Sari direct la conținut

Rigips Romania are planuri de dezvoltare

HotNews.ro

Rezultatele financiare si operationale de exceptie obtinute de Rigips Romania de-a lungul ultimului deceniu, precum si potentialul de crestere considerabil al pietelor din regiune au fundamentat decizia luata de British Plaster Boards, plc (BPB), liderul mondial al furnizorilor de produse pe baza de gips, de a construi o fabrica de panouri de gips-carton in Romania, la Turda, a spus in cadrul

unei conferinte de presa Directorul General al Rigips Romania, Constantin Hariton.

“Pentru noi, aceasta noua fabrica reprezinta atingerea unui obiectiv pe care il urmarim de multa vreme. BPB a efectuat deja investitii substantiale in activitatea Rigips Romania si aceasta fabrica dovedeste ca ritmul investitiilor se va mentine in continuare ridicat”, a spus Hariton.

“Aceasta noua investitie ne va aduce mai aproape de viziunea BPB, de ‘a deveni alegerea preferata pentru sisteme interioare de constructii care genereaza solutii inovatoare’.”

Datorita experientei remarcabile a grupului BPB in acest domeniu, ca si tehnologiilor moderne folosite, fabrica nu va avea nici un impact negativ asupra mediului inconjurator. Fabrica va deveni pe deplin operationala la sfarsitul verii anului 2005, cand va incepe de altfel si productia.

Structura productiei va fi foarte flexibila, cuprinzand toate tipurile de panouri de gips-carton – normale, rezistente la umezeala, rezistente la foc.

Pe langa diminuarea substantiala a importurilor, Rigips Romania – o companie membra a grupului BPB, care include de anul trecut si principalul producator roman de ipsosuri, situat la Turda – va deveni astfel si un exportator de panouri de gips-carton pe alte piete din regiune.

“Capacitatea de productie a noii fabrici depinde de multi parametri, inclusiv gama de produse, numarul de schimburi, dar, pentru prima perioada, poate fi estimata la aproximativ 13 milioane de metri patrati pe an,” a mai spus oficialul Rigips Romania.

Piata interna reprezinta principala tinta, utilizatorii putandu-se astepta la o anumita reducere a preturilor, “in functie, desigur, si de conjunctura pietei.”

Noua investitie, in valoare totala de 30 de milioane de euro, se adauga astfel celor peste 9 milioane de euro deja investiti de BPB in Romania, in particular in fabrica de ipsosuri de la Turda. “De altfel, noi continuam sa investim si in alte proiecte. Bunaoara, sunt in curs de realizare investitii de aproximativ 600.

000 euro in lucrari de infrastructura – o noua sosea, un pod – care vor elimina disconfortul creat locuitorilor din zona de transportul rocii din cariera noastra de la Cheia, langa Turda,” a adaugat Hariton. “Apoi, in urmatorii doi-trei ani, proiectele de investitii de la fabrica de ipsosuri vor mai absorbi inca 3,5 milioane de euro.”

***

Ca urmare a cresterii vanzarilor la toate categoriile de produse (sisteme uscate, sisteme umede – ipsosuri, gleturi, ipsosuri speciale – sisteme rezistente la incendiu), Rigips Romania si-a atins inca o data tintele prognozate, inregistrand in anul fiscal precedent, incheiat pe 31 martie 2004, o cifra de afaceri de peste 21.

5 milioane euro, mai mult cu circa 12% fata de anul anterior.

Piata romaneasca de panouri de gips-carton si plafoane decorative a crescut cu circa 12% anul trecut, depasind cresterea industriei constructiilor (5-7%), in vreme ce cresterea pietei ipsosurilor, bazate pe o tehnologie mai traditionala, a inregistrat o crestere asemanatoare cu aceea a industriei in ansamblu.

Prin focalizarea pe produse cu valoare adaugata mai mare, cifra de afaceri a fabricii de ipsos de la Turda a crescut insa cu 12%, crestere sustinuta in primul rand de noile ipsosuri din gama Rimano, ale caror vanzari au crescut cu 150% fata de anul anterior.

De asemenea, exporturile de ipsosuri au crescut cu peste 90% – sau de patru ori de la preluarea unitatii de catre grupul BPB – pentru anul in curs fiind prognozata o crestere de inca 50%.

Totusi, consumul pe locuitor este inca mult in urma celui din tarile invecinate (0,8 m2/locuitor, fata de 2 m2/locuitor in Ungaria, Polonia si Cehia). “Preferam sa privim acest parametru important ca pe o indicatie a potentialului considerabil al pietei romanesti”, a spus Hariton.

“Pe masura ce, pe de o parte, industria constructiilor se relanseaza, iar pe de alta parte tot mai multi romani inteleg numeroasele avantaje ale produselor pe baza de gips, ne asteptam ca piata sa continue sa se dezvolte in ritm sustinut pentru inca multi ani – iar noi sa continuam sa depasim acest ritm”.

“In consecinta, asteptam si pentru anul fiscal in curs o crestere a vanzarilor de pana la 10-12%”, a conchis oficialul Rigips Romania.

Impreuna cu fabrica de ipsosuri din Turda, Rigips Romania are 162 de angajati, numar care urmeaza sa creasca cu inca 50 dupa deschiderea noii fabrici de panouri de gips-carton.

Numarul de locuri de munca indirecte (furnizori de servicii, de profile metalice pentru asamblarea panourilor de gips-carton, transportatori) create ca urmare a intrarii in functiune a fabricii va fi insa considerabil mai mare.

Despre BPB

BPB plc. este cel mai mare producator si furnizor mondial de panouri de gips-carton, ipsosuri de constructii si ipsosuri industriale si speciale, numarul 3 in lume in domeniul plafoanelor demontabile si a altor produse pentru amenajari interioare, respectiv numarul 1 european in izolatii din polistiren expandat.

Grupul, care are sediul central in Marea Britanie, a realizat in anul fiscal recent incheiat o cifra globala de afaceri anuala de 2,2 miliarde de lire sterline, in crestere cu peste 12% fata de anul precedent. Profitul operational s-a cifrat la 180 milioane de lire sterline, de peste trei ori mai mare fata de anul anterior. BPB are peste 12.

000 de angajati si opereaza 90 de fabrici in peste 50 de tari ale lumii.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro