Sari direct la conținut

Google „croit” pentru fiecare companie in parte

BBC

Google a inceput sa se concentreze pe dezvoltarea unei tehnologii de cautare pe care sa o poata implementa orice companie care doreste sa accelereze procesul de informatizare a propriei date de baze.

Astfel, companiile ar putea sa cumpere un sistem Google „fabricat pe comanda”, un instrument deosebit de util, dar care poate avea insa si efecte adverse.

Noul „Google la cutie” poate face vizibile o multime de informatii prin sistemul intranet, daca nu se iau masuri speciale de filtrare a accesului angajatilor, fapt ce intra in contradictie cu filozofia Google – egalitatea in dreptul de acces la informatii, fara restrictii pentru utilizatori.

Sistemul Google vine „ambalat” intr-o cutie metalica galbena stralucitoare, si se poate atasa foarte usor serverului unei companii.

Motorul de cautare este proiectat pe acelasi schelet al cautarii pe web si foloseste sistemul de operare Linux.

Aplicatiile Google nu sunt un chilipir: cea mai ieftina versiune, care doar indosariaza 150.000 de documente costa 34.000 de dolari pentru o licenta de doi ani. Versiunea mai performanta, poreclita „Mama Bear and Papa Bear” vine sub forma a cinci sau opt „cutii” interconenctate intre ele, poate indosaria 15 milioane de documente si poate rezolva 1.000 de cereri pe minut.

Pretul este insa pe masura – de la 660.000 de dolari in sus.

O data conectat, Google devine un „pachetel cu informatii” foarte usor de folosit in alte scopuri decat cele pentru care a fost introdus. Brusc, o companie se poate confrunta cu o situatie-cosmar pentru politica firmei: cuvantul „salariu” sa fie primul domeniu cautat, si astefel, „micile secrete” ale managementului sa fie facute publice in cateva fractiuni de secunda.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro