

a) in cazul unitatilor de invatamant de nivel gimnazial cu un singur rand de clase, consiliul de administratie este format din 7 membri, cu urmatoarea componenta: 3 cadre didactice, inclusiv directorul; 2 reprezentanti ai parintilor; primarul sau un reprezentant al primarului; un reprezentant al consiliului local.

Dincolo de situatia paradoxala de a avea primari gasiti incompatibili pentru o situatie care in prezent nu mai este incriminata, Ordonanta de Urgenta a mai nascut un paradox, de data asta in Parlament. Ea a generat atat unproiect de lege de aprobare a Ordonantei, cat si unproiect de lege de respingere a Ordonantei. Proiectul de respingere a OUG 49/2014 a fost respins insa definitiv pe 30 martie 2015.

Care sunt cele 30 de cazuri de incompatibilitati anuntate astazi de ANI

„1. ARCAN EMILIA – Vicepresedinte al Consiliului Judetean Neamt

Incompatibilitate – S-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada 25 octombrie 2012 – 19 decembrie 2013, intrucat a detinut, simultan functia de Vicepresedinte al Consiliului Judetean Neamt, si functia de administrator al S.C. Europandra S.R.L., incalcand, astfel, dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

2. PAUNA MIRCEA – Primar al Comunei Musatesti, Jud. Arges

Incompatibilitate – S-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada 17 septembrie 2012 – 26 iunie 2014, intrucat a detinut, simultan functia de primar, si functia de administrator, membru in cadrul Consiliului de Administratie al Scolii Gimnaziale „Musatesti” Comuna Musatesti, incalcand, astfel, dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003, coroborat cu prevederile art. 96, alin (2) din Legea nr. 1/2011.

3. PURCARU GHEORGHE – Primar al Comunei Moraresti, Jud. Arges

Conflict de interese administrativ – In perioada exercitarii mandatului de primar, a aprobat si semnat, in calitate de primar, precum si in calitate de asociat in cadrul S.C. Petrotrans Moraresti S.R.L., documentatia privind achizitia directa de combustibil, in valoare de 1.488 Lei, de catre Primaria Comunei Moraresti de la furnizorul S.C. Petrotrans Moraresti S.R.L. Persoana evaluata a incalcat, astfel, dispozitiile art. 76, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, art. 75 si art. 75, lit. c) din Legea nr. 393/2004.

4. POPA-NICA VASILE – Viceprimar al Comunei Rucar, Jud. Arges

Incompatibilitate – Se afla in stare de incompatibilitate incepand cu data de 19 iunie 2012, intrucat detine, simultan functia de viceprimar, si calitatea de persoana fizica autorizata (in vederea realizarii si verificarii lucrarilor de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei din categoria B), incalcand, astfel, dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. g) si k) din Legea nr. 161/2003.

5. BARZAN DANUT VASILE – Primar al Comunei Lupsa, Jud. Alba

Conflict de interese administrativ si penal – In calitate de primar, a emis la data de 7 februarie 2013 dispozitia privind incadrarea sotiei sale pe perioada determinata, pe postul de referent la Compartimentul Urbanism: cadastru, publicitate imobiliara si fond funciar din cadrul Primariei Comunei Lupsa, incalcand, astfel, dispozitiile art. 76, alin. (1) din Legea nr. 161/2003. Mai mult, anterior emiterii dispozitiei din data de 7 februarie 2013, BARZAN DANUT VASILE a semnat, in calitate de primar, mai multe documente ce au stat la baza concursului de ocupare a postului temporar vacant. Sotia persoanei evaluate a obtinut, incepand cu data de 11 februarie 2013, venituri salariale in cuantum de 24.031 Lei. Agentia Nationala de Integritate a sesizat Parchetul de pe langa Judecatoria Campeni, Judetul Alba, in vederea verificarii indiciilor privind posibila savarsire a infractiunii de conflict de interese, prevazuta de art. 301 din Codul Penal al Romaniei.

6. PISTRU POPA SIMONA GEANINA – Consilier local in cadrul Consiliului Local al Municipiului Arad, Jud. Arad

Incompatibilitate – In perioada exercitarii mandatului de consilier local, S.C. AUTO TEHNIC S.R.L. (societate comerciala in cadrul careia aceasta detine calitatea de asociat unic) a incheiat contracte de prestari servicii si furnizare de produse, in valoare totala de 59.859,32 Lei (la care se adauga TVA de 14.990 Euro) cu S.C. Compania de Transport Public S.A. ARAD si S.C. Centrala Electrica de Termoficare Hidrocarburi S.A. (societati comerciale care functioneaza sub autoritatea C.L. al Municipiului Arad), incalcand, astfel, dispozitiile art. 90, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.

7. GHEORGHE IONEL – Primar al Orasului Insuratei, Jud. Braila

Incompatibilitate – S-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada 20 iunie – 03 octombrie 2012, intrucat a detinut, simultan functia de primar, si calitatea de membru in Consiliul de Administratie al Grupului Scolar Industrial Insuratei (in prezent, Liceul Tehnologic „Nicolae Titulescu” Insuratei), incalcand, astfel, dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

8. MUSAT GHEORGHE CLAUDIU – Consilier local in cadrul Consiliului Local al Comunei Budila, Jud. Brasov

Incompatibilitate – In perioada exercitarii mandatului de consilier local, C&L BUILDING S.R.L. (societate comerciala in cadrul careia persoana evaluata a detinut calitatea de asociat unic si functia de administrator unic) a incheiat contracte comerciale de furnizare produse cu Primaria Comunei Budila, in valoare totala de 43.802,68 Lei (achizitii directe de bunuri efectuate de primarie, in baza a cinci facturi), incalcand, astfel, dispozitiile art. 90, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.

9. OLA MATE ISTVAN – Viceprimar al Primariei Batani, Jud. Covasna

Incompatibilitate – Se afla in stare de incompatibilitate incepand cu data de 25 iunie 2012, intrucat detine, simultan functia de viceprimar, si functia de administrator al S.C. CUKI & CO S.R.L., incalcand, astfel, dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

10. CIMPONERIU VIOREL ION – Viceprimar al Comunei Berliste, Jud. Caras Severin

Incompatibilitate – S-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada 30 august 2012 – 27 noiembrie 2014, intrucat a detinut, simultan functia de viceprimar, si calitatea de reprezentant al Comunei Berliste in Adunarea Generala a Actionarilor S.C. ECOLOGICA ORAVITA, incalcand, astfel, dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. f) din Legea nr. 161/2003.

11. VASILESCU IOAN – Viceprimar al Comunei Nicolae Balcescu, Jud. Calarasi

Incompatibilitate – Se afla in stare de incompatibilitate incepand cu data de 26 iunie 2012, intrucat detine, simultan cu functia de viceprimar, si calitatea de titular intreprindere individuala in cadrul VASILESCU ST. IOAN INTREPRINDERE INDIVIDUALA, incalcand, astfel, dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.

12. BARBU GHEORGHITA – Consilier local in cadrul Consiliului Local al Municipiului Oltenita, Jud. Calarasi

Conflict de interese administrativ – In calitate de consilier local, a participat la deliberarea si adoptarea Hotararii Consiliului local din data de 30 august 2012 (privind aprobarea asocierii C.L. al Municipiului Oltenita cu Asociatia Fonduri Europene – Consultanta Curcani si cesiunea catre Asociatie a 20 de parti sociale la S.C. Termourban S.R.L.), respectiv la adoptarea hotararii din data de 27 septembrie 2012 (privind aprobarea asocierii C.L. al Municipiului Oltenita cu Asociatia Fonduri Europene – Consultanta Curcani si majorarea capitalului social al S.C. Termourban S.R.L. Oltenita cu 20 de parti sociale in valoare de 10 lei fiecare si achitarea acestora de catre Asociatia Fonduri Europene – Consultanta Curcani), in conditiile in care, la data adoptarii acestor hotarari, persoana evaluata detinea calitatea de membru fondator al Asociatiei Fonduri Europene – Consultanta Curcani. Persoana evaluata a avut, astfel, posibilitatea sa anticipeze beneficiul rezultat in urma acestei asocieri, respectiv cresterea participatiei Asociatiei in cadrul S.C. Termourban S.R.L., dat fiind faptul ca societatea comerciala TERMOURBAN S.R.L. a fost infiintata de catre Consiliul Local al Municipiului Oltenita (50.050 parti sociale) impreuna cu Asociatia Fonduri Europene – Consultanta Curcani (20 parti sociale), conform Hotararii Consiliului Local din data de 03 octombrie 2012. Persoana evaluata a incalcat, astfel, dispozitiile art. 75, lit. f), art. 77, alin. (1) si (2) din Legea nr. 393/2004 .

13. PISTRITU COSTEL – Primar al Municipiului Bailesti, Jud. Dolj

Incompatibilitate – S-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada 02 august 2012 – 28 martie 2013, intrucat a detinut simultan functia de primar si calitatea de membru in cadrul Consiliului de Administratie al Liceului „Mihai Viteazu” Bailesti, incalcand, astfel, dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

14. DINCA DUMITRU – Primar al Comunei Dragotesti, Jud. Dolj

Incompatibilitate – S-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada 24 septembrie 2012 – 20 septembrie 2013, intrucat a detinut simultan functia de primar si calitatea de membru in cadrul Consiliului de Administratie al Scolii Gimnaziale Dragotesti, incalcand, astfel, dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

15. POPESCU IULIAN – Viceprimar al Comunei Apele Vii, Jud. Dolj

Incompatibilitate – S-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada 18 septembrie 2012 – 09 septembrie 2014, intrucat a detinut simultan functia de viceprimar si functia de membru in cadrul Consiliului de Administratie al Scolii Gimnaziale din Comuna Apele Vii, incalcand, astfel, dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

16. MINEA MARIUS-LEONARD – Viceprimar al Comunei Piscu Vechi, Jud. Dolj

Incompatibilitate – S-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada 27 iunie 2012 – 11 iulie 2013, intrucat a detinut simultan functia de viceprimar si functia de administrator al S.C. EDRAS IMPEX S.R.L., incalcand, astfel, dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

17. GAVRILESCU GHEORGHE – Consilier local in cadrul Consiliului Local al Comunei Crevedia, Jud. Dambovita

Conflict de interese administrativ – in calitate de consilier local a participat la deliberarea si adoptarea hotararii Consiliului Local Crevedia din data de 3 februarie 2014 privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2014. In Anexa nr. 1 a acestei hotarari, la capitolul bugetar ‘Cultura, recreere si religie’, subcapitolul ‘Sume destinate finantarii programelor sportive’, era prevazuta suma de 25.000 Lei, din care s-au efectuat plati in suma totala de 24.999,90 Lei catre Asociatia ‘Club Sportiv Vointa 2010’ Crevedia (persoana juridica de drept privat in cadrul careia persoana evaluata detine inca de la infiintare calitatile de membru fondator si membru al Consiliului Director). Persoana evaluata a incalcat, astfel, dispozitiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2011, dispozitiile art. 75, lit. b) si f) si art. 77 din Legea nr. 393/2004.

18. NACU MARICEL – Fost Consilier local in cadrul Consiliului Local al Municipiului Tecuci, Jud. Galati (23 iunie 2012 – 5 iulie 2014)

Conflict de interese administrativ – In perioada exercitarii mandatului de consilier local, a participat la sedintele Consiliului Local al Municipiului Tecuci organizate la datele de 30 aprilie si 14 mai 2013, votand pentru adoptarea a doua hotarari ale Consiliului Local (privind stabilirea conditiilor de utilizare a pasunii apartinand comunei Tecuci in anul 2013 si privind aprobarea inchirierii pasunii apartinand comunei Tecuci in anul 2013). Ulterior adoptarii celor doua hotarari, la data de 10 iunie 2013, NACU MARICEL (in calitate de chirias) a incheiat cu Primaria Municipiul Tecuci un contract avand ca obiect inchirierea suprafetei de 14 ha. pasune apartinand Comunei Tecuci pana la data de 31 decembrie 2013) si un act aditional la contractul de inchiriere, prin care s-a prelungit termenul de inchiriere a pasunii pana la data de 31 decembrie 2014 si s-a diminuat suprafata inchiriata la 6 ha. pasune. Mai mult decat atat, NACU MARICEL a semnat, in calitate de Secretar al Comisiei nr. 5 Administratia Publica Locala, Juridic, Apararea Ordinii publice, Respectarea Drepturilor si Libertatilor Cetatenilor din cadrul C.L. al Municipiului Tecuci, raportul de avizare privind stabilirea conditiilor de utilizare a pasunii apartinand Comunei Tecuci in anul 2013 si Raportul de avizare al Comisiei nr. 5 privind prelungirea contractelor de inchiriere pentru folosirea pasunii. Persoana evaluata a incalcat, astfel, dispozitiile art. 76, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001 si art. 75 din Legea nr. 393/2004.

19. ALEXA TOMA – Fost Viceprimar al Comunei Comarna, Jud. Iasi

Incompatibilitate – S-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada 20 iunie 2013 – 27 noiembrie 2013, intrucat a detinut simultan functia de viceprimar si calitatea de comerciant persoana fizica in cadrul ALEXA TOMA PERSOANA FIZICA AUTORIZATA, incalcand, astfel, dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.

20. VASCUL DANIEL-VASILE – Consilier local in cadrul Consiliului Local Baia Sprie, Jud. Maramures

Incompatibilitate – S-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada 23 iulie 2014 – 03 octombrie 2014, intrucat a detinut simultan functia de consilier local si functia de administrator al S.C. SPRIA TECHNOLOGY PARK S.R.L., incalcand, astfel, dispozitiile art. 88, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

21. PRECUP MARIA – Primar al Municipiului Reghin, Jud. Mures

Incompatibilitate – S-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada 19 iunie 2012 – 10 decembrie 2014, intrucat a detinut simultan functia de primar si calitatea de cenzor al S.C. DACIA S.A., incalcand, astfel, dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. d) si k) din Legea nr. 161/2003, precum si art. 91, alin. (3), teza I din Legea nr. 161/2003.

22. ILIUTA VASILE – Primar al Comunei Borlesti, Jud. Neamt

Incompatibilitate – S-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada 6 septembrie 2012 – 10 ianuarie 2014, intrucat a detinut, simultan, functia de primar si calitatea de reprezentant al Primariei Comunei Borlesti in cadrul Consiliului de Administratie al Scolii Gimnaziale „Ioan Grigore Teodorescu” Ruseni, incalcand, astfel, dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

23. COSTEA VASILE – Viceprimar al Comunei Coteana, Jud. Olt

Incompatibilitate – Se afla in stare de incompatibilitate incepand cu data de 17 ianuarie 2013, intrucat detine simultan functia de viceprimar si functia de reprezentant al Consiliului local al Comunei Coteana in cadrul S.C. AQUAVERA COTEANA S.R.L. (persoana juridica avand ca asociat unic Consiliul Local Coteana), incalcand, astfel, dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. f) din Legea nr. 161/2003.

24. MOVILEANU MIRELA FLORICA – Consilier local in cadrul Consiliului Local al Comunei Provita de Sus, Jud. Prahova

Conflict de interese administrativ – In calitate de consilier local, a participat la sedinta Consiliului Local al Comunei Provita de Sus din data de 26 februarie 2014, votand pentru adoptarea hotararii privind initierea inchirierii suprafetelor de pajisti disponibile din domeniul privat al Comunei Provita de Sus pentru anul 2014, desi avea un interes personal in problema supusa dezbaterilor. La data de 11 aprilie 2014, ulterior adoptarii acestei hotarari, Primaria Comunei Provita de Sus a incheiat cu fiica persoanei evaluate un contract prin care i-a inchiriat suprafata de 5,5 ha pajiste din domeniul privat al comunei, contract in baza caruia fiica persoanei evaluate a incasat de la Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura Prahova, in anul 2014, subventii agricole in suma totala de 7.518,13 Lei. Persoana evaluata a incalcat, astfel, dispozitiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2011, dispozitiile art. 75, lit. a) si art. 77 din Legea nr. 393/2004.

25. VASILE ARTIMON IONESI – Primar al Comunei Fratautii Vechi, Jud. Suceava

Conflict de interese administrativ si penal – In perioada exercitarii mandatului de primar, a semnat ordinele de plata in baza carora Primaria Fratautii Vechi a achizitionat in mod direct produse in valoare de 35.414,56 Lei de la S.C. BUNA DIMINEATA IMPEX S.R.L. (societate comerciala in cadrul careia sotia persoanei evaluate detine calitatea de asociat unic si functia de administrator), incalcand, astfel, dispozitiile art. 76, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, coroborat cu dispozitiile art. 75, lit. a) din Legea 393/2004. Agentia Nationala de Integritate a sesizat Parchetul de pe langa Judecatoria Suceava, Judetul Suceava, in vederea verificarii indiciilor privind posibila savarsire a infractiunii de conflict de interese, prevazuta de art. 301 din Codul Penal al Romaniei.

26. SPOIALA DORIN – Consilier local in cadrul Consiliului Local Bosanci, Jud. Suceava

Conflict de interese administrativ – In calitate de consilier local, a participat la sedinta Consiliului Local Bosanci din data de 29 aprilie 2013, deliberand si votand pentru aprobarea hotararii privind concesionarea prin licitatie publica a pasunii comunale ce se afla in proprietatea privata a Comunei Bosanci, catre organizatiile si asociatiile crescatorilor de animale din Comuna Bosanci. Prin aceeasi hotarare, SPOIALA DORIN a fost desemnat membru in Comisia pentru organizarea si desfasurarea licitatiei publice privind concesionarea suprafetei de 574,90 ha pasune comunala. In urma licitatiei organizate, Primaria Comunei Bosanci a incheiat, la data de 15 mai 2013, un contract de concesiune privind concesionarea suprafetei de 49,62 ha de pasune apartinand domeniului privat al comunei, cu Asociatia Crescatorilor de Bovine Bosanci (asociatie in cadrul careia SPOIALA DORIN detine calitatea de membru fondator si membru in cadrul Consiliului Director, incepand cu data de 22 februarie 2013). Subventiile incasate de catre Asociatia Crescatorilor de Bovine Bosanci, pentru suprafata de teren concesionata, sunt in cuantum de 56.864,48 Lei. Persoana evaluata a incalcat, astfel, dispozitiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001 si art. 75, lit. f) din Legea nr. 393/2004

27. CRASNAI IOAN – Primar al Comunei Socond, Jud. Satu Mare

Incompatibilitate – S-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada 25 iunie 2012 – 14 octombrie 2014, intrucat a detinut simultan functia de primar si calitatea de comerciant persoana fizica autorizata in cadrul CRASNAI IOAN PERSOANA FIZICA AUTORIZATA, incalcand, astfel, dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.

28. BIRCEA CRISTIAN – Viceprimar al Municipiului Slatina, Jud. Olt, si fost Consilier local in cadrul C.L. Slatina (22 iunie 2012 – 07 martie 2013)

Incompatibilitate – S-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada 22 iunie 2012 – 07 martie 2013, intrucat a detinut, simultan calitatea de consilier local si functia de director in cadrul S.C. COMPANIA DE APA OLT S.A. (societate comerciala de interes local, infiintata de catre C.L. al Municipiului Slatina), incalcand, astfel, dispozitiile art. 88, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

29. DRIMENT ALYNA VIORICA – Fost Consilier local in cadrul Consiliului Local al Comunei Varias, Jud. Timis

Incompatibilitate – S-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada exercitarii mandatului de consilier local, intrucat, Primaria Comunei Varias a incheiat, in perioada 2013 – 2014, trei contracte in valoare totala de 42.980 Lei cu S.C. ATP FOREST COMPANY S.R.L. (societate comerciala in cadrul careia sotul persoanei evaluate detine functia de administrator si calitatea de asociat), incalcand, astfel, dispozitiile art. 90, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.

30. ZANFIR VASILE – Primar al Comunei Deleni, Jud. Vaslui

Conflict de interese administrativ si penal – La data de 12 Iulie 2012, a semnat, in calitate de primar, dispozitia prin care si-a prelungit suspendarea de drept a raportului de serviciu din calitatea de functionar public de executie in aparatul de specialitate al Primariei Comunei Deleni (ca urmare a validarii alegerii acestuia in functia de Primar al Comunei Deleni) pe intreaga durata a mandatului de 4 ani cat indeplineste functia de primar (iunie 2012 – iunie 2016), asigurandu-si pentru sine un folos material, constand in mentinerea postului de functionar public pana la revenirea acestuia in functia publica. Persoana evaluata a incalcat, astfel, dispozitiile art. art. 76, alin. (1) din Legea nr. 161/2003 si art. 75, lit. a) din Legea nr. 393/2004. Agentia Nationala de Integritate a sesizat Parchetul de pe langa Judecatoria Vaslui, Judetul Vaslui, in vederea verificarii indiciilor privind posibila savarsire a infractiunii de conflict de interese, prevazuta de art. 301 din Codul Penal al Romaniei.”

Citeste aici comunicatul integral al ANI

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro