Sari direct la conținut

Bannere Web

BaniiNostri.ro

Aparitia Internetului si cresterea exponentiala a numarului de utilizatori au creat o noua piata de publicitate.

„Populatia on-line” a planetei se constituie intr-o mare masa de eventuali consumatori de publicitate. Acest fapt a determinat agentiile de publicitate sa includa in campaniile lor si reclama pe Web.

In termeni de specialitate, ea se numeste Interactive Media Advertising si are doua obiective principale: marirea traficului (numar de vizitatori) pentru un anumit website si cresterea vanzarilor pentru produsele sau serviciile oferite de firma care reprezinta site-ul.

Aceste obiective pot fi atinse, in principal, prin amplasarea unui banner in diferite pagini de web cu trafic mare sau in pagini vizitate de un anumit public-tinta – promovand astfel site-ul propriu.

On-line vs Traditional

Avantajele publicitatii prin bannere web sunt diverse:

Vizibilitate – reclamele sunt vizibile 24/7, 365 de zile pe an, in orice punct geografic din lume.

Costuri – costuri reduse de promovare; costurile unei astfel de campanii on-line – prin bannere – pe un an intreg sunt aproximativ echivalente cu cele ale unei aparitii a unui singur spot la tv.

Eficienta – in conditiile cresterii numarului de utilizatori Internet, aceasta piata a publicitatii online isi va dovedi – de la an la an – eficienta. Estimarile Internet Advertising Bureau – IAB ilustreaza faptul ca in anul 2005 numai in SUA sumele cheltuite pentru digital marketing vor ajunge la 63 mld. dolari (pentru anul 2000 s-au ridicat la „doar” 11 mld. dolari).

Rezultate – rezultatele unei campanii on-line pot fi foarte clar contorizate. Aplicatii specializate contorizeaza atat numarul de afisari, cat si numarul de click-uri date pe bannere (eficacitatea). Traficul on-line si rezultatele unor astfel de campanii pot fi masurate in timp real, existand statistici (in format grafic) pe luni, zile sau chiar ore.

Aceste statistici sunt „reale” – folosind integral datele obtinute, nu bazate pe esantioane (ca in cazul reclamelor tv), spre exemplu. Target – publicitatea on-line ajunge in primul rand la persoanele active (segmentul cel mai dorit in publicitate), in timpul orelor de serviciu. Nici un alt tip de reclama nu atinge acest segment de piata in timpul serviciului.

Un alt aspect important in „migrarea” catre publicitatea on-line: un fenomen inregistrat in ultimul trimestru al anului 2003 in SUA (conform unor studii efectuate de Jupiter Research): scaderea numarului de tineri telespectatori ai posturilor nationale cu 750.000, acestia „migrand” in mare majoritate catre Internet, in detrimentul televiziunii.

Pentru companiile romanesti, publicitatea on-line nu pare inca sa fie „punctul forte”: in Romania, publicitatea on-line reprezinta doar 0,4% din piata de publicitate (de 6 ori mai putin decat in tarile occidentale). Aceasta in conditiile in care, totusi, Romania are una dintre cele mai mari rate de crestere a numarului de utilizatori pe Internet din Europa Centrala si de Est.

Publicitatea on-line in Romania e focalizata in principal pe anumite sectoare de activitate: IT&C, finante-banci, industria de bauturi, de cosmetice, lanturi de retail, sectorul de alimentatie, turism, travel, curierat rapid si industria auto (s-a remarcat in 2003 cresterea advertisementului pe web pentru marci de renume in industria auto).

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro