Sari direct la conținut

Casa Poporului este legata de parcaj printr-un pasaj secret subteran

Romania Libera

Intre Palatul Parlamentului si parcajul subteran din curtea institutiei exista un pasaj subteran de acces, afirma surse parlamentare. In acest caz, un drum, o superpista ceruta de Nicolae Vacaroiu, care sa faca legatura, pe deasupra, intre caldire si parcaj este absolut inutil, afirma sursele citate.

Am incercat sa aflam lamuriri suplimentare de la persoane autorizate. Secretarul general al Camerei, cel care a semnat memorandumul privind drumul de opt miliarde lei, Mihai Unghianu, a refuzat dialogul cu noi. „Dumneavoastra v-ati spus punctul de vedere, eu alt punct de vedere nu am”, a afirmat secretarul general inainte de a ne tranti telefonul.

Informatia privind trecerea subterana ne-a fost confirmata de Anca Petrescu, arhitectul care a proiectat Casa Poporului: „Din constructia initiala, parcajul a fost prevazut cu o legatura carosabila subterana prin care se ajunge din parcajul subteran la Palatul Parlamentului”.

Mai mult, Palatul Parlamentului beneficiaza de doua drumuri paralele, subterane, care leaga intrarea de la Izvor, a deputatilor, cu cea din 13 Septembrie. Prin constructia initiala, prin orice punct de intrare in Palatul Parlamentului poate intra masina de pompieri si inclusiv drumurile subterane sunt astfel construite pentru a permite accesul.

In momentul in care s-a aprobat cheltuirea a opt miliarde de lei pentru drumul inceput, dar pentru care nu exista studiu de fezabilitate, s-a invocat faptul ca, prin acesta, se poate face o legatura mai buna intre intrarea deputatilor si a senatorilor, dar si acum de la Izvor pana in 13 Septembrie se poate ajunge prin drumul subteran.

A fost, de asemenea, invocata necesitatea accesului la parcajul subteran, dar, dupa cum ne-a confirmat proiectantul, acest lucru este posibil si in prezent. De asemenea, accesul pompierilor era posibil si pana acum.

Interesant este ca, potrivit unor surse parlamentare, ieri, reprezentantii Directiei Generale de Dezvoltare s-au intalnit cu reprezentantii constructorului pentru a discuta proiectul si… costurile. Intalnirea a fost tinuta secreta si nu fara motiv. Au mai fost cazuri la Palatul Parlamentului in care costurile aprobate initial au crescut pe parcurs.

De exemplu, in cazul platformei din fata Palatului Parlamentului. In acest caz, afirma sursele citate, nu numai ca s-au dat bani mai multi decat se votase initial in Biroul Permanent, dar constructorul a scapat si de penalitatile pentru intarzieri prevazute in contract.

O informatie de ultima ora pare sa ridice si mai multe semne de intrebare in privinta utilitatii acestui drum. Si anume, mai-marii Senatului si ai Camerei au decis ca noul sediu al Senatului sa nu mai aiba intrare pe partea dinspre Marriott, unde se construieste drumul, ci doar prin 13 Septembrie. Pana in prezent, informatia nu a fost confirmata oficial.

Insa, coincidenta ciudata, drumul va face de minune legatura intre intrarea din dreptul parcajului si intrarea de la Muzeul National de Arta Contemporana, dorit cu atata ardoare de premier la Palatul Parlamentului. Muzeul se afla in parohia RA-APPS si pana acum pentru acesta s-au cheltuit sume imense.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro