Sari direct la conținut

Reclamele verii: berea bate apa minerala

BaniiNostri.ro

Anul acesta, bauturile estivale pastreaza aceeasi linie de comunicare ca si anul trecut.

Intre beri, pitici, case, masini, petreceri, apa minerala isi gaseste cu greu loc in calupurile publicitare ale acestei veri. Nici ploile de la inceputul sezonului, nici canicula prognozata nu par a schimba lucrurile.

Ne-am obisnuit deja cu produsele verii: bere si apa minerala. Companii producatoare, agentii de publicitate, firme de marke-ting se lupta sa ne convinga ca nu putem trece peste aceasta perioada fara ele. Si ne-am obisnuit si cu reclamele la aceste doua categorii de produse. Aceleasi, parca, in fiecare an.

Dupa ce Leo Burnett a relansat Bucegi, nimic nu a mai explodat pe piata. De la an la an, brandurile isi pastreaza aceeasi identitate, aceleasi imagini si aceeasi linie de comunicare. Ursus a ramas regele distractiei, Tuborg, cu legile lui, Ciuc exploateaza in continuare rima din „inca una si ma duc”, Golden Brau canta cu dozele sale, iar Bucegi a ramas cu aceiasi pitici de anul trecut.

Desi nu mai este sponsorul oficial al echipei nationale de fotbal, Bergenbier nu inceteaza sa se lege de sportul-rege in campanile sale. Campionatul European de fotbal a fost exploatat atat cat s-a putut, in conditiile in care Romania nu a participat.

Timisoreana a aparut cu o noua campanie derulata sub sloganul „E si mai buna”, o executie a echipei Lowe&Partners. Un spot care fie iti place, fie nu.

Aceeasi imagine, alta promotie

Dupa cum se intampla in fiecare an, comunicarea in timpul verii este legata si anul acesta de promotii. Casa de la Ursus, caravana Tuborg, promotia Bergenbier sau Carsberg pe durata campionatului de fotbal sau masina Golden Brau. Pe segmentul berii, Compania Romana de Bere este cel mai mare investitor in advertising.

Campaniile brandurilor sale, bine realizate si cu bugete destul de mari de creatie si media, poarta fiecare amprenta unei agentii mari. Nici Interbrew nu se lasa mai prejos. Bergenbier a semnat in primavara acestui an un contract cu McCann si au si „iesit la o bere cu baietii”.

„Bugetele mari” se vad din calitatea executiilor si amplitudinea expunerii mediatice, pentru ca atunci cand e vorba de cifre, atat companiile, cat si agentiile se feresc sa vorbeasca. Fac publice doar cifrele legate de vanzari, dar chiar si asa raporteaza in general doar volumul vandut, nu sumele incasate in urma vanzarilor.

Apa scumpa la vedere

Cea de-a doua componenta indispensabila a verii, apa minerala, a trecut prin zile grele anul acesta. Temperaturile scazute si ploile de la inceputul sezonului i-au facut pe producatorii de ape minerale sa se declare nemultumiti de volumul vanzarilor fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Ba mai mult, incurajati de cresterea de anul trecut, producatorii au marit productia pentru anul acesta, de la 185 milioane de litri pentru primul trimestru al anului trecut la 200 milioane de litri pentru aceeasi perioada a acestui an, conform unui studiu CSOP.

Cu toate acestea, expunerea media nu s-a intensificat si nu au aparut reclame noi la aceste produse. Cu exceptia „Esti ceea ce ce bei”, consacrat de McCann pentru Dorna, despre care s-a speculat ca seamana cu „Du bist was du trinkst” (esti ceea ce bei) – creat in Germania pentru berea Guiness. Celelalte branduri de apa minerala nu au comunicat intens in aceasta prima luna de vara.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro