Sari direct la conținut

Comisioanele si taxele – primele nemultumiri ale clientilor bancilor

Adevarul

Mai mult de o treime din clientii din mediul urban ai bancilor afirma ca taxele si comisioanele reprezinta principala nemultumire, iar aproape o cincime din persoanele chestionate apreciaza ca programul de lucru al societatilor de credit ar trebui modificat, potrivit unui studiu.

Peste 35% dintre romanii care utilizeaza produse si servicii bancare sunt de parere ca taxele si comisioanele constituie cel mai negativ aspect in relatia cu institutiile de credit, iar 19% dintre cei chestionati au apreciat ca al doilea element care provoaca nemultumirea clientilor este programul de lucru al bancilor, se arata in studiul realizat de ING Bank Romania.

Analiza scoate in evidenta ca 15,2% dintre clienti sunt dezamagiti si de gama redusa de produse si servicii disponibile, precum si de calitatea serviciilor de consiliere (12%) asigurate de banci. „Pe masura ce piata bancara se maturizeaza, clientii devin tot mai selectivi.

Acestia vor dori tot mai mult sa faca propriile alegeri si sa aiba acces la o varietate mai mare de produse si servicii care sa raspunda mai bine cerintelor lor specifice”, a comentat directorul general adjunct al ING Bank, Misu Negritoiu.

El a adaugat ca este interesant de remarcat faptul ca oamenii asteapta o mai mare flexibilitate a bancilor in privinta programului de functionare, iar acestea vor trebui sa se adapteze dorintelor clientilor.

In privinta celor mai importante avantaje competitive pentru o banca, 43% dintre respondenti au mentionat soliditatea financiara, 24% gama de produse si servicii, iar peste 20% au declarat ca se bazeaza pe profesionalismul angajatilor. „In urmatorii ani, clientii vor deveni tot mai constienti de avantajele si dezavantajele specifice de a lucra cu o banca sau alta si de a face propriile alegeri.

In acelasi timp, oamenii asteapta ca bancile sa actioneze tot mai mult ca adevarati consultanti financiari si nu doar ca simpli furnizori de servicii, iar acesta este inca un semn ca piata se maturizeaza”, a mai spus Negritoiu. Studiul a fost realizat in zona urbana din 15 judete, subiectii avand varste cuprinse intre 25 si 55 de ani.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro