Sari direct la conținut

Struto-camila zburatoare

Evenimentul Zilei

Dupa ce a involburat imaginatia unora cu o posibila cooperare cu Lia Roberts, Partidul Umanist Roman parea a se profila pe candidati de genul feminin. Pentru alegerile locale, PUR a iesit pe piata ca un posesor de reteta a fericirii. A anuntat ca va sustine femeile.

Cele mai nedreptatite, majoritarele, sensibilele si ingrijoratele noastre partenere de viata pareau a-si fi gasit, in sfirsit, masinaria politica necesara. Pe Antena 1, prezenta unor doamne, altfel agreabile, a inceput sa devina insistenta. Cine a monitorizat campania pentru alegerile locale a putut observa insa un lucru.

Nu toate femeile candidate de la diverse partide in competitie au aparut in emisiunile Antenei 1. Unele chiar n-au fost promovate, de parca ar fi fost barbati misogini, iar nu colege de suferinta si problematica. Insistenta cu care Antena 1 a sustinut doar propriile candidate a ajutat la intelegerea situatiei. Nu a fost vorba de nici o campanie in favoarea femeilor.

Situatia lor grea a ramas la fel de departe de preocuparile partidului cuplat cu postul de televiziune. Interesul era mult mai meschin. Campania viza doar cistigarea de voturi pe baza folosirii la televiziune a imaginii femeilor in tranzitie.

Alegerile locale si modul in care candidatele Partidului Umanist Roman au fost promovate pe canalul de televiziune Antena 1 au desenat un caz ce nu mai poate fi ignorat. E vorba despre legaturile intre un partid politic si un post de televiziune.

Daca in cazul televiziunii publice, CNA-ul a reglementat cele mai multe dintre aspecte, in cazul celor private avem inca de-a face cu un mare teritoriu nereglementat.

Bunaoara, citi bani a incasat Antena 1 de pe urma spoturilor de promovare a candidatilor PUR? A avut acest partid un buget de campanie? Este el rezultatul cotizatiilor si al donatiilor sau s-a constituit si pe baza unor contributii financiare ale altor medii din acelasi grup de interese si influenta?

Daca PUR are un buget bine definit, cum s-au facut platile catre Antena 1? Candidatii altor partide politice au fost taxati cu aceleasi preturi de reclama sau, pe baza adversitatii, au platit mai mult decit cei ai Partidului Umanist Roman?

In plus, despre ce egalitate de sansa politica vorbim cind, pe un post de televiziune, un partid minuscul este prezent in mai toate emisiunile de stiri? Nu scapa o vorba, nu se misca un pas reprezentantii acestui minuscul partid fara ca presedintele sau ori un alt reprezentant sa nu apara la aceeasi televiziune pentru a “raporta” fapte de importanta nationala, in realitate

neglijabile!

Aceasta imagine fortata, obtinuta printr-o pompare sistematica, poate produce un mare fals. Creeaza multor oameni interesati de scena politica sentimentul ca au de-a face cu o forta puternica, de viitor. Or, in realitate, aceasta grupare este indusa dinspre televiziune spre electorat, iar nu dinspre acesta spre mass-media.

La ce foloseste un asemenea truc? Sa nu uitam ca pentru merite deosebite in demolarea opozitiei, in 2000, Partidul Umanist Roman a fost luat ca aliat la guvernare, in ciuda gramajului farmaceutic.

Fara o reglementare stricta a relatiilor intre un post de televiziune si un partid politic din cadrul aceleiasi grupari de interese, ne putem astepta la manipulari grosolane, la imagini derutante, precum si la un periculos amestec de politica, mass-media si afaceri profitabile.

De regula, struto-camilele zburatoare nu folosesc decit celor care le-au inventat!

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro