Sari direct la conținut

Cresc bugetele media

BaniiNostri.ro

Serviciile financiare si masinile aduc mai multi bani publicitatii.

Cea de-a opta editie a Media Fact Book, un ghid editat an de an de Initiative, estimeaza piata media in 2003 la 176-186 miloane $ net.

In 2004, piata publicitatii din Romania va creste cu 10-15% fata de 2003. Cel putin asa considera raportul Initiative, „Media Fact Book” de anul acesta. Cresterea de bugete ar putea veni de la segmentul bancar si financiar, dar si din randul produselor de folosinta indelungata, cum ar fi masinile sau aparatura electrocasnica.

Topul celor mai cheltuitoare companii pe advertising este dominat in continuare de brandurile din categoria Fast Moving Consumer Goods (bunuri de larg consum).

Comunicarea serviciilor financiare, ca imprumuturi, leasinguri pentru masini incurajeaza consumul bunurilor de folosinta indelungata. Ceea ce duce la o dezvoltare atat a pietei acestei categorii de produse, dar si a segmentului respectiv pe piata publicitatii. Piata care, spune raportul, a trecut printr-un proces de maturitate, largindu-se comunicarea acestor servicii catre publicul larg.

Cresterea de buget este estimata pentru toate suporturile media. Proportiile se pastreaza in continuare, televiziunea inghitind 85% din bugete.

Amploarea pe care au luat-o anul trecut creditele ipotecare si de consum s-a resimtit si anul acesta pe toate pietele, inclusiv pe cea de publicitate. La inceput timid, apoi din ce in ce mai amplu, bancile au inceput sa se promoveze si sa isi promoveze aceste servicii. Treptat, si alte institutii de credite au inceput sa comunice oferirea creditului ipotecar.

Astfel, Lowe & Partners a promovat „Raiffeisen Banca pentru Locuinte”. Campania a constat in 2 spoturi TV si machete de presa. A fost executata de agentia din Romania in colaborare cu cea din Hamburg. Aveau de promovat un produs nou, care provenea dintr-o gama pentru care nu se comunicase prea mult pana atunci. Au ales grafica 3D si povestea celor trei purcelusi.

Tot din segmentul financiar a venit si promovarea, mai ales pe suport radio si presa scrisa, a altor institutii de creditare sau a leasingului auto.

Promovarea serviciilor de leasing a servit doua scopuri pe piata publicitatii. Pe de o parte, s-a comunicat leasingul ca serviciu financiar, pe de alta, au fost aduse in prim-plan o serie de marci auto. Asta in paralel cu campanii de imagine la dealeri auto sau la masini.

Toyota, Renault si Fiat au derulat, si deruleaza, campanii sustinute de imagine sau promotii pentru brandurile lor. Vizibilitatea a crescut, importatorii sunt multumiti de vanzari, iar piata publicitatii mai justifica unul-doua procente din crestere.

Lanturile de electrocasnice, promovandu-se, comunicand facilitatile de creditare oferite si produsele pe care le au, au alocat bugete importante in advertising in 2003 si au intrat, conform „Media Fact Book”, direct pe locul 10 in topul categoriilor, cu 16,104 milioane $ investite doar de Flanco.

Mai putini bani pentru detergenti

P&G si Unilever si-au pastrat pozitiile de lider al investitiilor in publiciate, dar brandurile promovate de ei au suferit modificari. Detergentii au primit mai putini bani, dar „grosul” s-a dus catre sampoanele lansate anul trecut de cele doua companii.

Astfel, detergentii au cazut de pe locul 3, detinut in 2002, pe 5, iar sampoanele au crescut cu 6 locuri. Piata sampoanelor a alocat in 2003 67,720 milioane $ promovarii, iar pentru detergenti s-au dat 53,167 milioane.

In topul brandurilor promovate troneaza Elite, urmat anul acesta de Orange, Nivea, Connex, si abia dupa aceea Zapp, care in 2002 detinea locul 2. Cele trei branduri au adus comunicatiile mobile pe pozitia a doua in topul categoriilor, cu o investitie in publicitate de 88,241 milioane $ in 2003.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro