Sari direct la conținut

Subiectele Zilei: Sanatatea, "cobaiul" unei armate de 19 ministri in 21 de ani; Sefa asigurarilor, plan diabolic impotriva sinistratilor; 311 fisuri in podurile spre litoral; Administratia Strazilor va cheltui 31,4 miloane de euro pe banci, cosuri de gunoi, ghivece si scrumiere

HotNews.ro
Subiectele Zilei, Foto: Colaj foto
Subiectele Zilei, Foto: Colaj foto

Sanatatea, „cobaiul” unei armate de 19 ministri in 21 de ani. Ministerul Sanatatii detine recordul in materie de carmuitori: de la Revolutie pana acum, institutia a fost condusa de aproape tot atatia ministri cati ani de democratie. EVZ face inventarul reusitelor si esecurilor dupa 1989. Bolnav diagnosticat de toti si netratat de nimeni, Sanatatea a fost in ultimii 20 de ani „cobaiul” a 19 ministri. Mandatele lor au fost insa marcate puternic de zona politica, stransa la punga cu Sanatatea, care „nu produce autostrazi”. Finantistii i-au convins rapid si pe cei cu ganduri mari de reformare ca nu pot face din nimic bici. Chiar si in timpul Guvernului Tariceanu, cand bugetul Sanatatii trecea de 4% din PIB, banii s-au topit mai mult in proiecte fanteziste, care au lasat o „mostenire grea” succesorilor. La carma greului minister, cel mai mult au rezistat Iulian Mincu (1992-1996), cu un mandat de 3 ani si noua luni, urmat indeaproape de Eugen Nicolaeascu (2005-2008)- 3 ani si patru luni, scrie EVZ.

Jumatate din lume este „pe rosu”. Zvonul care a prabusitpietele europene si americane. Exista o salvare? Citeste planul antirecesiune al unui laureat Nobel. Principalele burse europene au inchis in scadere sedinta de tranzactionare de miercuri, lovite de pierderile puternice ale cotatiilor din sectorul bancar, transmite Bloomberg. Actiunile Societe Generale au scazut pe parcusul sedintei chiar si cu 23%, din cauza unor speculatii pe burse privind situatia financiara a bancii. Un reprezentant al Societe Generale a negat categoric zvonurile de pe burse, insa actiunile au inchis in scadere cu 14,7%, dupa ce au inregistrat cel mai mare declin procentual din peste doua decenii. Actiunile Credit Agricole au coborat cu 11,8%, in timp ce indicele sectorului bancar european a scazut cu 6,5%. Ramanem fara tari cu rating AAA. Daca Franta va fi retrogradata, si alte state vor avea probleme. Finantele publice nu au, in general, o situatie foarte solida”, a afirmat Klaus Wiener, economist sef la Generali Investments, companie care administreaza active de 330 de miliarde de euro, anunta Gandul.

Sefa asigurarilor, plan diabolic impotriva sinistratilor. Presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CAS), Angela Toncescu, a incalcat grosolan legea, emitand un ordin prin care umfla conturile asiguratorilor care se bucura de obligativitatea politelor pentru case. 147 de milioane de euro obtin anual asiguratorii de pe urma politelor obligatorii pentru case. Ei iau bani fara sa plateasca despagubiri in zonele de risc. Inselatoria e girata de Interne. Prin Legea asigurarii obligatorii a locuintelor, 6,2 milioane de romani platesc anual cate 20 de euro. Lor li se adauga alti aproximativ 2,1 milioane de proprietari care au case din chirpici si achita 10 euro pe an. Cu alte cuvinte, cele cateva firme care incheie astfel de asigurari obtin anual, fara niciun efort, aproape 147 de milioane de euro, informeaza Adevarul.

Povestea virusului care a ingenucheat Iranul. Mossad-ul, agentia de spionaj a Israelului, a atacat programul nuclear Iranian cu un virus computerizat foarte sofisticat, numit Stuxnet. Jurnalistii SPIEGEL.de au mers pe urmele lui, in Israel. Complexul, aflat pe autostrada dintre Tel Aviv si Haifa este cunoscut sub numele de „The Hill”(Dealul). Situl, de dimensiunea mai multor terenuri de fotbal, este protejat de garduri foarte inalte si sarma ghimpata- o fortareata moderna care simbolizeaza lupta Israelului pentru supravietuire in Estul Mijlociu. Asemenea reprezentantilor agentiei de spionaj, si aceasta fortareata este foarte bine pazita de privirile jurnalistilor si implicarea politicienilor, scrie Romania Libera.

311 fisuri in podurile spre litoral. Slaba finantare a sistemului feroviar din ultimii 20 de ani a transformat cele doua poduri noi peste Dunare, Borcea si Cernavoda, intr-o amenintare pentru calatorii pe calea ferata. Primele probleme importante la podurile dunarene noi Borcea si Cernavoda au aparut in 1992, la sase ani dupa ce au fost date in functiune, potrivit CFR SA, compania care are in administrare infrastructura feroviara. Un raport intrat in posesia „Evenimentului zilei” arata ca cele doua poduri prezinta 311 fisuri, 1.220 de nituri si alte elemente de structura slabite, iar 313.615 de metri patrati sunt restanti la revopsire. Inginerii avertizeaza ca nerezolvarea acestor probleme duce la o degradare continua a podurilor si face iminenta producerea unui accident feroviar. Doar trei dintre fisurile existente la podul Cernavoda au fost stopate pana in prezent. „Vopsirea este si ea o operatie de intretinere care are scopul de a tine departe rugina de poduri. Acolo unde rugina patrunde apar fisuri, iar in timp aceste probleme se vor extinde”, ne-au declarat surse din Ministerul Transporturilor, anunta EVZ.

Administratia Strazilor va cheltui 31,4 miloane de euro pe banci, cosuri de gunoi, ghivece si scrumiere. Administratia Strazilor din cadrul Primariei Capitalei intentioneaza sa investeasca 134 milioane de lei cu TVA, aproximativ 31,4 milioane de euro, in „diverse articole decorative, mobilier rutier si lazi de stocare”. Potrivit unui anut publicat pe site-ul guvernamental de licitatii, in categoria obiecte decorative intra cosuri de gunoi cu scrumiere sau decorate cu Stema Bucurestiului, banci din piatra naturala sau lemn din brad tratat, scaune cu spatar confectionate din lemn exotic. jardiniere din mozaic si lazi de stocare din lemn exotic. Pe langa acestea, Administratia Strazilor mai intentioneaza sa achizitioneze gratare pentru plante, garduri de protectie si ghivece din beton prefabricat. Licitatia se va tine pe data de 20 septembrie, iar durata contractului este de patru ani, informeaza Gandul.

Ceausescu a aplaudat la cedarea Basarabiei. Documente din arhiva Sigurantei arata ca Nicolae Ceausescu a vrut sa iasa in strada, ca sa vada URSS ca poporul roman este comunist. Politia i-a taiat elanul si a arestat trei Ceausesti dintr-o singura lovitura: pe Nicolae si pe fratii sai, Marin si Florea. Ultima arestare a lui Ceausescu s-a produs la 29 iulie 1940. De-atunci si pana in august 1944 a stat numai prin puscarii. La 26 iunie 1940, Uniunea Sovietica a somat Romania sa retraga armata si administratia din Basarabia si nordul Bucovinei. In zilele urmatoare, mai marii tarii s-au intrunit in mai multe Consilii de Coroana, prezidate de regele Carol al II-lea. Pentru respingerea pretentiilor sovietice s-au pronuntat Nicolae Iorga, Victor Iamandi, Silviu Dragomir, Stefan Ciobanu, Ernest Urdareanu, favoritul regelui. Dupa doua zile dominate de tensiune si teama, in dimineata de 28 iunie guvernul roman a acceptat sa se retraga din cele doua provincii. Sovieticii au oferit initial patru zile pentru evacuare, dar nu au respectat termenul, scrie Adevarul.

Guvernul da contracte de 20 miliarde de lei. Sub pretextul ca ajuta astfel la cresterea economiei, guvernantii scot la licitatie obiective de infrastructura la sate care vor fi platite scump dupa 2013. Guvernele care vor veni la putere cu incepere de la finele anului viitor vor avea de plata in perioada 2013-2020 nu mai putin de 20 miliarde lei, adica 4,76 miliarde euro (suma ce include dobanzi de aproximativ 1,5 miliarde de euro). Aflat la fundul sacului, fara banii necesari demararii unor proiecte cu adevarat importante, cum ar fi Autostrada Transilvania, Sibiu-Pitesti, centrala de la Tarnita-Lapusesti etc. Guvernul va demara un vast program de modernizare a drumurilor secundare din Romania, argumentand ca aceasta va aduce crestere economica. Starea acestora, dar si a satului romanesc ar fi „impedimente in calea dezvoltarii economice”, dupa cum precizeaza ordonanta prin care a fost aprobat in noiembrie 2010 Programul National de Dezvoltare a Infrastructurii (PNDI), anunta Romania Libera.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro