Sari direct la conținut

Solutii informatice de succes in curieratul rapid romanesc

Cotidianul

Serviciile de curierat rapid au intrat deja in cotidian, fiind o cale sigura si comoda de a transmite urgent documente si colete in orice colt al lumii. Cum orice client doreste ca expeditia sa sa fie pe maini bune si sa ajunga unde trebuie in timp util, firmele de specialitate se intrec in a ne convinge de seriozitatea si rapiditatea lor.

Pentru unii dintre ei dotarea tehnica se rezuma la parcul auto si celularele cu ajutorul carora isi coordoneaza actiunile, altii insa au pasit cu dreptul in era informatizarii.

Un exemplu de succes este solutia informatica realizata de firma Zitec din Bucuresti (www.zitec.ro) si implementata la o companie romaneasca de curierat rapid.

Pe langa tratarea problemelor legate de gestiunea interna a unei societati de profil (gestiunea comenzilor, gestiunea platilor, optimizarea transporturilor etc), Zitec a reusit sa implementeze un sistem (folosind aparate speciale – portabile, cititoare de coduri de bare cu touchscreen – cu acces Internet prin GPRS sau radio) care permite centralizarea datelor referitoare la colete in timp real.

Aceasta solutie informatica ofera clientilor posibilitatea de a supraveghea ei insisi traseul si starea coletului, in timp real: orice modificare in pozitia sau starea coletului le este accesibila imediat.

Transparenta totala este insotita de o facilitate deosebit de atractiva: la livrarea coletului, destinatarul este rugat sa semneze direct pe ecranul dispozitivului portabil, semnatura fiind instantaneu trimisa sistemului central si astfel disponibila pentru vizualizare de catre expeditor incepand chiar din acel moment.

Solutiile de genul celei prezentate mai sus nu reprezinta o noutate pe plan international fiind folosite de firmele mari de profil din strainatate.

Faptul ca si companiile romanesti investesc in astfel de sisteme, iar dezvoltarea lor se poate face pe plan local, de catre romani si la costuri adaptate pietei romanesti, demonstreaza ca aceasta piata incepe sa se maturizeze, iar competitia aduce deja un plus de calitate clientilor.

Alexandru Lapusan

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro