Sari direct la conținut

Subiectele Zilei: Ruleta pe autostrada. Compania de drumuri: A1 este gaurita pe 87 la suta din suprafata; Femeile care lipsesc din politica; Ce le-a spus Bercea Mondial anchetatorilor despre cum a obtinut permisul de conducere; Campionul afacerilor cu statul: Mihai Lupu are conturile umflate dupa inundatii

HotNews.ro
Subiectele Zilei, Foto: Colaj foto
Subiectele Zilei, Foto: Colaj foto

Viata in 2011: romanii sunt printre pesimistii Europei. Doar 14% dintre romani se asteapta la o imbunatatire a situatiei economice in acest an, procent care ne plaseaza intre state ca Irlanda sau Grecia, grav afectate de recesiune. Romania ramane una dintre tarile europene in care sperantele in randul populatiei in legatura cu redresarea economica sunt printre cele mai mici. Cresterea preturilor este perceputa ca principala problema, dupa majorarea TVA la 24% decisa in iulie anul trecut. Astfel, dincolo de optimismul afisat la nivelul guvernului, care anticipeaza iesirea din recesiune, doar 14% dintre romani estimeaza o imbunatatire a situatiei economice a tarii in urmatoarele 12 luni, potrivit editiei de toamna a Eurobarometrului de Opinie Publica, publicat ieri de Reprezentanta Comisiei Europene in Romania, scrie EVZ.

Ruleta pe autostrada. Compania de drumuri: A1 este gaurita pe 87 la suta din suprafata. Anul acesta Transporturile au alocat circa 10 milioane de euro pentru reabilitarea A1, care ar trebui sa ajunga pentru a turna 300.000 de mp de covor asfaltic si pentru a plomba gropi cu o suprafata totala de 152.000 de mp. Prima si inca singura autostrada din Romania care face legatura intre doua localitati importante, Bucuresti – Pitesti (A1) poate fi considerata aproape impracticabila, tinand cont ca doar 13% din lungimea ei nu trebuie reabilitata. Masinile mai mici apuca sa le ocoleasca, insa tirurile si camioanele le infrunta pieptis. Sunt vreo zece gropi, care se intind una dupa alta pe o portiune de 50 de metri de-a lungul autostrazii. In sensul dinspre Bucuresti spre Pitesti drumul este destul de prost chiar de la iesirea din Capitala. Din loc in loc masina se scutura trecand peste numeroasele petice. La kilometrul 18, insa, trebuie sa tii bine de volan. Cele zece gropi se insiruie una dupa alta, iar asfaltul care le separa s-a crapat si el serios si ameninta sa se transforme intr-o crapatura care se va intinde pe zeci de metri, daca nu intervine nimeni, anunta Gandul.

Campionul afacerilor cu statul: Mihai Lupu are conturile umflate dupa inundatii. De cand a intrat parlamentarul Mihai Lupu in SC Constructii Hidrotehnice Iasi, contractele cu statul au inceput sa curga garla, fara licitatie, in situatii „de forta majora”. In iunie, anul trecut, Siretul a navalit peste satele din nordul Moldovei. Zeci de oameni au pierit inecati, iar sate intregi au fost rase de pe fata pamantului. Situatia de forta majora impunea o solutie salvatoare: firma SC Constructii Hidrotehnice Iasi, controlata de deputatul Mihai Lupu (49 de ani), cu 35% din actiuni. La o luna dupa potop, firma deputatului a intervenit pentru a repara stricaciunile facute de Siret in digurile din Neamt. Fara sa se organizeze o licitatie, societatea a primit un contract-record de 16 milioane de lei (3,8 milioane de euro), informeaza Adevarul.

Femeile care lipsesc din politica. Majoritatea covarsitoare a absolventilor de stiinte politice este formata din femei. Cele mai multe dintre ele nu ajung niciodata sa profeseze intr-un domeniu care, in Romania, pare rezervat barbatilor. In anul 2011, Facultatea de Stiinte Politice din cadrul SNSPA (Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative Bucuresti) are urmatoarea structura: in anul I sunt 120 de studenti, dintre care 62,5% sunt fete, in anul al II-lea fetele sunt in proportie de 77%, iar in anul al III-lea, de peste 80%. Situatia este asemanatoare la Facultatea de Stiinte Politice din cadrul Universitatii Bucuresti, unde numarul baietilor studenti este semnificativ mai redus decat al fetelor: aproximativ 22% de baieti in anul I, 30% in anul al II-lea si 27% in ultimul an (procentele reprezinta media participarii din cadrul celor trei sectii ale facultatii, respectiv romana, engleza si franceza). Datele de mai sus demonstreaza faptul ca, cel putin teoretic, exista mai multe femei decat barbati care doresc sa urmeze o cariera ce are legatura cu politica, scrie Romania Libera.

Ce le-a spus Bercea Mondial anchetatorilor despre cum a obtinut permisul de conducere: „Am mituit, dar nu mai tin minte pe cine”. Parchetul de pe langa Tribunalul Olt a deschis marti un dosar in care efectueaza cercetari referitoare la obtinerea permisului de conducere de catre analfabetul Bercea Mondial. Deschiderea acestui dosar survine dupa ce gandul a publicat mai multe articole in care a dezbatut acest subiect. Redam in continuare comunicatul de presa al Parchetului: „La data de 1 martie 2011, la Parchetul de pe langa Tribunalul Olt, a fost inregistrat dosarul nr. 327/PA/2011, in care se efectueaza cercetari cu privire la modul de dobandire a permisului de conducere de catre numitul Anghel Sandu zis „Bercea Mondialu”, anunta Gandul.

Titlu retras: Fostul sef al USLA nu mai este Erou-Martir al Revolutiei. Presedintele Traian Basescu a decis retragerea titlului de Erou-Martir al Revolutiei pentru fostul sef al Unitatii Speciale de Lupta Antiterorista (USLA). Verdict: politie politica. Pe numele colonelului Gheorghe Trosca exista un raport emis de catre CNSAS. Decizia Consiliului este sustinuta de o sentinta definitiva a instantei. Presedintele Traian Basescu a semnat, luni, cinci decrete privind retragerea titlului de Erou-Martir al Revolutiei din Decembrie 1989. Printre numele celor deposedati de acest onor se numara si colonelul Gheorghe Trosca, fostul sef de Stat-Major al Unitatii Speciale de Lupta Antiterorista (USLA). Povestea mortii lui Trosca este unul dintre cele mai edificatoare exemple privind modul in care adevarata cauza a Revolutiei din decembrie 1989 a fost deturnata sangeros de o serie de personaje interesate de preluarea controlului si de razbunare, informeaza Adevarul.

Dupa ce patru americani au fost ucisi, trei romani au fost rapiti in Marea Arabiei. 688 de ostateci si 31 de nave – aceasta era prada care se afla, la sfarsitul saptamanii trecute, in mainile piratilor somalezi. De luni, numarul ostatecilor a crescut cu 23 de oameni – echipajul navei MV Dover. Trei dintre acestia sunt romani. „In jurul orei 6, in ziua de 28 februarie, cargoul MV Dover a fost capturat de pirati in nordul Marii Arabe”. Scurt si la obiect – acesta este stilul comunicatelor EUNAVFOR (Fortele Navale ale Uniunii Europene in Somalia), care s-au intetit din pacate in ultimile luni. Vasul pe care navigau cei trei romani se afla sub pavilion panamez si este inregistrat in Grecia, si pornise din Saleem, in Yemen, cu destinatia Port Quasim in Pakistan. Incarcatura nu este cunoscuta, si inca nu a fost stabilit contactul cu nava, scrie Romania Libera.

De ce este Romania o tara primitoare pentru imigranti. Rezultatele unui studiu international realizat in 31 de tari. Un nou studiu publicat astazi de catre British Council si Migration Policy Group arata ca Romania este mai bine pregatita decat alte tari europene pentru lucratorii migranti si familiile acestora. Astfel, Romania este mai primitoare pentru straini decat Elvetia, Austria, Polonia, Bulgaria, Lituania si Slovacia. Majoritatea imigrantilor care ajung in Romania provin din Republica Moldova, Turcia si China, iar judetele cele mai atractive pentru straini sunt Bucuresti – Ilfov, Iasi, Cluj, Constanta, Galati si Prahova. In 2009 au fost inregistrati peste 59.000 de straini cu drept de sedere in Romania, anunta Gandul.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro