Sari direct la conținut

Solutii de optimizare a sistemelor IT de la Mercury Interactive si S&T

Ager Press

Printre cele mai frustrante experiente pe care le traiesc multi manageri din cele mai variate domenii – in particular din industria telecomunicatiilor si cea financiar-bancara – se numara cele legate de activitatea si performantele diviziilor IT din organizatiile respective.

Investitii semnificative si care par sa nu se termine niciodata in echipamente hardware si pachete software dintre cele mai complexe si costisitoare, urmate de performante discutabile, erori frecvente, “caderi” exasperante ale sistemelor respective, termene mereu depasite de rezolvare a problemelor, costuri care par sa scape de sub control, dificultati de a intelege ce face exact

divizia respectiva si pentru ce are nevoie de atatia bani…

Suna familiar? Probabil ca da. Conform unui studiu Gartner, jumatate din noile proiecte IT ajung sa coste mai mult decat bugetul initial. Mai mult, jumatate din total nu ajung niciodata sa dea rezultatele scontate.

De cele mai multe ori, problema este “rezolvata” prin inca si mai costisitoare schimbari de platforme hardware sau/si software, adaugari, extensii, inca si mai multe achizitii… Mai ales in organizatii mari, cu retele de sute sau mii de utilizatori si zeci de noi proiecte IT dezvoltate simultan, lipsa de performanta devine critica.

Moshe Egert, Presedinte EMEA la firma americana Mercury Interactive Technologies, spune insa ca lucrurile nu trebuie sa stea neaparat astfel. “De regula, problema nu este cu tehnologia, cat cu modul de implementare. Abordarea noastra este una diferita – pornim de la ceea ce clientul are deja si optimizam functionarea sistemului.

Conceptul nostru este centrat pe afacerea propriu-zisa, ale carei obiective trebuie sa fie servite si de sistemele IT. O data ce aceste cerinte sunt stabilite, urmeaza dezvoltarea aplicatiilor cele mai potrivite, testarea si optimizarea lor in conditii reale, nu de laborator.

O data aplicatiile instalate, urmarim eliminarea erorilor, maximizarea disponibilitatii si performantei, respective rezolvarea problemelor care mai pot aparea.”

Numit Business Technology Optimization (BTO), acest concept aparent simplu dezvoltat de Mercury a permis companiei din Mountain View, California, sa creasca extrem de rapid, cu ritmuri anuale de peste 30%, ajungand anul trecut la o cifra de afaceri de peste jumatate de miliard de dolari si numarand printre cei peste 30.

000 de clienti din 35 de tari nu mai putin de 86 dintre cele mai mari 100 de corporatii americane.

BTO – in esenta un pachet de servicii si aplicatii software care nu ridica probleme de compatibilitate cu platformele hardware/software deja existente la utilizator – joaca practic in interiorul sistemelor IT ale utilizatorului exact acelasi rol pe care acestea din urma il au la nivelul intregii companii.

Altfel spus, este un sistem de control al controlorilor, care cuprinde toate aspectele activitatilor si resurselor IT (financiare, umane, etc.) – “un mini-Enterprise Resource Planning pentru departamentul IT insusi”, adauga Egert.

Impactul BTO este maxim tocmai asupra organizatiilor cu nevoi IT ridicate (peste 5-10 proiecte sau subproiecte externe, numeroase proiecte si comenzi interne derulate simultan) si permite pe de o parte reducerea extrem de semnificativa a costurilor de operare in conditiile cresterii performantelor, iar pe de alta parte o transparenta totala “in limbaj de business” a activitatilor

desfasurate in departamentele de IT.

Un exemplu recent este relevant. “Clientul, o companie britanica, a investit intr-un sistem care trebuia sa permita furnizarea unor servicii on-line pentru un numar maxim de 12.000 de utilizatori simultan.

Dupa ce au investit circa 100 de milioane de dolari, si cu o intarziere de sase luni fata de termenul fixat initial, au obtinut un sistem care suporta doar 700 de utilizatori simultan.

Au refuzat propunerea tipica in astfel de situatii, de a mai investi inca 20 de milioane de dolari in achizitia de echipamente suplimentare, preferand o solutie BTO, care le-a rezolvat problema fara investitii aditionale”, conchide Egert.

In Romania, ca si pe alte piete din Europa Centrala si de Est, Mercury este reprezentata de S&T, un integrator de sisteme si furnizor de solutii informatice complexe, cu o puternica prezenta locala in 20 de tari din regiune. S&T Romania a implementat deja solutii BTO in patru mari companii romanesti din diferite industrii.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro