Sari direct la conținut

Pretul unui site web poate ajunge la 50.000 euro

Gardianul

Pretul unui site web executat de o agentie autohtona specializata in acest domeniu poate ajunge chiar la aproape 50.000 de euro, afirma specialistii in domeniu. Acesta nu este cel mai mare pret, scorurile putand fi si de 100.000 euro, in functie de complexitatea paginii web si de serviciile pe care le presteaza agentia pentru executarea acesteia.

Pe piata autohtona, cele mai mari cifre se pare ca nu au depasit inca nivelul a cateva zeci de mii de euro. Exista insa un cost minim pe care trebuie sa fie dispusi sa-l suporte cei care apeleaza la serviciile unei agentii de web design. „Un site de companie menit sa faca prezentarea unei firme pe Internet nu poate costa mai putin de 2.

500 euro daca este executat de o companie «serioasa», care plateste licentele programelor pe care le utilizeaza si lucreaza cu angajati proprii”, ne-a declarat reprezentantul unei agentii specializate, Bogdan Nitu. La polul opus se situeaza tarifele practicate de studentii care construiesc o pagina web pe sume cuprinse intre 50 si 300 de euro.

Chiar daca preturile practicate de firmele specializate sunt substantiale, numarul comezilor a crescut din anul 2001 cu circa 40% pe an la nivelul pietei, iar in cazul uneia dintre firmele specializate, numarul a inregistrat majorari de peste 100%, ne-a declarat reprezentantul unei alte agentii de profil, Marius Deak.

Chiar daca un site ce a fost executat contra a cateva zeci de mii de euro ofera companiei ce il detine nenumarate beneficii, peste 90% din site-uri sunt executate la un pret de circa 1.000 euro, a precizat Nitu.

Alte costuri care apar sunt cele de intretinere si reactualizare a paginii de Internet. Potrivit unui studiu realizat de Asociatia de Comunicare Ethos, 74% din site-urile autohtone sunt informative, avand menirea de a promova numele organizatiei respective si un rol similar cu cel al traditionalelor brosuri.

Mult mai putine, circa 3%, erau site-urile cu un continut bogat de informatie, dotate cu un motor de cautare si care pot fi considerate o baza de date. In afara de aceste categorii, o proportie de 19% era detinuta de paginile web menite sa faciliteze tranzactiile virtuale, iar 4% erau cele care-si propuneau sa reuneasca comunitati online.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro